מלמטה למעלה: דרכו לצמרת של מתן בן עוז מנס ציונה

$(function(){setImageBanner('6698e4b9-8077-4718-bee4-e6c7567740e0','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})



כשמתן בן עוז החל את דרכו ככתב צעיר בגיל 14 במדור הספורט בעיתון שלנו, כל נס ציונה" הוא ידע שבעתיד יהיה חלק מעולם התקשורת.
כיום, בגיל 24 בן עוז נחשב למוביל ופורץ דרך בתחומים של וידאו, מדיה, שיווק בשיטה ייחודית וחיבור של עולם התקשורת לעולמות הספורט והעסקים.
כתבתו של: אסף ניצן

פרטי

כבר לפני כחמש שנים מתן הקים פלטפורמה ייחודית בשם MSV – שמתמחה בשיווק ופרסום ספורטאים באמצעות ניתוחי וידאו מקצועיים, ניהול קשרים עם מועדוני ספורט ברמה העולמית וזאת כדי להביא את אותם השחקנים לפסגות מקצועיות. בין שחקניו הראשונים בתוכנית המעקב האישי שפיתח (שמטרתה גם לשפר מקצועית את השחקן באמצעות כלים של וידאו וסטטיסטיקה) ניתן למצוא את ים מדר, שחקנה של פרטיזן בלגרד כיום ובחירה מספר 47 בדראפט 2020 של ה- NBA.

בשנתיים האחרונות מתן הבחין שלא רק שחקנים זקוקים לחשיפה נכונה כדי לבלוט במדיות השונות, אלא גם מועדוני ספורט וארגונים אחרים – והקים את חברת דיגישארק המתמחה בניהול מדיה ושיווק בספורט ובעסקים. מטרתו הייתה לייצא את אותה שיטה ייחודית שפיתח ב- MSV אל תוך העולם העסקי וכמובן שגם למועדוני הספורט שצמאים לחשיפה, מעורבות והרשמות חדשות.

מתן, איך הגעת לעולם התקשורת?
"מאז ומתמיד אהבתי להתעסק בהשוואות ממשחקים ולמצוא נתונים מעניינים. בגיל 14 כתבתי לאתר הכדורסל ספסל כתבה על הליגה בה שיחקתי ומהר מאוד הכתבה צברה תאוצה והרגשתי שזה מה שאני רוצה לעשות בעתיד. פניתי לאבי בן דוד וניר ויידמן מעיתון כל נס ציונה שעזרו לי המון בתחילת דרכי, נכנסתי ככתב למדור הספורט ומשם הכל התגלגל".

הפכת לעצמאי בגיל 19, גיל צעיר לבעל עסק. איך זה קרה?
"קודם כל אין גיל לפתוח עסק, אם יש לך מה לתרום לעולם ואתה נחוש ויש לך ערך לתת אתה יכול להקים עסק גם בגיל 16 וגם בגיל 50. לפני שחשבתי להפוך לעצמאי הכרתי מוקדם מאוד את עולם התקשורת. עבדתי בין היתר כעוזר שדר ותחקירן במשחקים בערוץ הספורט ובערוץ הראשון ותמיד הרגשתי שאת הערך שאני נותן לצופים בבית באמצעות נתונים מעניינים – אני יכול גם לתת לשחקנים בכל הרמות ובאמת לעזור להם להתקדם מקצועית לצד קבלת חשיפה. החלטתי לקחת את הידע שצברתי לאורך השנים ולעזור לשחקנים להגשים את החלום שלהם. ידעתי שבארץ אם אתה לא מקושר יהיה לך קשה להגיע אפילו לאימון התרשמות של קבוצה – וכאן יצרתי פלטפורמה חדשנית איתה כל שחקן שרק רצה נחשף בקלות לעיניים הכי מקצועיות בענף. הצלחתי לנפץ את הבעיה שהייתה כאן שנים לשחקנים שלא מכירים מישהו או מגיעים מקבוצות קטנות".

פרטי

יש סיפור שזכור לך במיוחד?
"יש המון סיפורים והצלחות של שחקנים שהגיעו לנבחרות ישראל ולקולג'ים בארה"ב. אבל דווקא הסיפור הכי זכור לי זה שחקן שהגיע ללא קשרים בכלל, מקבוצה קטנה ועם חלום להיות שחקן. הניצוץ שהיה לו ולמשפחתו בעיניים שדיברנו זכור לי עד היום. הוא הגיע מהליגה השלישית (!) לנוער ובעבודה משותפת שלנו התקדם לקבוצת בוגרים בליגה א', משם לארצית וכיום לליגה הלאומית לבוגרים (ליגה שנייה). לראות שהרבה קבוצות העדיפו אותו על פני שחקנים מוכרים אחרים שגדלו במחלקות נוער בולטות בארץ שווה את הכל וזו הסיבה שהקמתי את העסק".

לצד ההצלחה עם MSV, הקמת לפני כשנתיים גם את "דיגישארק".  ממה נבע הרעיון?
"זה היה בשבוע הראשון שהקורונה הגיעה לארץ. העונה הופסקה ברגע אחד וכמו רבים אחרים לא ידעתי מה צופן העתיד. ראיתי שרוב המועדונים הפסיקו כל פעילות ברשת – וזאת במקום להמשיך לתפעל את המדיה ולהשאיר את השחקנים מחוברים למועדון באמצעות הכלים הדיגיטליים. כאן כבר הפעלתי עמוד אינסטגרם עם מעל ששת אלפים עוקבים וידעתי איך לשווק נכון באמצעות השיטה שפיתחתי. הרגשתי שאוכל לתת גם להם כלים נכונים שיגרמו להם לבלוט ברשת ברמה המקומית והארצית ואפילו להשיג הרשמות חדשות כשהפעילות תחזור".

עם אילו גופים ומועדונים אתם עובדים כיום?
"אנחנו מנהלים את המדיה, משווקים ומפרסמים לעשרות ארגונים בארץ, כולל א.כ נס ציונה בכדוריד, ובשאיפה עתידית, נרצה לעבוד גם בחו"ל. מדובר בעשרות מועדוני ספורט, ליגות חובבניות ומקצועיות ואפילו ארגונים מתחום החינוך ועסקים בתחום הרכב, מסעדנות ועוד. יש היום הרבה משווקים, להבדיל מכולם אנחנו הבאנו את השיטה הייחודית שלנו מהספורט גם לעסקים בענפים אחרים – והתוצאות מדברות בעד עצמן".

אתה מרגיש שהגשמת את החלום שלך?
"יש עוד הרבה לעשות ואנחנו רק בהתחלה. מבחינתי אם עזרתי בכל יום לעסקים להביא עוד לקוחות או לקדם שחקן כדורסל צעד וחצי נוסף בדרך למטרה שלו זה עוד ניצחון".

לדעתך יש חלק בזה ששיחקת כדורסל לבין ההתפתחות שלך כאדם?
"בטח. עולם הספורט והעולם העסקי די זהים. המאמנים שלי שמו דגש על חינוך, הכלים שרכשתי לחיים כמו חיזוק הביטחון העצמי, עבודת צוות ועוד מלווים אותי בכל פעולה ביום יום. זה גם מה שחשוב לנו להדגיש במועדונים להם אנחנו משווקים – הספורט זה נחמד, אבל הכלים שמקבלים לחיים זה הדבר האמיתי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה