הכירו את סג"ם גיא המתגוררת ביישוב הקהילתי 'אירוס'- הקצינה החדשה במערך ההגנה האווירית

$(function(){setImageBanner('ac30df39-9fd4-4375-86ec-c06ec7136acb','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

הכירו את סג"ם גיא מהיישוב הקהילתי 'אירוס' שסיימה את קורס קציני מערך ההגנה האווירית יחד עם 28 קצינות וקצינים חדשים המצטרפים למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר.

סגם גיא יישוב קהילתי אירוס צילום דובר צהל

 סג"ם גיא המתגוררת ביישוב הקהילתי 'אירוס'

הקצינה החדשה במערך ההגנה האווירית  

הכירו את בוגרת קורס הקצינים של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, סג"ם גיא המתגוררת ביישוב הקהילתי 'אירוס'.

סג"ם גיא בת 20 למדה בתיכון האזורי "ברנר". התגייסה למערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. בסיום הטירונות שובצה בגדוד 947 המפעיל את מערכת הנשק "כיפת ברזל". גיא רצתה להמשיך ולתרום לצה"ל ויצאה לקורס הקצינים של המערך.

גיא מספרת בגאווה: "להיות לוחמת במערך ההגנה האווירית זה להיות מוכנה לכל אירוע מבצעי בידיעה שאת זו שמגנה על העורף הישראלי, זו תחושה עצומה".

מערך ההגנה האווירית הינו מערך לוחם אשר משרתיו אחראים על הגנת שמי המדינה ואזרחיה מאיומים אוויריים שונים. ברשות המערך ארבע מערכות נשק- ״כיפת ברזל״, ״קלע דוד״, ״פטריוט״ ו״חץ״ כאשר כל אחת פועלת בשכבת הגנה אחרת ויחדיו אמונות על מעטפת הגנה משולבת על העורף.

במסגרת ההכשרה של הקצינים במערך, עוברים הצוערים קורס קצינים בבה״ד 1 ומשם ממשיכים להשלמת קצונה בבית הספר להגנה אווירית במסגרתה עוברים תכנים והכשרות שונים כגון הסמכת יירוט, הכרת חה״א, העמקה במערכות הנשק השונות, כושר גופני ועוד.

בסיום ההכשרה משתבצים הצוערים בגדודים השונים כמפקדי פלגות וקצינים מיירטים ואף ישתלבו כמפקדים בעשייה המבצעית והלוחמת של המערך.

 מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין: "ההגנה היא משימתנו הראשונה, ואתגרי ההגנה הופכים מורכבים משנה לשנה. עמדנו לאחרונה למבחן ההגנה על אזרחי המדינה - אלפי רקטות ששוגרו מרצועת עזה אל עבר ערי ישראל ויישוביה. ובמבחן הזה, על מאפייניו היחודיים, עמדנו בכבוד. מערך ההגנה האווירית פעל בעצימות גבוהה והגיע להישגים שהם מקור לגאווה רבה".

מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן: "בתקופה בה האיומים מהאוויר על ישראל מתעצמים, וחשיבותה של ההגנה האווירית לביטחון הלאומי הולכת וגדלה, ניתנות בידכם הזכות והחובה להנהיג לוחמים למשימת הגנת שמיה של המולדת. כקציני הגנה אווירית תידרשו להוות את עמוד הענן שלפני המחנה ולעמוד כצוק איתן בפני אתגרים גדולים על מנת לשמור על חומותיה של מדינת ישראל מפני מבקשי רעתה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה