"נוף ילדותי"- תערוכת ציורים חדשה של מיכל שמח בבית האזרח הוותיק בנס ציונה

$(function(){})

מיכל שמח, אימא ל-6 ילדים, 15 נכדים ושישה נינים, תושבת נס ציונה וחברה במרכז יום רב תחומי, מספרת על עצמה ועל תהליך היצירה הייחודי: בימים אלו מוצגת תערוכת ציורים מרהיבה - "נוף ילדותי". קראו את סיפורה האישי המרגש.

מיכל שמח

במסגרת פרויקט "קהילה יוצרת" המתקיים בבית האזרח הוותיק מוצגת בימים אלו, החל מחודש אוגוסט 2021, תערוכת ציורים מרהיבה של מיכל שמח - "נוף ילדותי".

מיכל שמח, אימא ל-6 ילדים, 15 נכדים ושישה נינים, תושבת נס ציונה וחברה במרכז יום רב תחומי, מספרת על עצמה ועל תהליך היצירה הייחודי: 

"נולדתי בתימן באזור שנקרא חבאן. בגיל 9 חודשים נפטרה אימי. אבי יצא לחפש פרנסה ואני גדלתי בבתיי דודותיי, כשבעה בתים, עד נערותי. עליתי ארצה בשנת 1950 למחנה עולים עין שמר. בחשאד וזרנוגה גרנו באוהלים עד שעברנו לטירת יהודה, אחר למושב ברקת, שם שכנו במבנים ערביים וגדלתי לפי מיטב המסורת החבנית, עד שנישאתי ועברתי להתגורר במושב חדיד. 

ציורים פרי מכחולה של הציירת מיכל שמח

נישואי לא עלו יפה ולאחר 23 שנה נאלצתי לעזוב את ביתי עם תיק קטן ושישה שקלים. בתחילה גרתי עם בתי הבכורה ולאחר מכן עברתי כמה דירות בשכירות. 

בזמן הזה, עם כל הקושי, למדתי צורפות וכדי להתפרנס עבדתי בניקיון. לאחר כשבע שנים קיבלתי גט וכך יכולתי להרשות לעצמי לרכוש דירה במשכנתא. מאז, כ-36 שנים אני מתגוררת בנס-ציונה.

מאז ומתמיד ציירתי מתוך דחף לבטא כאב. לציור הגעתי דרך מודעה בעיתון וכך גיליתי שיש בי את הכישרון לצייר ותוך כדי עלו זיכרונות ילדותי. ביטאתי את זיכרונותי הכואבים על הדף. לצערי חליתי ונאלצתי להפסיק את עבודתי בצורפות. 

הציור מאוד עזר לי בזמן מחלתי. נרפאתי וכיום אני אישה שמחה, יוצרת, מעבירה את זמני בציור רקמה במרכז יום רב תחומי עם חברים ומאחלת לעצמי בריאות ואריכות ימים".

השבוע התקיים מפגש פתיחה חגיגי של התערוכה, בהשתתפות חברי מרכז היום, צוות המרכז, צוות אגף הרווחה ובני משפחתה של האומנית מיכל.

נעמה הררי, מנהלת מרכז יום רב תחומי מספרת: "תהליך היצירה של מיכל שמח וסיפור חייה מרגשים עד מאוד ואנו שמחים על הזכות שניתנה לנו לעשות עבורה תערוכה כה מעוררת השתאות. אני מודה מקרב לב לחברים במגמת המוסיקה בקריית החינוך "בן גוריון" ולרכזת המגמה ליאורה חנוקוגלו-גונזלס על שנרתמו בהתראה קצרה ובמקצועיות רבה ללוות את מפגש הפתיחה בשירים ובשיתוף פעולה בינדורי מרגש".

את התערוכה אוצרת עדה בני, אשר מרכזת את פרויקט "קהילה יוצרת", במסגרתו מוצגות מידי חודשיים בבית האזרח הוותיק תערוכות מתחלפות פרי עבודת יד של אומנים תושבי נס-ציונה והסביבה. 

מתוך התערוכה של מיכל שמח

לדבריה של עידית חן סייג, מנהלת העמותה לרווחת האזרח הוותיק: "התערוכות המתחלפות מוצגות באולם האירועים בבית האזרח הוותיק וייחודו של הפרויקט בכך שכל אחד יכול להציג את יצירותיו בתחומי הציור, פיסול, צילום ועוד כשהמטרה העומדת לנגד עיננו היא לעודד פעילות פנאי ויצירתיות בגיל המבוגר ואנו שמחים שיש לנו רשימות המתנה של גמלאים מוכשרים המבקשים להציג את יצירותיהם אצלנו".

הקהל הרחב מוזמן להגיע, בתיאום מראש, ולהתרשם מתערוכת הציורים שתוצג במקום במהלך החודשיים הקרובים בבית האזרח הוותיק, רחוב בן-גוריון 9 קומה 2.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה