מיפגש עם הניה אורן האומרת: אנחנו העניים החדשים, המבוגרים שחייבים לעבוד אחרי גיל הפנסיה כדי להתקיים !

$(function(){setImageBanner('d9532178-c041-4387-a10b-f53794ad8613','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

"אני שומרת על האצבעות שלי כמו פסנתרן, כדי שאוכל להמשיך לעבוד ולשרוד !" כך סיפרה וריגשה בערוץ 12 הרפלקסולוגית הנס ציונית הותיקה (לשעבר) הניה אורן בת ה72 .
מוחה על החרפה ששמה קיצבאות הזיקנה העלובות בישראל, "אני מקבלת 2,000 ש"ח לחודש ואהיה זכאית ל3,245 ש"ח אם לא אעבוד כלל..." והסיוט הכלכלי המרחף מעל ראשי מאות אלפים שהשתכרו בכבוד עד לצאתם לגימלאות.
ראו גם ראיון בוידאו

צילום מסך

רבים מותיקי נס ציונה מכירים וזוכרים את הנס ציונית לשעבר הניה אורן, מי שהיתה נשואה עשרות שנים לנתי אורן ז"ל איש הביטוח והיתה בעלת משרד הפקות עצמאי.  שניהם גידלו משפחה לתפארת ולימים לאחר שהילדים גדלו הם נפרדו והיא עברה לתל אביב 

שלשום בערב בערוץ 12 ולמחרת בתוכנית הבוקר אצל רסקין, היא התראיינה באומץ רב יש לומר כאחת המייצגות של "העניים החדשים"  המבוגרים מעל גיל הפנסיה הנאלצים להמשיך ולעבוד בכל מחיר כדי לשרוד, בשל קיצבאות הזיקנה הזעומות מביטוח לאומי והיעדר פנסיות פרטיות משמעותיות.

המדובר אגב, לא באנשים שהיו בתחתית הסולם הכלכלי כל חייהם ואף לא עולים חדשים שהגיעו ארצה בגיל הפנסיה, אלא באנשים שחיו היטב כל עוד עבדו ועתה הם נאלצים להמשיך ולעבוד, אף בעבודות מזדמנות ודלות הכנסה ובלבד שישרדו.

התופעה חמורה במיוחד בקרב נשים גרושות וזאת מסיבות שונות ובעיקר אי השוויון הכלכלי הכמעט מובנה בין בני זוג , אי שוויון המועצם בעת גרושים וחלוקת רכוש, כאשר גם קורת הגג מהווה לעיתים בעיה, כאילו הם בראשית חייהם ולא בערוב ימיהם.

ניקח לדוגמה את הניה. כל הונם המשותף של הניה ונתי ז"ל היה מושקע בעסקיו ואלו דעכו עד שכשלו . כך שלאחר הגרושים היא נאלצה להתחיל לבנות עצמה מחדש. אלא שהיא נותרה ללא חסכונות לפנסיה, מלבד פוליסה אחת קטנה המניבה לה 600 ש"ח לחודש וכך היא מתקיימת מקיצבת זיקנה של ביטוח לאומי בת 2,000 ש"ח לחודש ומהכנסה נוספת, סבירה, מעבודתה כרפלקסולוגית עצמאית בשרות קופת חולים.

למזלה היא גרה בדירה קטנה שירשה מהוריה המנוחים, כך שאין לה עלויות דיור. וכרגע, בדגש על "כרגע" היא מסתדרת בכוחות עצמה ומסרבת לכל הצעת עזרה מילדיה. אך, כפי שסיפרה אל מול המצלמה, בגיל 72 היא חיה בחרדה מהמחר ומהיום בו אצבעותיה תיחלשנה ושוב לא תוכל להביא מזור לסובלים והיא תיאלץ לחדול מעבודתה כרפלקסולוגית.

נכון, היא יודעת שילדיה יהיו שם תמיד עבורה, אך היא סירבה להצעות עזרה מצידם בעבר ובכוונתה לסרב גם בעתיד.

וכאשר לא תעבוד, היא תהיה זכאית ל"השלמת הכנסה" או "הטבה סוציאלית" הגדרות שלדבריה "פשוט מעליבות. עבדתי מעל 50 שנה וןשילמתי ביטוח לאומי. תנו לי לפחות את השווי הנצבר של מה ששילמתי !"

כי מה שמצפה לה גם לאחר תוספת ה500 ש"ל לחודש שהעבירה לאחרונה ממשלה הנוכחית, לזכאי השלמת ההכנסה, הם 3,245 ש"ח לחודש קיצבה "משופרת" במקום 2,000 כיום. 

ולכן היא נחשפה ואומרת "אין לי מה להתבייש, שתתבייש המדינה ויתביישו כל אלו שמתיימרים לייצג אותנו ולדאוג לנו " !

צפו בראיון המשך עימה:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה