מיפגש עם: מפקדת בית הספר למקצועות המחשב בצה"ל, סא"ל ליאת ליטבק

$(function(){})

למערכת החינוך הטכנולוגי בנס ציונה קשר עמוק ורב שנים ושיתוף פעולה מקצועי, עם בסמ"ח- ביה"ס למקצועות המחשב באגף התקשוב הצהל"י.
ולא פלא, כאשר מפקדו בעבר סא"ל (מיל.) רמי שקד, הינו יועץ החדשנות של העיריה ואילו מפקדתו החדשה, סא"ל ליאת ליטבק, מתגוררת במושב אירוס שליד נס ציונה.
כאן היא מספרת על היערכות היחידה למחזורי הכשרה חדשים, אליהם יגיעו לא מעט מבני/ות נס ציונה וגם על איך הם קולטים גם חיילים על הרצף האוטיסטי להכשרות.

דו"צ
מפקדת בית הספר למקצועות המחשב, סא"ל ליאת ליטבק, מתגוררת במושב אירוס שליד נס ציונה. ליאת עשתה תפקידים רבים באגף התקשוב במשך יותר מעשרים שנות שירות בצה"ל, ובתפקידה האחרון הייתה ראש ענף הגנה בסייבר בזרוע היבשה. היא נשואה לסא"ל עדי ליטבק, המשרת ביחידת שחר באגף התקשוב, ולשניים ארבעה ילדים.
 
"לפני כחודש וחצי קיבלתי את האחריות על בסמ"ח – בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, יחידה שהיא לפני הכל משפחה אחת גדולה. היחידה מורכבת מקומץ של אנשים מדהימים שמכשירים בצורה איכותית ומקצועית את דור ההייטק בצה"ל.
בבסמ"ח מכשירים מדי שנה אלפי חיילים ממערך התוכנה וממערך הסייבר, תוכניתנים, מגני סייבר, DEVOPES , מיישמים, בודקי תוכנה, מפתחי לומדה, דאטא אנליסט ומנהליDC . השנה, אנו פותחים שתי הכשרות חדשות UI ו- CICD ,לטובת שמירה על רלוונטיות והתאמה לשטח.


בכלל ההכשרות אנו דואגים להטמיע תהליכי למידה משמעותית להקניית מיומניות למידה וערכים, דרך חשיבה יצירתית, ידע וכלים רלוונטיים לכח האדם הטכנולוגי המעצב את המציאות הדיגיטלית של צה"ל. בנוסף, החל מקורס מגן בסייבר הקרוב ומיד לאחריו לקורס בודק תוכנה הכשרנו את המפקדים המדהימים שלנו לקלוט חיילים על הרצף האוטיסטי להכשרות ולאפשר להם חוויה מותאמת כחלק מפיילוט התכנית 'תתקדמו'. במקביל כדי להגדיל את כמות הנשים בתפקידים הטכנולוגיים, בחודשים הקרובים תתקיימנה שתי מכינות נשים שיובילו שתי מפקדות קורסים תותחיות וצוות של מפקדים שהתנדבו למשימה ויגדילו את כמות הנשים בהכשרות ביחידה.

כמו כן, יש המון עשייה של היחידה להגברת החשיפה ומתן שוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריות - תוכנית ניצנים, בו חיילים, עם מלא מוטיבציה מהיחידה, מלמדים בבתי ספר בדרום, כחלק מתוכנית החינוך, את מקצועות המחשב ודואגים לעזור להרבה ילדים להגשים חלומות. אני מאחלת לכל התלמידים והמתגייסים החדשים המון בהצלחה, גם בעידן בה הקורונה מאתגרת אותנו, תצעקו את החלומות שלכם, תגדירו יעדים ותעשו הכל כדי להגשים אותם. ולחיילי ומפקדי היחידה, תמשיכו להוביל את כולנו קדימה, בהתמדה, נחישות ומצוינות כמו שרק אתם יודעים.
שנה טובה ומתוקה לכולם."
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה