תלמידות מנס ציונה, גם צה"ל קורא לכן "לחשב מסלול מחדש"

$(function(){})

מחר בשעה 10.00 ייערך ביוזמת אגף החינוך בעירייה - מפגש זום של תלמידות כיתה ט מנס ציונה, תחת הכותרת "לחשב מסלול מחדש" - במטרה לעודדן לבחור ללמוד במסלולים מדעיים טכנולוגיים.
בין השאר הן תשמענה על האפשרויות להשתלבות בנות במערך הטכנולוגי הצהל"י , מבוגרת מגמה כזו, בת עירנו, נועה רגב.
היום שוחחנו עם נועה שעסקה באחת מיחידות אגף התקשוב, בפיתוח Devops ונמצאת עתה בקורס קצינים. היא מיועדת לשוב ולפקד על הקורס של מקצועה המקורי - והיא מקווה שמחר תצליח לשכנע כמה שיותר בנות, כך שאולי יהיו מביניכן שתלכו בדרכה לכשתתגייסו

דו"צ

קבלו את נועה רגב (בתמונה משמאל) הגרה כאמור בנס ציונה והתגייסה לפני כמעט שנתיים להיות מפתחת Devops .

הDevOps היא שיטת עבודה חדשה ששמה דגש על שיתוף פעולה בין עולם הפיתוח לעולם התפעול עם דגש על ביצוע אוטומציה (מטלות שגרתיות מתחלפות באמצעים טכנולוגיים) לכל שלב בדרך.

נועה מספרת:

התחלתי בקורס קדם צבאי בבסמ״ח - בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר השוכן ברמת גן. בקורס אותרתי לפיקוד ויצאתי בסיום הקורס להכשרת מפקדים, הייתי מפקדת בשלושה מחזורים של הקורס ובימים אלה נמצאת בבה״ד 1 ועתידה לחזור להיות מפקדת הקורס של DevOps.
למדתי בתיכון אליעזר בן יהודה בנס ציונה, הרחבתי מגמת פיזיקה ומגמת טכם (הנדסת תוכנה).

מדוע את ממליצה לבנות צעירות לשרת במקצועות טכנולוגיים?
אני חושבת שהתחום הטכנולוגי מאוד מעניין באופן כללי. הוא מציע המון מסלולי פיתוח עבור כל אחד. הקורס שעברתי נותן לי בסיס כלשהו של שפה משותפת, שממנו אפשר להתפתח לתחומים שונים בעולם הטכנולוגי.

מה חשוב לך להעביר לבנות שמתלבטות לאן להגיע בצבא?
התחום הטכנולוגי רחב מאוד וכולל בתוכו מסלולים שונים ומגוונים. בין אם את נהנת מהמקצוע שנלמד בתיכון ובין אם פחות, רוב התפקידים הטכנולוגים בצבא נוגעים בחומר שונה או נרחב יותר. הצבא פותח בפניך עולם שלם של תפקידים, כגון: כתיבת תוכנה, תשתית, עיצוב ועוד, חבל לפספס את ההזדמנות להכיר את עולם התוכן הזה.

כשלמדת בתיכון והיו עושים לך הרצאה כזו האם זה היה גורם לך להגיע לתפקיד טכנולוגי?
אני חושבת שכן. גם לי היה חשש מבחירה במסלול טכנולוגי, לא הייתי בטוחה שזה מה שאני רוצה לעשות והרבה מהתפקידים דורשים קורס קדם צבאי/ קבע. ההבנה שהתפקידים מגוונים והתחומים שמתעסקים בהם כל כך שונים אחד מהשני, עזרה לי להבין שעבורי זה שווה את הניסיון. גם אם בנות לא בטוחות במאה אחוז שהן רוצות לעסוק בתחום הטכולוגי בשירות הצבאי או בעתיד, אני באמת ממליצה להגיע לכנסים על התפקידים השונים, לשאול בוגרי מסלולים טכנולוגים בצבא על החומר הנלמד וחוויות השירות ורק אחרי שמכירים קצת יותר, תגיעו להחלטה הטובה עבורכם האם זה מתאים או לא.

מחר נסקר את המפגש ונתרשם האם היא הצליחה במשימה..

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה