קבלו את האדמו"ר החרדי שמטיף לשרות שוויוני מלא של חרדים בצבא, לקידום מעמד האישה ועוד... ראוהו גם בוידאו.

$(function(){})

הרב אברהם מרדכי גוטליב הוא אדמו"ר חסידי, העוסק בתורת הקבלה והנגשתה לעם ואף מכהן כרבה של קהילה יוצאת דופן. ושומו שמיים... הרב גוטליב סבור כי על החרדים כולם לשרת בצבא, לנשים יש חשיבות ומקום בהנהגת האומה ואפילו להטב"ים צריך לקרב ולא להרחיקם כתועבה. הייתם מאמינים?..
כן, ולאחרונה אף גינה את החרם על מאפיית אנג'ל !
אכן עוף מוזר...

ויקיפדיה, הרב אברהם מרדכי גוטליב
הרב אברהם מרדכי גוטליב (1963) מכונה גם האדמו"ר מאשלג קריית יערים.

ב-27 השנים, שבהן מתגורר הרב גוטליב בקריית יערים, התקבצה סביבו קהילה של תלמידיו ומשפחותיהם. מרכז הקהילה הוא בית המדרש 'ברכת שלום'. לקהילה אופי חרדי חסידי. הקהילה יוצאת דופן ברב גוניותה האנושית, בניגוד לרוב הקהילות החסידיות החרדיות. היא כוללת משפחות מעדות שונות, משפחות של בעלי תשובה ודתיות לאומיות, לצד חסידים מבית. המכנה המשותף לכולן הוא הרצון להתפתחות אישית בדרך אשלג. הקהילה מתנהלת על פי חזונו של הרב אשלג עם דגש רב על ערכים של נתינה ושותפות. מלבד המשפחות המתגוררות בקריית יערים קשורים לקהילה תלמידים רבים בכל רחבי הארץ והעולם.

מעבר להוצאת הספרים וניהול בית המדרש 'ברכת שלום', מוסר הרב גוטליב שיעורים מדי יום בקריית יערים, באינטרנט וברחבי הארץ, ועוסק בהפצה של חוכמת הקבלה לכלל הציבורים בחברה הדתית והישראלית.

השקפותיו החריגות בנושאים רבים השנויים במחלוקת בין דתיים לחילוניים בחברה הישראלית:

דבריו בנושא הגיוס:

השקפותיו בנושאים חברתיים שונים מתאפיינות בערנות וחדשנות לגבי תהליכים חברתיים בישראל ובולטות במקוריותן על רקע נוף ההנהגה החרדית.
לגבי החברה הישראלית סבור הרב גוטליב שהיא זקוקה לשינוי לכיוון אהבת הזולת, אחדות והכלה של כל חלקי הציבור בארץ ועשייה חיובית ברמת האזרח הפרטי. חינוך לעבודה פנימית של פרטים שיצור תנועה כללית חברתית.
עיקרון זה בא לידי ביטוי ביחסו לגבי מעמד האישה בחברה הישראלית שלגביו סבור הרב שנשים צריכות להיות חלק בלתי נפרד מהעשייה הציבורית, לימוד התורה והעבודה העצמית.
לגבי הציבור הלהט"בי וחברות מיעוטים בישראל, התבטא רבות לגבי הצורך להכלה וסובלנות כלפי ציבורים אלו בחברה הישראלית, בשונה מהגישה המקובלת בציבור החרדי המתעלמת או שוללת את חלקם בחברה הישראלית.
לגבי הסוגיה הסביבתית-אקולוגית וזכויות בעלי חיים – הרב תומך ומתייחס בשיעוריו לשינויי האקלים וסוגיות סביבתיות אחרות למשל קריאתו להפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים.
הרב גוטליב מתנגד לאכזריות כלפי בעלי חיים בתעשיית הבשר בישראל ובעולם.
הרב גוטליב גם קשוב מאוד לתהליכים המתחוללים בחברה הישראלית.
חזונו הוא שינוי פני החברה הישראלית באמצעות חינוך חדש השם דגש על פנימיות האדם. חברה שבבסיסה העיקרון הרוחני של אהבת הזולת.
במסגרת מאמציו לקדם תהליכים חיוביים בחברה הישראלית, הוא מסר שיעורים לכל חלקיה, כמו אקדמאים במכון ואן ליר ואוניברסיטת בר-אילן, ציבור חילוני בתל אביב, שיעורים בישיבות וסמינרים של הציבור הדתי לאומי וחלקים שונים של הציבור החרדי.

בדומה לרב אשלג, נפגש הרב גוטליב ולימד אנשי ציבור רבים במטרה לתרום לבניית החברה הישראלית, כדוגמת הדוקטור אביחי מנדלבליט, ח"כ תהלה פרידמן, השופטת אירית מני-גור, הפילוסוף ד"ר אברהם אלקיים, ד"ר בועז הוס ורבים אחרים.
(מבוסס על "ויקיפדיה" ועוד)
דבריו לאחרונה בנושא מאפיית אנג'ל:

**
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה