רוי שני מנס ציונה סיים אתמול קורס חובלים. כבוד !

$(function(){setImageBanner('592b6f69-d69e-4db4-976f-ddcafc4dd144','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45989,'Image','');})

המסורת נשמרה
וסגן רוי שני מנס ציונה
שסיים השבוע קורס חובלים, ישרת על הסטי"ל "חנית", כמוהו כאביו שלומי לפניו...וכאמו שהיתה אף היא בחיל הים


בתמונה- עם משפחתו הגאה ובמדי הייצוג...

פרטי

 

מאת: אבי בן דוד.

רוי שני הינו עוד אחד מאותם צעירים נס ציוניים רבים שרצו על הגבעות, כמעט שנתיים, התאמנו בכל תנאי מזג האויר והגיעו כמעט לכל גיבוש אפשרי ליחידה מובחרת..

תרצו תקראו להם "מורעלים". אך אני קורא להם צעירים ערכיים שגדלו בבתים עם ערכים וחיו בחברה שכזו.

הבחירה הראשונה שלו היתה קורס טיס והוא אכן עבר את המיונים, אך בשל בעית ראיה נפסל ואז בחר באופציה הבאה בתור עבורו, קורס חובלים.

ואכן, שלשום, יום רביעי 9.9 עת התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141, בסופו הוכשרו 37 צוערים כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים, הוא נמנה על הצועדים הגאים והמאושרים ויחד עימם השליך כובעו אל על.. כשביציע הדל באורחים (קורונה.) צוהלים עימו  הוריו מיכל ושלומי ואחיותיו מאי ושחר.

רוי ידע רבות מגיל צעיר על זרוע הים, מאחר אביו, שלומי, כיום הייטקיסט בכיר, שירת כשש שנים בזרוע.כבתחילת דרכו  היה טכנאי קשר בספינת הטילים אח"י חנית, ולאחר שירות החובה חתם קבע כמדריך למקצועות האלקטרוניקה בבה"ד זרוע הים, כאשר כמדריך בבה"ד, שלומי הדריך את מחזורי קורס החובלים וקורס פיקוד ימי מתקדם באותן שנים.

נשוב לרוי. במהלך השלבים האחרונים של הקורס, משתבצים הלוחמים בכלי השיט שהם עתידים לשרת ולפקד בהם ומהרגע שהגיע לקורס, רצה רוי לסגור מעגל משפחתי ולשרת באותה הספינה בה אביו לחם בעת שירותו.

בועדות השיבוצים, נודע לרוי כי הוא הולך לשרת על הספינה אח"י חנית, בדיוק כמו אביו. "מהרגע הראשון בקורס ידעתי שאני רוצה להמשיך את דרכו של אבא, וברגע שהודיעו לי שאני משובץ באח"י חנית מיד חייגתי להוריי".

האמת, יש לומר, שזו לא אותה ספינה, כי עתה  נושאת את השם "חנית" ספינה מסוג "סער 5" בעוד ההיא  היתה מדגם סער 3 ("ספינות שרבורג")כבר פורקה לגרוטאות מן הסתם... אך בחיל הים השם הוא שקובע ונס הספינה עובר למחליפתה וכך גם כל המסורות.. וזה מה שחשוב.

נציין כי מיכל ושלומי תמיד ידעו שרוי יגיע לגדולות, ודחפו אותו למצות את יכולותיו וקצת מעבר..

"בזכות העידוד והגב שהוריי נתנו לי הצלחתי להגיע למקום בו אני נמצא היום", מספר רוי ומוסיף: ״אמא ללא ספק הייתה הרוח במפרשים״ כי היא שירתה אף היא בזרוע הים, וללא תמיכתה ודחיפה המתמדת למצוינות , כל זה לא היה קורה".  

ואילו אביו אמר לנו "רוי גדל בבית שמחנך למצויינות ערכית וזוהי ציפייתנו, של מיכל ושלי מהילדים, לתת הכל מעצמם"

ואכן, האחות הגדולה מאי (24) היתה קצינה בנ"מ ולשחר (15) האב כבר מייעד לא פחות מקצונה...

אגב, שלושתם למדו ב"גולדה" מאז הגיעה המשפחה לנס ציונה ב2006 מחולון וקבעה את ביתה  ב"גבעת התור"

כאמור, ערכי אהבת הארץ והתרומה לה מושרשים היטב בבית משפחת שני, כחלק מתפיסת עולמם של מיכל ושלומי ולא פלא שרוי משתף "אני מתרגש להתחיל את התפקיד החדש ולהילחם למען המדינה ".. ועם סיום הקורס ולקראת ראש השנה, מאחל רוי לחבריו המסיימים ולמלש"בים שעתידים להתגייס למסלול החובלים הצלחה בדרך החדשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה