מיפגש היכרות מעט אינטימי, עם יהודה חיימוביץ, ראש מטה יש עתיד בנס ציונה, לאחר חבירתו לבוקסר

$(function(){setImageBanner('4c04bb80-ecd3-4860-ab55-a8bdc28f3da0','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

הכרתיו כחבר מועצת העיר מטעם "יש עתיד" ולא באמת הכרתי את האיש ואת סיפור החיים המורכב שמעבר לפנים החייכניות..
קבלו את יהודה חיימוביץ, מי שהצטרפותו יחד עם ליאור אלימלך מהמחנה הממלכתי לרשימה של בוקסר, היתה המגה ארוע בשבוע הפוליטי החולף.
האיש שמסרב להגדיר עצמו כפוליטיקאי ומצהיר כי "לא מעניין אותי התפקיד או שכר או תואר"

יהודה ומשפחתו, נפגשתי עם יהודה חיימוביץ, ראש מטה יש עתיד בנס ציונה ומי שרק לאחרונה הכריז יחד עם ליאור אלימלך, ראש מטה כחול לבן בנס ציונה על איחוד הרשימות למועצת העיר של יש עתיד וכחול לבן, עם רשימת "טוב" בהובלת ראש העיר שמואל בוקסר

נפגשנו לראיון אישי, כדי להכיר אותו יותר לעומק, אבל כמובן לא יכולנו שלא לפתוח בפוליטיקה ובגלי ההדף של החלטתם.

 יהודה, שבועות "רדפתי" אחריך כדי לדעת מהו הכיוון הפוליטי שלכם וראיתי שזה לא היה קל, גם לך. אבל עכשיו, אחרי שההחלטה נפלה והדברים פורסמו איך אתה מרגיש ?

 תראה, אנחנו אחרי שבוע של התרגשות מהאיחוד בין יש עתיד לכחול לבן ולמפלגת טוב של ראש העיר. ובמהלכו קבלנו שפע תגובות ורובן מאוד מפרגנות. איך אני מרגיש?  אני עכשיו עוד יותר משוכנע ובטוח שהמהלך שעשינו ועבדנו עליו תקופה מאוד ארוכה, הוא מהלך נכון עבור העיר נס ציונה.

ועדיין, יש לא מעט ביקורת, אולי גם כעסים, בעיקר בתקופה כל כך מקוטבת, זה לא מטריד אותך?

 פעם, כשהייתי עוד במשמרת הצעירה של מפלגת העבודה אמר לי חבר כנסת ותיק : "אם אתה רוצה באמת להשפיע, אתה צריך לעשות מעשה אמיץ, כזה שלא כל אחד יעז לעשות, כזה שאולי בהתחלה לא יהיה מובן לכולם, אבל יקדם את המטרה שאתה מאמין בה" אני מאמין שזה מה שעשינו, יחד נמשיך להנהיג את נס ציונה לכיוונים טובים.

איך הגעת לפוליטיקה?

אני לא זוכר שאי פעם החלטתי "להיכנס לפוליטיקה" .אבל כנראה שזה חזק ממני, בעיקר כי כל החיים שלי אני מאלה שחייבים לעשות מעשה ומתקשים להסתכל מהצד ורק להביע ביקורת. בלימודים, בצבא, בעבודה ובעיר שלנו. זה קרה לי פעם ראשונה ב 2012 אז הצטרפתי ל"יש עתיד" נשאבתי לזה ומשם כבר לא יצאתי.

כבר 11 שנה אני פועל לשמור על אופיה של המדינה שלי, ברחובות, בכיכרות, בבלפור, בקפלן, כיכר רבין , גם אם זה בהפגנות וגם זה במערכות בחירות מקומיות וארציות .

עצוב להביט לאחור ולהבין שב 11 שנים ניהלתי כבר 9 מאבקים כאלו (ארצי ומקומי).

הרבה לפני המחאה החברתית, אני עובד בלדאוג שהמדינה הזו תהיה ליברלית דמוקרטית ושוויונית ובעיקר שפויה. במיוחד בשנים האחרונות אני ממש מרגיש שצריך להילחם על צביונה של מדינת ישראל. וגם אחרי כל זה אני עדיין לא רואה בעצמי פוליטיקאי, גם אם זה טוב וגם אם זה רע.

 מי אתה, ספר קצת על עצמך. חייך, עיסוקיך, משפחתך.

למי שעדיין לא כל כך מכיר אותי, אני נשוי לאלונה, דוקטורנטית בתחום האוטיזם, אב לשלושה, שני בנים שאחד השתחרר משירות ביחידה מובחרת והשני חייל ביחידה מיוחדת ובת בכיתה ו'. אני סגן אלוף במילואים, ובמקצועי אני עורך דין אבל מתעסק ב 23 השנה האחרונות בהייטק, כיום כמנהל לקוחות אסטרטגיים ב"צ'ק פוינט".

מה הרגע הכי מרגש שהיה לך בחיים?

 וואי, שאלה קשה, יש מלא. אני מאוד רגשן. הילדים צוחקים עלי שאני לא מסוגל לקרוא ברכה בלי לבכות. וזה נכון

אז מעבר לרגעים המרגשים שכולם עוברים, כמו החתונה והלידה של הילדים הרגע הכי מרגש בחיים שלי ניתן לראות בתמונה הבאה: המעמד הזה שבו אלוף פיקוד הצפון דאז האלוף גדי אייזנקוט ואמא שלי מעניקים לי את דרגות ה"סגן אלוף".

בשבילי זה סמל של ההגשמה של עצמי, של המשפחה שלי, של העם שלי. אמא שלי ואבא שלי ברחו מאירופה כילדים בתקופת מלחמת העולם השניה. הם הגיעו לארץ כנער ונערה צעירים והכירו פה, הקימו משפחה, הקימו מדינה.

הם מבחינתי האנשים, הפשוטים, אלה האנשים שבזכותם המדינה הזו נראית כמו שהיא היום. בשביל אמא שלי ואבא שלי(אבא שלי נפטר הרבה לפני שצולמה התמונה) לקבל דרגה כזו זה הניצחון !!!

יהודה בקבלת דרגת סא"ל- הרגע המרגש ביותר !

מה הרגע הכי קשה שעברת בחייך?

 בגיל צעיר יחסית עברתי לא מעט, והייתי צריך להתמודד עם החלטות בלתי אפשריות.

כשהייתי בערך בן 25 גילו לאשתי הראשונה מיכל סרטן, היא הייתה רק בת 23 ורק התחלנו את החיים. לאחר כחצי שנה גם לאבא שלי גילו סרטן. אני לא אפרט יותר מדי אבל היה רגע בו הייתי צריך להחליט לטוס עם מיכל לטיפולים בארצות הברית ונאלצתי להיפרד מאבא שלי שידעתי שלא אראה אותו שוב בחיים.  לאחר כמה חודשים בארצות הברית חזרתי לראות אותו יומיים לפני שנפטר. כחצי שנה מאוחר יותר גם אשתי נפטרה מסרטן והיא בת 25 בלבד. זה רגע עצוב ללא ספק, אבל זה משהו שבונה אותך להתמודד עם דברים בחיים, כי כולנו מתמודדים עם קשיים כאלה ואחרים. המסר שלי זה שאנחנו גדלים מהקשיים שלנו, ודברים טובים חדשים באים.

 קצת יותר משנה אחרי זה התחתנתי עם אלונה אשתי היום, החלטנו להקים את הבית שלנו בנס ציונה ובשנת 1999 עברנו לשכונת לב המושבה עם עינב בננו הראשון כשהיה בן שנה. מאז עברנו כמה דירות ולמשפחה נוספו יותם שהיום בן 19 ויעל בת ה 12. הבנים שלי שיחקו בכל קבוצות הכדורסל של עירוני נס ציונה מגיל 6 ועד הצבא ולמדו בבתי ספר "אשכול" ו"בן יהודה", יעל היום בכיתה ו' בבית הספר אשכול.

הילדים שלי גאים מאוד ואוהבים את העיר שלהם ואני אעשה הכל כדי שנס ציונה תמשיך להיות כזו שהילדים שגדלים בה ירגישו כך וגם יגדלו בה את המשפחה שלהם.

בוא נשוב רגע לדבר על פוליטיקה. עד כמה אתה מוטרד ממה שקורה במדינה שלנו?

אני מסתכל על מה שקורה במדינה ומוטרד מאוד, מהקיצוניות ששולטת, מהרצון של הממשלה המטורפת הזו להשתיק כל שומר סף, לעשות כל מה שהיא רוצה מבלי שאף אחד יוכל לעצור אותה. המזל שיש לנו עם מדהים וראינו אותו יוצא לרחובות, לרשתות ועוצר את הטירוף הזה. ראינו שהליברלים מכל צידי הקשת הפוליטית, שמאל, מרכז וימין חברו יחד כדי להגיד עד כאן !  אם לא ההתארגנות הזו לא יודע מה היה קורה פה.

חשוב מאוד היום לשמור על מדינת ישראל שתמשיך להיות יהודית, דמוקרטית, ליברלית ופלורליסטית,  אבל גם מאוחדת. אסור לנו לאבד את היכולת להכיל את הצד השני במאבק על עקרונותיו. חשוב שנוכל להמשיך לחיות פה ביחד גם כשהמאבק הזה יגמר או שיתחיל אחר. חשוב לי. בגלל זה אני פה.

לא בשבילי אני פה, לא מעניין אותי התפקיד או שכר או תואר (כן, חבר מועצה זה בהתנדבות)  אלא מעניין אותי להיות בעמדת השפעה - כזו שבה אוכל לוודא שאני משאיר עיר מצויינת במדינה מתפקדת עבור הילדים שלי.

ועל מה היית רוצה להשפיע בעיר שלנו?

 על הכל. אני רואה הרבה עשייה בעיר בחמש שנים האחרונות, אבל חושב שיש עוד דברים לשפר ולעשות.
אני מדמה את נס ציונה לילד שמתבגר (בשנים של עיר זו עיר בגיל ההתבגרות). כל הורה שעבר עם ילדיו את גיל ההתבגרות, מכיר את זה שאתם רוצים שהילד ישאר חמוד וקטן כמו פעם, שימשיך להקשיב לך ולא יעשה כל מה שהוא רוצה, אבל אתם גם רוצים שיגדלו ויתבגרו ויהיו עצמאיים, לקבל החלטות.

כולנו רוצים שנס ציונה תישאר עיר קטנה עם "לב של מושבה", עיר מיוחדת כמו שאנחנו מכירים אותה ולא תגדל ותאבד את הייחוד הזה שלה. מצד שני אנחנו רוצים עיר שתיתן שירותים ברמה גבוהה לתושבים, עיר צעירה שהילדים שלנו יוכלו להישאר לגור בה, לקנות דירה ולהקים משפחה.

כדי שזה יקרה אנחנו פה, אנחנו נדאג שהעיר תתפתח, תוך שמירה על שטחים הפתוחים והירוקים שלה. נשפר את החינוך ונקדם אותו להיות מערכת חינוך מתקדמת וחדשנית. נמשיך להשקיע בתרבות הפנאי של התושבים ובספורט, נדאג לביטחון התושבים. נדאג לאוכלוסיה המבוגרת ולעתיד של הצעירים בעיר…

הרשימה עוד ארוכה. אני איש של עשייה, מנהל פרוייקטים ואני שמח על החיבור לראש העיר שמואל בוקסר שהוכיח כבר שהוא מקיים את הבטחותיו. יחד נמשיך לקדם את העיר עבור הילדים שלנו.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה