מערכת החינוך אינה תורמת להתפשטות התחלואה ברמה הלאומית !

$(function(){setImageBanner('f36e4185-896d-405a-9f2a-f548114bc111','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

אין תחלואה גבוהה יותר אצל ילדים שלומדים בבתי הספר לעומת אלו שלא ואין בעיה לשוב ללימודים גם ברמזור אדום.
הבעיה היא שהילדים מחזיקים את ההורים בבית - וכשההורים יחזרו לעבודה יעלו ההדבקות.  מסקנה:  הדבר הנכון הוא להחזיר את הילדים - ולהגביל את מקומות העבודה (למשל למי שחוסן בלבד / בדיקות כל יומיים).
כך טוען ד"ר אלעד ברקן מנס ציונה, המשתף במסקנות מפתיעות ממחקר שבוצע ע״י משרד החינוך בהנחייתו.

 פרטי

קבלו את:

אלעד ברקן, תושב נס ציונה. ד"ר במדעי המחשב - בוגר הטכניון וכיום חוקר במכון וייצמן למדע, המתנדב ב״צוות 19״ - ובמסגרת זו מייעץ בהתנדבות לגורמי ממשלה לגבי התמודדות עם משבר הקורונה.

רשות הדיבור לאלעד:

ההוכחה שמערכת החינוך אינה תורמת להדבקה ברמה הלאומית:  למעשה נוצר לנו ניסוי טבעי כאשר כיתות ד' לומדות, וכיתות ה' - כמעט באותו הגיל - בבית. התוצאה: אין הבדל משמעותי.  ניסוי מעניין נוסף, בכיתות ב' אין קפסולות - אלא לימוד בכיתות מלאות ואילו בכיתות ג' יש חלוקה קפסולות. יחד עם זאת - אין שום הבדל משמעותי בשיעורי התחלואה בין השכבות. אך ייתכנו הבדלים בשיעורי הבידודים.

כמובן שיש הדבקות ואף התפרצויות במערכת החינוך, אך כשאדם נדבק מחוץ למערכת החינוך - קשה לדעת אל מי נחשף ואף דווח שאנשים משקרים בחקירות אפידמיולוגיות. יחד עם זאת - כל מאומת במערכת החינוך ידוע מהי החשיפה (שאף לעיתים כוללת חברים אחה"צ), ומתבצע טיפול מיידי לרבות בידוד ובדיקות והתוצאה - קטיעה.

התוצאות עד כה מצביעות על כך שמערך קטיעת שרשראות ההדבקה שמופעל סביב מערכת החינוך הצליח להתמודד עם תחלואה ברמות מאוד שונות, ללא השפעה שלילית על תחלואה ברמה הארצית. המחיר הוא כמובן בידודים שיוצרו - אך גם הצליחו למנוע התפשטות התחלואה. כמו כן, המערכת הצליחה במידה דומה הן כאשר יש קפסולות - כמו בכיתות ג והן בכיתות מלאות כמו כיתות ב׳

לסיכום- ברור שיש גם הדבקות וגם התפרצויות בחינוך - פשוט נראה שמערך הקטיעה בחינוך מצליח לאפס את ההשפעה ברמה הארצית. מערכת החינוך ייחודית בכך שברגע שיש מאומת - כל המגעים ידועים - והם מבודדים ונבדקים. הלוואי שהיה לנו משהו דומה לשאר המשק. הבעיה היא שהילדים מחזיקים את ההורים בבית - וכשההורים יחזרו לעבודה יעלו ההדבקות.

מסקנה:  הדבר הנכון הוא להחזיר את הילדים - ולהגביל את מקומות העבודה (למשל למי שחוסן בלבד / בדיקות כל יומיים).

כנראה הטיפול של המערכת - בידודים, בדיקות וכו' - ביצע קטיעת שרשראות מאוד אפקטיבית. לכן אין בעיה לא באדום ולא בירוק.

 

דר ברקן

השקפים - שמשווים כיתות ד שלמדו גם בישובים אדומים  - מול כיתות ה' - כמעט באותו הגיל שהיו בבית. גם כיתות ב' שלמדו בכיתות מלאות - מול כיתות ג' שלמדו בקפסולות - אותו שיעור תחלואה.

 

 דר ברקן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה