מלגת הצטיינות על שם יאיר גוראון ז"ל תוענק לבניה זיני מנס ציונה על מחקרו בתחום הפלפל  

$(function(){setImageBanner('a3a902d9-036b-44b2-bbae-93e23f13a304','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

בטקס חגיגי שיתקיים בתחנת המחקר "יאיר" ב7 במרץ תוענק מילגה ע"ש יאיר גוראון ז"ל, לבניה זיני תושב נס ציונה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית ומכון וולקני, על ידי רן גוראון, מנכ"ל בזק, ובנו של יאיר גוראון ז"ל עם אילון גדיאל יו"ר קרן המלגות.

בניה זיני תושב נס ציונה הזוכה במלגה על שם יאיר גוראון ז"ל

 יאיר גוראון ז"ל

 הקרן על שם יאיר גוראון ז"ל  (בתמונה מעל) תעניק השנה מלגות בהיקף של כ-90,000 שקלים לשישה סטודנטים מצטיינים לתואר שני או שלישי ומתמחי Post doc, שמחקרם עוסק בתחומי חקלאות, מים, איכות סביבה, ביוטכנולוגיה, וכן שימוש בטכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית. המלגות יוענקו בטקס חגיגי שיתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, תחנת "יאיר", בחצבה, ב-7.3.2024.

קרן המלגות נוסדה על ידי משפחת גוראון וגייסה תרומות מגופים וחברות: מועצה אזורית הערבה התיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, אדא פרש ועוד. במהלך 14 השנים בהן פועלת, גייסה הקרן תרומות של למעלה ממיליון שקלים לטובת מלגות.

בניה זיני, מנס ציונה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית ומכון וולקני, חוקר את השפעת ווירוס ההצהבה וקיפול העלים של הפלפל (PeWBVYV), בהנחייתם של פרופ׳ מוראד גאנם מהמחלקה לאנטומולוגיה וד״ר כרמית זיו מהמחלקה לחקר תוצרת חקלאית. הווירוס הנחקר, מועבר על ידי כנימת עש הטבק, ותסמיניו כוללים: צימוח בלתי סדיר של צמח הפלפל ומלווה תכופות בגוון פרי כתום ("גוון הגזר"), העלול לפסול את הפרי לשיווק. המחקר כולל ניטור צמחים בחלקות מסחריות בערבה ובבקעת הירדן, ובנוסף מתבצע בחלקות מחקר בבתי רשת במו"פ בקעת הירדן ובתנאים מבוקרים במינהל המחקר החקלאי. מטרת המחקר הינה לבחון את דפוס הפעולה של הווירוס בצמח ובפירות, ולברר האם ישנו קשר ישיר בין נוכחות הווירוס והופעת הגוון הכתום בפירות מזנים שונים. מחקר זה, יוכל להוות בסיס לטיפולים אפשריים להשראת צבע אדום בפירות הנגועים.

 רן גוראון, מנכ"ל בזק:

רן גוראון, מנכ"ל בזק:

"אנו גאים להמשיך את מפעל חייו של אבי יאיר גוראון ז"ל, אשר יזם והוביל נושאי מחקר חדשניים שתרמו לקידום ופיתוח המחקר החקלאי. כיום לאחר ה-7.10 כבוד יודעים כולם כי החקלאות וייצור מזון עצמי, חשובות לביטחון המזון של ישראל. המלגות הן ביטוי להערכה עמוקה כלפי עבודתם ומסירותם של הסטודנטים, ומקווים שהן יסייעו לדור הבא של חוקרים פורצי דרך להמשיך ולפתח את תחום החקלאות בישראל".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה