משפטים וגם איכות סביבה - קבלו את פרופ' אורן פרז מנס ציונה

$(function(){setImageBanner('cbaf45e4-2aa7-4bdb-9682-b447d78ea3f1','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

פרופ' פרז, חוקר סביבה מוביל ודיקן הפקולטה למשפטים היוצא באוני' בר אילן , מונה  למנהל בית הספר הרב תחומי לקיימות וסביבה שיחל לפעול בספטמבר 22.
בנס ציונה הוא מוכר בעיקר כפעיל מרכזי ב"פורום גבעות הכורכר"

פייסבוק

משפטים וגם איכות סביבה -קבלו את פרופ' אורן פרז מנס ציונה

אורן פרז הוא פרופסור למשפטים ודיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן החל משנת 2017 ועתיד לסיים את כהונתו בספטמבר 22. פרופ' פרז הוא בעל תואר ראשון במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת לונדון ותואר שני ושלישי במשפטים מבית הספר לכלכלה של לונדון. עבודת הדוקטורט שלו עסקה במתח שבין סחר חופשי לאיכות הסביבה.

פרופ' פרז הוא אחד מחוקרי הסביבה המובילים בישראל. הוא הקים את הקליניקה לרגולציה סביבתית בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן בשנת 2003 ואת התוכנית לרגולציה ומדיניות סביבתית (עם ד"ר אורית רותם) (בשנת 2017). הוא זכה במענקי מחקר רבים בתחום הסביבתי ובהם 3 מענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע, ומענקים נוספים מהמדען הראשי של המשרד להגנת הסביבה משרד המדע, הקרן לבריאות וסביבה ועוד. פרופ' פרז כיהן כפרופ' אורח בשורה של אוניברסיטאות מובילות ובהן באוניברסיטאות יורק ומקגיל בקנדה, ואוניברסיטת ג'ורג'יה בארה"ב.

בית הספר הרב-תחומי לקיימות וסביבה בבר-אילן יאגד את כל התוכניות ללימודי סביבה באוניברסיטה, יזום ויתמוך בפיתוח תוכניות ומגמות חדשות ויפתח דרכי הוראה חדשניות. לצידו של בית הספר הוקם לאחרונה גם מרכז מחקר לאנרגיה וקיימות המאגד 55 קבוצות מחקר ממגוון דיסצפלינות אקדמיות

תחומי המחקר של פרז הם משפט ומדיניות סביבתית, משפט טרנס-לאומי, רשתות ומשפט, משפט ומדעי הנתונים. בהקשר זה פרופ' פרז הקים, במסגרת תפקידו כדיקן את המעבדה למשפט, מדעי המידע ואתיקה דיגיטלית (BIU LawData) בפקולטה למשפטים. כדיקן הפקולטה, הרחיב בה את הלימודים בתחומי הסביבה והטכנולוגיה ואת הקשרים הבינלאומיים של הפקולטה. הוא פרסם למעלה מ-60 מאמרים בכתבי עת בולטים.

לפרופ' אורן פרז יש זכויות רבות במאבק על הגן הלאומי בגבעות הכורכר, אומר סגן ראש העיר נאור ירושלמי, שמוביל כבר כעשרים שנה את המאבק לשמירה עליהן. מזה שנים רבות שאורן פרז, בעצמו וביחד עם הקליניקה למשפט סביבתי באוניברסיטת בר-אילן, מסייעים לביסוס ההגנה על השטח המיוחד הזה ולפעילות הציבורית של "פורום גבעות הכורכר". במסגרת זו נכתבו חוות דעת משפטיות חשובות, וקודמה החלת החוק האוסר נסיעה בשטחים רגישים.
לדברי ירושלמי "אני מקווה שבתפקיד החדש נוכל להסתייע ביכולותיו המשפטיות למהלך שאני מקדם, לבניית מנגנון לפיצוי בעלי הקרקע בגבעות הכורכר, מה שיאפשר לפדות את השטח, להעבירו לידי רשות הטבע והגנים, ולהכריז עליו סופית כגן לאומי רשמי".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה