"פורום עמליה".  פורום נשים נכות צה"ל בשפלה נקרא מעתה ע"ש סא"ל עמליה מוספי ז"ל מנס ציונה

$(function(){setImageBanner('313628e9-b69c-4c6f-85ca-4975cc00c1e2','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})


סא"ל עמליה מוספי ז"ל, לוחמת ומפקדת מוערכת בצה"ל  היתה יוזמת  הקמת הפורום הראשון במחוז השפלה מתוך רצון לתת מענה לצרכים של נשים אלו

משפחה

בימים אלו הושק מחדש פורום נשים נכות צה"ל בארגון נכי צה"ל במחוז השפלה, בראשו עומד יו"ר המחוז מר שרוני דקל נחשון.

פורום הנשים נקרא בשם "פורום עמליה" על שמה של סא"ל עמליה מוספי ז"ל שהייתה יוזמת  הפורום הראשון במחוז השפלה והקמתו מתוך רצון לתת מענה לצרכים של נשים אלו.

עמליה  היתה תושבת העיר נס ציונה, החלה את שירותה הצבאי ברפידים, בסיס חיל האוויר לשעבר בסיני. עמליה השתתפה במלחמת יום כיפור, ואף חילצה באומץ פצועים רבים תחת אש. לדאבונה הרב, איבדה רבים מחבריה בסיני.  לימים הפכה למפקדת יחידה מוערכת, הן על ידי מפקדיה והן על ידי פקודיה, המקפידים לשמור על קשר חם עם המשפחה עד היום.

כאשר הוכרה כנכת צה"ל, הבינה כי ישנם צרכים נוספים ושונים לנכות צה"ל. על כן, פעלה ללא הרף במטרה לקדם את הנושא בקרב הגורמים הרלוונטיים.

השבוע בטקס מצומצם מפאת מגבלות הקורונה ובהתאם לתו הסגול, הוכרז באופן רשמי על קריאת הפורום על שמה של עמליה.

הרעיון קרם עור וגידים עת נודע ליו"ר ארגון נכי צה"ל מחוז השפלה  שרוני דקל נחשוני על פועלה המבורך. בישיבת  מועצת מחוז השפלה של ארגון נכי צה"ל הועברה החלטה פה אחד על הקמת פורום הנשים על שמה של עמליה ז"ל, וזאת  בזכות פועלה ותרומתה של עמליה בנושא.

כאמור בטקס נכחו מספר מצומצם של בני משפחה, ביניהם, סמדר אהרוני, סגנית ראש העיר ואחותה הצעירה של עמליה. סמדר העידה על הקשר המיוחד שהיה בין השתיים, והבטיחה ליו"ר פורום הנשים הנכנסת גב' פרי שרביט כי תסייע לה לקדם את הנושא.

היו"ר שרוני שנכח בטקס סיפר כיצד  נחשף לאהדה שרכשו לאשה זו, שאודות מעשיה שמע מיו"ר המחוזות הקודמים לדורותיהם.

 

עמליה השתתפה במלחמת יום כיפור, ואף חילצה באומץ פצועים רבים תחת אש.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה