צעד חשוב נוסף של חברת הקלינטק ג'נסל שבשליטת בני לנדא מנס ציונה

$(function(){})

חברת ג'נסל, הנמצאת בשליטת הטייקון מנס ציונה, בני לנדא ומפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם התאגיד הבינלאומי ABB, שנסחר בבורסות בשווייץ ובארה"ב לפי שווי של כ-74 מיליארד דולר.

רשת
בתמונה: טקס חנוכת קו היצור להרכבת מוצרי ג'נסל במפעלה באופקים של ענקית שירותי הייצור העולמית פלקס (Flex) . במרכז - בני לנדא.
לפי ההסכם, תאגיד ABB - המתמחה בפיתוח וייצור של מכשירי אל-פסק וציוד נלווה, ופועל ביותר מ-100 מדינות, יקדם וישווק את מערכות גיבוי האנרגיה מבוססות המימן של ג'נסל כשפעילות השיווק תתמקד בבתי חולים, מבנים מסחריים, רכבות, מרכזי נתונים ועוד.
במסגרת שיתוף הפעולה, ג'נסל ו-ABB יקדמו פתרון לאספקת חשמל מהימנה ורציפה לאורך זמן בעת הפסקות חשמל, וללא פליטות. הפתרון שיקודם הוא מערכת כוח גיבוי המשלבת תאי דלק של ג'נסל ומערכות אל-פסק של ABB, שמיועדות לתשתיות קריטיות ומתקנים חיוניים כמו בתי חולים, מרכזי כספים, מעליות בגורדי שחקים, שדות תעופה וחדרי בקרה של רכבות.

הפתרון שמציעה החברה מתבסס על תאי דלק אלקליים - טכנולוגיה שהומצאה ב־1839. תא דלק הוא מכשיר אלקטרוכימי שמשתמש בחמצן ומימן לייצור אנרגיה נקייה, ללא פליטה של חומרים מזהמים. התא מורכב מאלקטרודות, קתודות טעינה חיובית ונאודת טעינה שלילית שמופרדות על ידי אלקטרוליט נוזלי, בצורה שמזכירה סוללה.

את החמצן הנדרש לתהליך האלקטרוליזה מקבל המכשיר מהאוויר ואין את המימן מאמוניה. תאי הדלק שפיתחה החברה מבוססים על טכנולוגיות שהיו בשימוש בחלליות אמריקאיות ורוסיות וסיפקו חשמל וחום, אך האלטרנטיבה של ג'נסל זולה מהן.

עבור הלקוח, ההוצאה הראשונית עבור המכשיר וההתקנה יקרה, אבל עלות האנרגיה זולה בכמחצית מעלות אנרגיה המופקת מדיזל. תא הדלק נפוץ בתעשייה מכיוון שיש לשיטה זו יתרונות, לרבות אפשרות לייצר חשמל מסביב לשעון.

החברה מכוונת במכירותיה לשוק האמריקני וכן למדינות העולם המתפתח, ש־1.2 מתושביהן חסרים מקורות חשמל. בנוסף, אחד מלקוחות היעד של החברה הוא צה"ל, שיוכל להחליף את הגנרטורים הניידים ביחידות כאלה תוך חיסכון בכסף ובתחזוקה, ולוותר על חתימה תרמית כשיחידה נמצאת מעבר לקווי האוייב  

בעבר הקים לנדא, אחד היזמים המוכרים בישראל, את חברת אינדיגו, שאותה מכר ב־2002 תמורת 800 מיליון דולר ל־HP. האחזקה העיקרית שלו היא לנדא דיגיטל פרינטינג, המפתחת מערכות הדפסה ננוגרפיות לשוק הדפוס המסחרי, האריזות וההוצאה לאור. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה