צבי (ציבל'ה) רינצלר ז"ל - לזכרו !

$(function(){setImageBanner('a0274684-52ad-4a23-aa3f-6a4912d338d9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})


דברים לזכרו מאת: עמי גרובשטיין.


האומר: "כאדם אשר הכיר את ציבלה מרגע  בו דרכתי  במגרש הכדורגל הנס ציוני, וכשחקן ששיחק עימו וברבות הימים להיות תחת מנהיגותו באגודת הסקציה לכדורגל, אני מרגיש חובה לתאר ולו במעט על האיש המיוחד ותרומתו לספורט הנס ציוני".

ארכיון

יום פטירתו של ציבלה (צבי רינצלר) היה  יום קשה וכואב לכל תושבי העיר הותיקים ובמיוחד לאנשי הספורט על כל ענפיו.

ציבלה היה ממעצבי האגודה המיוחדת שצצה בארצנו בשנות ה50. הוא היה ממוליכי וממתמריצי האיחוד בין האגודות מכבי, הפועל וביתר, עשה זאת כשחקן אשר רצה לחבר בין חבריו ששחקו באותם זמנים בקבוצות הנ"ל.

כאשר דור צעיר חדש החליף אותו ואת שחקניה האחרים של האגודה ,הפך להיות חבר הנהלה מן השורה.

כשרונותיו הרבים ויכולות הניהול בהן התברך הובילו למנותו כמנג'ר האגודה. מכאן והילך הכל סבב סביבו. הוא היה המנהל הספורטיבי, יעץ לכל מאמן בטכניקת המשחק, טיפל בכל הנושאים הטכניים ,דאג לכל השחקנים, טיפל בכל בעיה כאשר התעוררה וכבעל חזון הצליח לממש את חזונו.

 ואכן הסקציה עשתה את הבלתי יאמן ותוך 10 שנים עלתה מליגה ג לליגה הבכירה במדינה.

דרך הניהול שלו, השראת התרבות הספורטיבית שהנהיג באגודה, הביאו את הסקציה למחוזות שאף אחד לא האמין בהם, ואכן הוא זכה לראות נחת בעמלו.

באספקטים רבים היה ציבל'ה מעל לרבים במושבה, הוא הצטיין בכתיבה, ידע להביע את עצמו בצורה רהוטה וגורפת. היתה לו מערכת יחסים מיוחדת עם אנשי הבוהמה התל אביבית, ידע "לשנורר" כספים למען האגודה והיה לו את הכשרון לבחור מאמנים אשר התאימו לכשרונות הצעירים,. הוא ידע להלך בין חברי ההנהלה בחן מיוחד וכך השיג את כל מה שרצה ,

תמיד שאף ליותר, הבחור היה דעתן וידע להצדיק את דעותיו ובגלל כשרונוחיו  ויכולותיו, כולם האמינו בו והלכו אחריו.

ציבל'ה סיים את לימודיו תוך כדי ניהול הסקציה. התחתן עם בת הפועלים במושבה, חוה ז"ל,  לה חלק עצום בעיצוב וניהול החינוך במושבה.

היה ממדריכי מכבי הצעיר, היה מתנדב צעיר בזמן מלחמת השחרור וכאשר חזר משרותו הצבאי ,למד לתואר הנדסה אזרחית והפך להיות מומחה עולמי בשטח הטיפול במים. הרבה בנסיעות לחו"ל במסגרת עבודתו בת"הל  אך תמיד התעניין בנעשה במושבה ובעיקר בסקציה.

דמותו הייתה ותישאר חקוקה בליבותיהם של שוחרי הספורט הנס ציוני ובליבותיהם של כל תושבי המושבה הישנה.

 

                               יהי זכרו ברוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה