נס ציונים, מי זוכר את אלרם פראג? כיום גורן? טייקון ההייטק החדש..

$(function(){setImageBanner('e28c4139-e0cc-42e5-950c-873d55b1474d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})


קבלו את אלרם גורן הנס ציוני במקור מנכ"ל ומייסד שותף יחד עם אחיו אייל גורן ושני חבריהם, של הסטארט-אפ הישראלי Fabric,אשר פיתח מתקנים רובוטיים לליקוט הזמנות אונליין וניהול מחסנים חכם לקמעונאים.
פבריק גייסה השבוע 200 מיליון דולר בסבב C. וסך כל ההשקעה עד כה בה מביאה את החברה לשווי של מעל למיליארד דולר.
פבריק, שמקימה מרכזים לוגיסטיים המופעלים על ידי רובוטים שמלקטים הזמנות אונליין, מעסיקה 300 עובדים בישראל ובארה"ב, עובדת עם רמי לוי וסופר-פארם, ולאחרונה הודיעה על שיתוף פעולה עם וולמארט !
ראו בוידאו הרצאה מרתקת שלו:

    מייסדי החברה: (מימין לשמאל) אלרם גורן, שי כהן, אורי אברהם ואיל גורן (צילום Fabric)
    עם פירסום ההשקעה החדשה אמר אלרם:
    ״היכולות שלנו כחברה, לאפשר לקמעונאים לעמוד בציפיות הגוברות של הצרכנים לחוויית קניה מהירה (on-demand) ואיכותית במודל רווחי, ממקמת את Fabric במרכז הסערה העולמית בתחום ה-eCommerce. אבן הדרך הזו הינה נקודת ציון משמעותית עבורנו ואנחנו רואים בהכרה בנו 'כרובוקורן' כנקודת מפנה לתעשייה כולה. ה-micro-fulfilment שנתפס בעבר כפתרון שנדרש לבחון, מהווה היום פתרון מוכח שנבחר על ידי השחקנים הגדולים ביותר בתעשייה. אנו מודים לשותפים שלנו על האמון שהם נותנים בנו לשרת אותם, וכן ולצוות המדהים של החברה שימשיך להזיז הרים כדי להפוך את החזון של Fabric למציאות. מבחינתנו זה עדיין 'היום הראשון של החברה׳ ואנחנו מאוד מתרגשים מהדרך הצפויה לנו."
    פבריק
    לפני נתונים של פירמת הייעוץ הבינ"ל McKinsey נתח שוק המכירות באונליין הכפיל את עצמו בשנת 2020 ועומד כיום על 35% מכלל השוק, השווה לקצב צמיחה של עשר שנים תוך חודשים ספורים בלבד. הצמיחה המהירה בקניות אונליין נוצרה בעיקר מעלייה בציפיות הצרכנים לקבל את ההזמנות שלהם מהר יותר, דרישה שנחשבת למאתגרת ולא רווחית עבור קמעונאים.
    מגמה זו צפויה להימשך, שכן לפי מחקרי שוק בינ"ל שוק המשלוחים לאותו היום (same-day delivery) בארה"ב צפוי לצמוח ל-9.82 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. יחד עם זאת, למרות העלייה המתמדת בביקוש הצרכנים, היכולות הלוגיסטיות ממשיכות להוות אתגר משמעותי , כשגיוס והכשרת עובדים מייצרים צוואר בקבוק.
    ראו את אלרם בסירטון מסביר את פעילותם:

     
     
    x
    pikud horef
    פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
    פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה