סרן רון בירמן, לא רק לוחם ים וגיבור, גם שחקן תיאטרון לשעבר...

$(function(){})


מי לא מכיר את סיפורו של רון בירמן, קצין חיל הים האמיץ מנס ציונה שניצל בתאונת המסוק ופעל להפליא במהלך הארוע.
מן הסתם כבר קראתם/שמעתם כי רון בוגר תיכון בן גוריון בעירנו. אך הידעתם כי בין היתר סיים בהצטיינות יתרה דווקא את מגמת תיאטרון?...
ראו בהמשך את סיפורה של ההצגה בה השתתף בשעתו והקשר המפתיע שלה עם הארוע בו נפצע.

פרטי

רון  עם מורתו לתיאטרון ריקי  צלח וחברתו מימי הלימודים במגמה, לין טיבי שביקרו אותו השבוע.

מספרת: צביה ויצמן.

השבוע ביקרה את רון המחלים בביתו רכזת מגמת התיאטרון בתיכון ריקי צלח, אליה נלוותה חברתו ללימודים במגמה, לין טיבי. ריקי סיפרה שרון סיים את המגמה בהצטיינות. הוא בלט באישיותו המיוחדת. ועלה בכישוריו לדרגת ״בן חיל״ עוד מימי התיכון.

ההצגה בה רון נטל חלק בשנת 2015, ״הלוויה חורפית״ מאת חנוך לוין, באורח מוזר, מנסה להתמודד עם הזכרון ולבחון את השאלה האם אפשר בכלל למהול שמחה בעצב. והיא מתכתבת עם סיפורו של רון שניצל אל מול הסוף הטרגי של חבריו.

ריקי סיפרה כי רון ניחן בתכונות נפלאות, ביכולת עבודה עם צוות. בכישורי אילתור והתמודדות מול כל אתגר, שהפקת ההצגה דרשה. כך הזכירה כי לפרוייקט הגמר נדרשים התלמידים להעמיד הצגה מאלף עד תו כולל הכל: לביים, לשחק, להכין תפאורה, להתמצא בכלים טכניים, בתלבושות ובפרופס. חשיבה יצירתית ואילתור הכרחיים כדי לספר סיפור מורכב באמצעות אומנות הבמה.

עוד הוסיפה ריקי וסיפרה כי בעת ההכנות לפרויקט הגמר נדרשו התלמידים לחשיבה איך בדיוק יוצרים הר מושלג על הבמה בהיכל התרבות, כתפאורה לסיפור, רון עשה זאת, הוא יצר יש מאין.

גם היום שנים אחרי רון זוכר. הוא מקבל את מבקריו בחיוך ובאורך רוח, שומר חסד נעורים. מקפיד על כללי הצבא. לא מתראיין, אך מסביר פנים לאותם פנים טובות וחוויות מעצבות מעברו. מודה לכולם על האהבה שמעריפים עליו.

פרטי

רון, שני משמאל, בתמונה מן ההצגה..

פרטי

עם הידידה הכי טובה...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה