קבלו את אטל מולכו פיליבה מנס ציונה מנכל"ית חברת Femi, שהקימה פלטפורמה דיגיטלית ייחודית מסוגה בארץ הנותנת שירות רפואת נפש דיגיטלי און-ליין

$(function(){setImageBanner('1e09e69c-ed28-4f1a-8299-a75687d2972e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})


חשיבותה של הפעילות בתחום בריאות הנפש עלתה בימים האלה במיוחד, כאשר מאז השביעי לאוקטובר כל המדינה נמצאת במצב טראומה, אבל, הלם, דיכאון, לחץ וחרדה.
חברת פמי בהובלת אטל מולכו הנס ציונית עוסקת בימים אלו בחיזוק והתאמת טכנולוגיות חדשניות בתחום בריאות הנפש גם למען נפגעי המלחמה.


 

צילום: סם יצחקוב

 על אטל מולכו פיליבה שמענו בהקשר לפעילותה ופעילות החברה אותה היא מנהלת והופתענו לשמוע כי היא מתגוררת בנס ציונה כבר 8 שנים בשכונת מליבו. (נשואה + 1). 

החברה שבניהולה מוכרת לרבים ונחשבת לפורצת דרך בתחומה. פלטפורמת הטל-מדיסין מבית Femi פועלת מזה כעשור, ונחשבת לאחת המערכות המתקדמות בעולם. פלטפורמה ייחודית זו מאפשרת ניהול מלא ללא מגע יד אדם, תפעול מלא עבור המטופל והמטפל, יכולת חיבור לסנסורים וAI. נוסף על כך, באמצעותה, ניתן כעת לספק שירותים רפואיים מקוונים ברפואה דחופה, ראשונית ורפואת מומחים.  בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת ניצול אופטימלי של זמינות מטפלים בדומה למודל Uber.

אך ענייננו עתה בה ובעיסוקה נובע ממצב הרוח הלאומי בימים אלו ובתרומתה לסיוע לנפגעי המלחמה.

השבוע שוחחנו איתה ותהינו תחילה כיצד זה להיות מנכלית בזמן המלחמה:

אטל: למנכל חברה זה לא היה קל אף פעם, מנכל"ים נושאים אחריות רבה על הכתפיים, נושאים אחריות בפני העובדים והלקוחות. כשאסון גדול נופל על המדינה - האחריות רק גדלה. זה לא פשוט לדעת ולבנות מחדש סביבת עבודה בזמן החירום, לזהות בעיות חדשות ולדעת לתת מענה מידי ואפקטיבי. האתגר המרכזי הוא קודם כל האנשים. בין אם זה לדעת לארגן את סביבת העבודה שתהיה נעימה ובטוחה בימי המלחמה ובין אם לדואג לשלומו של כל עובד ועובדת.  המלחמה מביאה איתה אתגר נוסף – היעדרות של עובדים בעקבות המלחמה.  לא מעט עובדי Femi התייצבו למילואים מיום שבת ונלחמים על העתיד של כולנו, כך שנוצר צורך בחברה לבנות מחדש תהליכי עבודה מסודרים.".

אטל מספרת בכאב: "לצערנו, גם חברת Femi איבדה איש יקר באותו יום שבת הארור ה- 7.10, רופא שהיה בדרך למשמרת."

 מהם האתגרים הקיימים במערכת הבריאות בזמן המלחמה, להם חיפשתם מענה:

אטל:במערכת הבריאות יש תמיד עומסים, אבל בזמן המלחמה יש אקסטרה עבודה בעיקר במערכת בריאות הנפש ובתחום השיקום. ואני כמנכלית שעוסקת בימים אלו בחיזוק של טכנולוגיות חדשניות בתחום בריאות הנפש גם למען נפגעי המלחמה אומרת כי כדי להתגבר על הבעיות הקיימות, עלינו לדעת להשתמש ולייצר טכנולוגיות המתאימות בתחום בריאות הנפש לציבור הרחב.

 איך עושים זאת?

דרכי התמודדות העיקרים במערכת הבריאות עם העומסים הם בשילוב עם הטכנולוגיות. וגם, לדעת לארגן את העבודה של המטפלים: לגייס מטפלים חדשים למערכת ייקח הרבה זמן, אבל כדאי לקחת את המטפלים הקיימים ולראות איך מצליחים למקסם את הזמן שלהם. לשם כך הקמנו פלטפורמה דיגיטלית ייחודית שהיום היא היחידה שנותנת שירות רפואה דיגיטלי און-ליין במדינת ישראל: "יצרנו בשיתוף פעולה עם חברה שהביאה פלטפורמה שעובדת ב 25 מדינות המאפשרת בנוסף לטיפול המסורתי הרגיל – טיפולי און-ליין כגון שיחות וידאו, צ׳אט ועוד"

 זה נשמע לכאורה כמו פיתרון זמני ולא כמשהו לטווח ארוך?

 

"ממש לא. צריך להסתכל קדימה ולהבין שהתמקדות בבריאות הנפש והטראומה מדרום לצפון הולכים ללוות אותנו תקופה ארוכה , לכן צריך לראות איך מנגישים את הפתרונות הטובים ביותר ובדרך טובה ביותר. חייבים להיעזר בטכנולוגיות החדשות, זאת הדרך הטובה להתמודד עם הפערים שנוצרו, לתת שירות 360, כך שלכולם תהיה אפשרות לקבל את השירות המתאים בין אם הוא נמצא בבית, קליניקה או מכל נקודה שתהיה לו גישה מרחוק. והשילוב הכי טוב הוא שלושת הדברים ביחד."

כל הכבוד ובהצלחה. 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה