לראשונה בהיסטוריה צפוי רוב חרדי/דתי בממשלה הקרובה. האמנם?

$(function(){setImageBanner('16b91c0d-0587-4b41-af59-fa886c1cadbb','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51704,'Image','');})

על פי הממוצע של כל הסקרים שנערכו השבוע האחרון – הגוש של נתניהו והחרדים המאחד את הליכוד, הציונות הדתית (בן גביר וסמוטריץ'), ש"ס ויהדות התורה, נמצאים נגיעה מהקמת הממשלה - כלומר לראשונה מאז קום המדינה תקום בישראל ממשלה עם רוב חרדי/דתי

גוש נתניהו בדרך להרכבת ממשלה

המגמה של צעירים שאינם דתיים, להצביע למפלגתו של בן גביר ירה מצב חדש שלא היה עד היום - שהממשלה הבאה צפויה להיות בשליטה מלאה של החרדיים/דתיים.

מנדט בודד מפריד בין גוש נתניהו חרדים לבין 61 מנדטים שמשמעותם - הקמת ממשלה שכ50 אחוז ממנה הליכוד וכ 50 אחוז ממנה המפלגות החרדיות והמפלגות הדתיות שהתאחדו.

אם ניקח בחשבון שגם ברשימת הליכוד יש 8 חובשי כיפות במיקום ראלי, ורשימת בן גביר/סמוטריץ' מבוססת על חובשי כיפות שחורות וסרוגות והרשימות החרדיות כולן מיוצגות על ידי חובשי כיפות שחורות -  הרי שצפוי רוב של 60% חרדי/דתי בממשלה הקרובה (36 מתוך 61 ) מה שיוצר תקדים לראשונה מאז קום המדינה.

בממוצע הסקרים בשבוע שעבר יש לליכוד 30-32 מנדטים , לציונות הדתית - 12-14 , לש"ס – 8 מנדטים וליהדות התורה – 7 מנדטים ויחד הגוש מונה 60 מנדטים.

אם ניקח בחשבון את מגמת ההתחזקות של בן גביר שעושה קמפיין ממוקד לצעירים ברחוב החילוני ואת אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר בציבור הדתי/חרדי – הרי שמסתמן שהגוש של נתניהו/חרדים יגיע ל61 ומעלה בדרך להרכבת ממשלה חדשה שתהיה שונה מזו שהכרנו מאז ומעולם.

טוב או רע? זו שאלה של תפיסת עולם - כיצד המצביע היה רוצה לראות את דמותה של מדינת ישראל? יותר דתית שמרנית?  יותר ליברלית? או לשמור על המצב הקיים?

הרוב החרדי/ דתי בממשלה יאפשר לגוש את השינויים שהם ייחלו להם שנים רבות (להפוך את ישראל ליותר דתית/שמרנית), מה שלא התאפשר להם מעולם מאחר והגוש המסורתי/חילוני היווה רוב בכל ממשלות ישראל עד היום.

העובדה ששאר המפלגות לא יצטרפו לקואליציה של גוש נתניהו, והאינטרסים המשותפים בתוך הגוש, יוצרת לרבני ומנהיגי המפלגות החרדיות הזדמנות נדירה -  4 שנים שלמות של שינויים בחוקי המדינה לטובת נושאי דת  ובמקביל את החלשת בתי המשפט ובג"ץ (כפי שמופיע במצע שלהם וכפי שהם מתחייבים היום לבצע בקמפיין הבחירות שלהם).

נתניהו והליכוד ידחפו אף הם לשינויים בחוקים הקשורים לבתי המשפט אך יאלצו לקבל בחבילה אחת גם את שאר השינויים לטובת חיזוק האחיזה הדתית במדינת ישראל. גם אם חלקים גדולים בליכוד יתנגדו לשינויים  - הרי שיהיה רוב בממשלה זו לחוקים אלו.

כמובן שמהלכים אלו ישנו את דמותה ואופייה של מדינת ישראל כפי שהכרנו עד עתה. 

יש חלקים בציבור שיראו בכך בשורה משמחת שתטיב עם תפיסת העולם שלהם, אחרים רואים בכך אסון וטוענים שבישראל יקרה בדיוק מה שקרה באיראן ויש שעדין לא מבינים את המשמעות של הממשלה שעומדת לקום ואם זה טוב או רע עבורם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה