רגע לפני פיזור הכנסת... הוביל יובל ליפקין מנס ציונה את העברת החוק למען האחים השכולים

$(function(){})

על רקע הדרמה הפוליטית ופיזור הכנסת, ניהלו יובל ליפקין, מנכ"ל ארגון יד לבנים ותושב העיר, ויו"ר הארגון אלי בן שם, את המערכה להעברת החוק והצליחו, כנגד כל הסיכויים, להביא להסכמה נדירה בין הקואליציה לאופוזיציה.
במסגרת החוק יוסדרו זכויותיהם של אחים שכולים לראשונה מאז קום המדינה.


 

יח,צ

יובל (משמאל)  ואלי בן שם ממתינים דרוכים ביציע הכנסת...

רגע לפני פיזור הכנסת... הוביל יובל ליפקין מנס ציונה את העברת החוק למען האחים השכולים

בשורה היסטורית לעשרות אחיות ואחים שכולים:

שעה קלה לאחר פיזור הכנסת, במסגרת ההסכמות שהושגו בין הקואליציה לאופוזיציה, אושר במליאה חוק האחים השכולים בקריאה שנייה ושלישית. את המאבק להעברת החוק הוביל ארגון יד לבנים, הפועל להנצחת חללי מערכות ישראל והנחלת מורשת ולטיפול במשפחות השכולות. בראש הארגון עומדים מנכ"ל הארגון, יובל ליפקין, תושב נס ציונה, והיו"ר אלי בן שם, אביו של קובי בן שם ז"ל, חלל אסון המסוקים. השניים ניהלו מאבק כנגד כל הסיכויים עד השעות האחרונות שלפני פיזור הכנסת, והצליחו להביא להסכמה נדירה בין הקואליציה והאופוזיציה על העברת החוק.

במסגרת החוק, אותו יזמה והגישה חברת הכנסת מיכל שיר ובתמיכת שר הביטחון בני גנץ, יוסדרו זכויותיהם של האחים באופן רשמי, לראשונה מאז קום המדינה.

המשמעות: האחים יוכלו לקבל באופן ישיר את התמיכות וההטבות המגיעות להם, זאת לצד הרחבת גיל הסיוע ללימודים אקדמיים וזכאות לטיפולים רגשיים אלטרנטיביים לצד פסיכולוגיים, כגון: טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק ועוד.

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם: "קשה להפריז בחשיבות החוק הזה, שלראשונה, יעניק לעשרות אלפי אחיות ואחים שכולים, את התחושה שהם כבר לא שקופים. זוהי אבן דרך היסטורית ביחסה של המדינה לאחים השכולים. במשפחות רבות, מטבע הדברים, האחיות והאחים הם נושאי לפיד הזיכרון וממשיכי דרכם של החללים, ולא יעלה על הדעת שמדינת ישראל לא תכיר במעמדם, בצרכיהם ובזכויותיהם. אני שמח וגאה על כך שלמרות המציאות הפוליטית הבלתי אפשרית בה התנהלה הכנסת בשבועות האחרונים, הדאגה והמחויבות הערכית למשפחת השכול נותרו כקונצנזוס שנמצא מעל לכל מחלוקת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה