"נשים, אל תפסיקו להציב לעצמכן מטרות" מכריזה: מנכ"לית הקניותר החדשה, מאיה נבו

$(function(){setImageBanner('d284f0d7-07d9-41f6-9ef3-fed81a08b8d9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})


המנכ"לית הנכנסת של הקניון הוותיק במסר לנשים: "אל תפחדו לעשות טעויות". על הדרך לתפקיד ("אמונה ועבודה קשה"), דרך העבודה בשטח ("מודה לצוות ששט איתי גם בסערות") ועד לחזון ("נהיה מרכז מקומי קהילתי").
מאיה נבון מכוונת גבוה וממספרת על התמודדות הקניון עם הקורונה, על הפעילויות העתידיות והחשיבות של יום האישה

יחצ

מאת: אסף ניצן

יום האישה הדגיש בפני רבים את החשיבות והצורך בנשים חזקות בכל מקום, ובמיוחד במגזר העסקי. נשים רבות נכנסות אל תפקידי מפתח ומוכיחות פעם אחר פעם שהן יודעות לעשות את העבודה, ולשפר משמעותית את מקום העבודה שלהן. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לכך נמצאת ממש כאן בנס ציונה, עם כניסתה של מאיה נבון לתפקיד מנכ"לית הקניותר.

נבון, ילידת ראשון לציון, היא בת 40, נשואה ואמא לשלושה ילדים. נבון עברה לנס ציונה בשנת 2003 והתאהבה לחלוטין בעיר. היא גידלה פה את שלושת ילדיה, ולאחר 14 שנים בשכונת הוואלי, עברה לפני כ-3 שנים לגני האירוס, שם היא מתגוררת כיום. נבון עברה מסלול מקצועי מרשים, כולל תפקידי קצונה בצבא, דרך ניהול משאבי אנוש בחברות נדל"ן, עד שהבינה שהתחום השיווקי מושך אותה יותר.

בשנת 2018 עברה נבון לעבוד בחברת מלירסון כמנהלת שיווק בקניון עופר השרון ולמעשה סללה את דרכה בעולם הקניונים, עד שהגיעה לתפקיד מנכ"לית הקניותר, בדיוק ביום בו מדינת ישראל נכנסה לסגר הקורונה השלישי. לכבוד פתיחת הקניון מחדש, וסביב יום האישה, דיברנו עם נבון כדי להבין כיצד היא מתכננת לשפר את הקניון, איך היא תתפקד כמנכ"לית וגם, כמובן, נגיעה על מעמד האישה.

איך הגעת לתפקיד, ומה את מתכננת לקניותר בעתיד הקרוב והרחוק? 

"הגעתי לתפקיד עם עבודה קשה ואמונה של המנהלים שלי בי וביכולות שלי. אני מאמינה בקניון ורואה את הפוטנציאל שבו, ואני בטוחה שבסוף, הקניותר, הוא הבית עבור מרבית תושבי נס ציונה. מבדיקה שעשיתי כל נס ציוני מגיע לכאן לפחות פעמיים בשבוע, לקופות החולים ולשירותים באזור. בשילוב עם חניה בחינם ועם תמהיל נכון של חנויות, אני בטוחה שהקניון יחזור להיות מה שהיה בעבר".

איך תבדילי את עצמך מהמנכ"לים הקודמים? העובדה שאת באה מהשטח תעזור לך?

"אני מבינה את צרכי התושבים כיון שאני אחת כזו. אני יודעת מה חסר לנו כאן בעיר - מקומות בילוי, מקומות עבור הנוער והילדים, מסעדות, פאבים ועוד. אני בהחלט עובדת במרץ להפוך את הקניון לכזה. יש לי בעצם שני כובעים – מנכ"לית הקניון ותושבת העיר וככזו, אני אביא את הצרכים שלי ושל התושבים לתוך הקניון. אני עובדת עם צוות מדהים בקניון, הם ותיקים ממני ומכירים את הקניון. אני מקשיבה להם, מתייעצת איתם והעבודה בצוות תמיד טובה מלעבוד לבד. כל ספינה צריכה רב חובל, אבל רב חובל בלי צוות חזק לא יצליח להשיט את הספינה. אני מודה לצוות שלי שמוכנים לשוט איתי קדימה גם בסערות בים שאני יוצרת".

האם העובדה שאת אישה תעזור לך בתפקיד הנוכחי? 

"היתרון שלי אינו כאישה, אלא כהיותי אשת שיווק, עם רצון לחקור וללמוד ומעל הכל הבנה של צרכי התושבים ויצירת היצע בקניון על פי צרכיהם. אני כן שמחה לספר שהחברה שאני עובדת בה מקדמת נשים רבות, אפשר לומר שכמות המנכ"לים והמנכ"ליות בקניוני עופר שווה לחלוטין, ואני גאה להיות חלק מהחברה הזו".

 

איך אתם מתמודדים עם העובדה שקניון ראשונים כל כך קרוב אליכם וכיצד אתם מבדלים את עצמכם? 

"אני רואה את הדברים קצת שונה, הקניונים שסמוכים אלינו הם קניוני שופינג. כשאני רוצה לעשות שופינג אני הולכת לקניון שיש בו מבחר. הקניותר הוא קניון שכונתי, מקומי שמספק את הצרכים היומיומיים של תושבי נס ציונה, קופות חולים, משרדים, חנויות בייסיק, ובעתיד אני מתכננת מתחם מסעדות, בתי קפה וקולינריה נוספים בקניון".

משיחות עם בעלי העסקים בקניון, איך הם מתמודדים עם החזרה לשגרה?

"תקופה לא פשוטה. השוכרים בהחלט מנסים להרים את הראש בתקופה הזו, אבל אני מאמינה שבסוף צורך האדם הוא המסע הפיזי של הקניות, גם אם עולם הדיגיטל והקניות און ליין תפסו תאוצה, עדיין חווית הקניות, חווית המסעדות ובתי הקפה הוא צורך שלנו כבני אדם בעידן הנוכחי ואנחנו גם מרגישים את החסך של הלקוחות. אנחנו מאוד קשובים, נותנים מעטפת שיווקית שונה והניסיון שלי בתחום השיווק מסייע לעסקים בקניון. אני מאמינה שהשנה הבאה תביא לשוכרים את השגרה שהם ייחלו לה".

כיצד עזרתם לבעלי העסקים במהלך הסגרים?

"קבוצת עופר העניקה הנחות לשוכרים בתקופות הסגרים השונים במתווים שונים, החל מביטול שכ"ד לחלוטין ועד הנחות משמעותיות. במהלך הסגר השני הובלנו מהלך של משלוחים ללא עלות על ידי הקניונים שלנו לכל שוכר שרצה - החל מרשתות ועד לשוכרים הפרטיים. רבים השתמשו בשירות הזה וכך סייענו לחנויות רבות לא להוציא עובדים לחל"ת ולהשאיר את החנויות עובדות. רבים מהקניונים פתחו בשיתוף עם קופות החולים נקודות לחיסון קורונה והעניקו הטבות למתחסנים לעידוד והגדלת כמות המתחסנים".

איך אתם מתמודדים עם הצורך בתווים ירוקים ובאופן כללי עם הקורונה מאז החזרה לשגרה?

"הקניונים עובדים לפי תו סגול, אולם המסעדות לפי תו ירוק ולכן זה מורכב, עם זאת אנחנו מתגברים ומממנים סיירים ובודקים מטעמנו לאזורים המוגדרים לתו הירוק בכדי לסייע למתחמי המזון. התו הסגול מצריך מאיתנו תשומת לב, וזה כולל סיירים שעוברים, ספירת לקוחות, מערכת ספירה של הלקוחות בכדי לא לעבור את כמות הלקוחות האפשרית הן בקניון והן בתוך החנויות, ניקיון ותגבור, עמדות חיטוי ידיים ועוד. אנחנו עובדים סביב השעון כדי להפוך את הקניון למקום בטוח עבור הלקוחות שלנו".

איך את רואה את הקניותר בעוד 5 שנים? 

"מרכז מקומי קהילתי, עם מתחם מסעדות, בתי קפה, מעדניות, חנויות בסיסיות, מתחמי בילוי לילדים ולנוער. מקום בו אנו מבלים את היום יום. אני עובדת על זה מאוד קשה בימים אלה".

החגים בפתח. מתוכננות פעילויות מיוחדות בקניון? 

"אנחנו חוזרים לפעילות לאט לאט, הילדים אינם מחוסנים והפעילויות איתם מורכבות. אנחנו לא ממהרים, אולם כרגע אנחנו בעיצומו של קמפיין קד"ם 20 שמנוהל לאורך שנים בקניוני עופר. השנה לאור התקופה הקשה, אני מבינה שמתנות ב-20 ש"ח הן אטרקטיביות יותר מהרגיל וגייסנו למעלה מ-70 הטבות רק אצלנו בקניון למוצרים רבים שעלותם המקורית נעה בין 39.90-89.90 במחיר של 20 ₪, החל מכלים לבית, תיקים, אקססוריז, הלבשה תחתונה, מוצרי סלולר ואפילו מזון. אני מזמינה אתכם להיכנס לאפליקציה שלנו, להוריד את ההטבות עצמן וליהנות ממתנות מוזלות. בנוסף אנחנו מעניקים בשבוע הקרוב מתנות ללקוחות הקניון בקניה מעל 199 ₪. הפרטים באפליקציה גם כן".  

לכבוד יום האישה, מה יש לך להגיד לנשים רבות ששואפות להצליח כמוך בתחום העסקי? 

"אל תפסיקו להציב לעצמכן מטרות. אני הצבתי לעצמי מטרה, עבדתי מאוד קשה והגשמתי אותה. אני אדם מאוד הישגי, אני תמיד מחנכת את הילדים שלי לפי משפט ששמעתי בזמנו מאלון גל -
'תנסו, מקסימום תצליחו', וכך אני פועלת, אני תמיד מנסה, רצה, לא מפחדת ועובדת מאוד קשה. אני לא מפחדת לעשות טעויות, רק ככה לומדים. עדיף להתחרט על מה שעשיתי ולא על מה שלא עשיתי. תהיו כל הזמן בעשייה, העשייה יוצרת חיים, מהות וסיפוק".

יחצ

ישיבה עם צוות הניהול בקניותר

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה