קבלו את: י' את י' ... שני הקצינים מנס ציונה שיוסמכו השבוע כמפעילי כטממי"ם בחיל האויר

$(function(){setImageBanner('222ca596-61f9-4280-8090-f590dd459aff','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

עוד יומיים זה יקרה !
ביום רביעי ה-15 ביוני 2022, עתיד להסתיים במעמד מפקד חיל האויר הקורס למפעילי כטמ"ם מספר 39, בבסיס חיל-האוויר פלמחים.
 

דו"צ

מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא המוביל בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש. כלי הטייס המאוישים מרחוק הפכו בשנים האחרונות לגורם משפיע על הפעילות המבצעית בכלל צה"ל, כיוון שכמעט בכל זמן נתון נמצאים באוויר כלי הטיס המאוישים מרחוק ומופנים לפעילות מבצעית ומשימות לאומיות בעת הצורך.

בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של כשישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד, היוו מפקדי משימה על מטוס לבדם ולמדו על ערכי צה"ל ודמותו של המפעיל בקרון.

בסיום קורס מפעילי הכטמ"ם, ימשיכו הבוגרים לקורס אימון מבצעי, האורך שלושה חודשים, שלאחריו ישובצו בטייסות חיל-האוויר ושישה מתוכם ביחידת "זיק" של חיל התותחנים.

אחד ממסיימי הקורס היוקרתי הוא סג"ם י' בן ה-21 מנס ציונה. הוא מאוד אוהב את הים, ואוהב לגלוש ולצלול. מתחביביו של סג"ם י' לבנות ולהטיס טיסנים וכך התאהב בעולם התעופה. בתיכון הרחיב י' את מגמות הפיזיקה והכימיה. בנעוריו לקח חלק בתנועת הצופים, ולאחר סיום לימודי התיכון המשיך לשנת שירות בתנועת הצופים בה היה חלק מקומונה והדריך שכבות צעירות.
סג"ם י' מספר על הקורס למפעילי כטמ"ם: "להגיע לקורס היה סוג של חלום. מהילדות אני מטיס טיסנים ולהפעיל כטמ"ם זה שמונים צעדים קדימה. ידעתי מהרגע הראשון שאני רוצה להגיע לפה ולא היה לי היסוס לרגע. נהנתי ולמדתי מאוד מהקורס. הבנתי כמה המערך הזה הוא חשוב ומשמעותי, וממש מהווה את חוד החנית של חיל האוויר וצה"ל בהגנה על אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

מסיים נוסף מהעיר הוא סג"ם י' בן ה-20. י' הוא אח בכור לשני אחים קטנים. הוא התאמן כשמונה שנים ואימן כשנתיים בספורט המשלב אקרובטיקה עם אומנויות לחימה. סג"ם י' לקח חלק בתנועת נוער בנס ציונה במשך ארבע שנים וכן הדריך בה. י' אוהב לטייל בחיק הטבע עם חברים ועם בת זוגו. בתיכון הרחיב את מקצועות הפיזיקה והתיאטרון. במהלך התיכון היה מקיים בהתנדבות שיעורים פרטיים בפיזיקה ומתמטיקה.
סג"ם י' מספר על הבחירה להגיע לקורס למפעילי כטמ"ם: "לא הייתה לי התלבטות לאן ללכת, היה ברור לי מהרגע הראשון שאגיע למערך הכטמ"ם. הסביבה כאן תומכת והקורס מעודד גיבוש ועזרה הדדית. רגע שזכור לי במיוחד הוא טיסת ה- "סולו" הראשונה שלי, הפעם הראשונה בה הפעלתי כטמ"ם לבד ללא כל ליווי או הנחייה של המדריכים. אתה מרגיש את תחושת האחריות שעל כתפיך וכמה משמעות וחשיבות יש בפעילות שמערך הכטמ"ם עושה".

הטקס ייערך בראשות מפקד חיל-האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף עומרי דור, וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ'.

דו"צ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה