בוקסר מתכונן לסיבוב השני: "צריך לשמור על מה שבנינו"

$(function(){setImageBanner('f9119381-b860-4131-baf4-8f3090f0cecb','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})

ראש העיר מתכונן לסיבוב השני מול תומר תדהר, ורוצה להיבחר לקדנציה נוספת כדי להמשיך את המומנטום מ-5 השנים האחרונות: "נס ציונה נמצאת ברגעי האמת שלה, רק כעת כולם מבינים את גודל השעה".
על תדהר: "אדם ללא כישורים מתאימים לניהול נס ציונה. אנחנו בריאליטי?".
וגם: מימון הקמפיין, הפוסט המפתיע, התוכניות לעתיד ורגעי האושר.

דני שביט

$(function(){})

בוקסר מתכונן לסיבוב השני: "צריך לשמור על מה שבנינו"

"כל פעם שאני מגיע לאירועי פתיחה או משהו חדש שהבאנו לראשונה לקהילה, ואני רואה את השמחה וההערכה של התושבים, אני יודע שאנחנו עושים טוב"

"נס ציונה היא עיר מהממת מכל הבחינות. לא מהמרים על עיר כזו. אני קורא מכאן לכולם לצאת ולהצביע בהמוניהם ביום ראשון"

"אני והמטה שלי פועלים בכל המרץ בימים האחרונים כדי להעיר את העיר, וזה רק יילך ויתעצם. נס ציונה נמצאת ברגעי האמת שלה"

פרטי

ראש העיר, שמואל בוקסר, התפנה השבוע לראיון פתוח לקראת הסיבוב המכריע ביום ראשון הקרוב.

ראש העיר שלום לך. מה התחושות שלך בימים האחרונים?

"סיימנו מערכת בחירות מנומנמת יחסית עם שישה מועמדים בעיר כמו נס ציונה, ועדיין הובלתי בפער גדול מול כל אלו שהתמודדו מולי. לצערי, היו חסרים לי מעט מאוד קולות בשביל לחסוך את הסיבוב השני שהגענו אליו. לתחושתי, רק כעת כולם מבינים את גודל השעה שנס ציונה נמצאת בה ואת הצורך לשמור על כל מה שבנינו כאן".

"אני מעריך ממה שאני שומע ברחוב שהתושבים ייצאו להצביע ביום ראשון בהמוניהם, מה שלצערי פחות קרה לפני שבוע. אני והמטה שלי פועלים בכל המרץ בימים האחרונים כדי להעיר את העיר, וזה רק יילך ויתעצם. נס ציונה נמצאת ברגעי האמת שלה".

נראה כי חמישה מועמדים, שרובם ללא ניסיון ממשי, האמינו שלא כל כך קשה לנהל עיר. מה יש לך לומר על זה?

"בכנות, אין לי הסבר לזה. באמת. עד שלא נכנסים ללשכת ראש עיר שמנהל כמעט חצי מיליארד ש"ח, לא מבינים בכלל את מורכבות התפקיד. השירות הציבורי הוא עולם בפני עצמו. לוקח לפחות שנה רק כדי להתחיל להבין לעומק את התהליכים הציבוריים, והכל תוך כדי החיים עצמם, שבמציאות כמו בישראל, הם אתגר בפני עצמו".

"מה לא עברתי בקדנציה הראשונה שלי? קורונה, אי יציבות שלטונית, מערכות בחירות אינסופיות, קיפאון בתקציבים ממשלתיים, שני מבצעים צבאיים, מלחמה קשה והשיא עוד לפנינו לצערי, אירועי מזג אוויר קיצוניים ומה לא, ועדיין, אם תשאל כל תושבת ותושב הם יגידו לך שנס ציונה צלחה את כל האתגרים הללו באופן הטוב ביותר שיש. עשינו מהפכות מדהימות כמעט בכל התחומים. בנינו תכניות לעשורים קדימה. לא פחות".

אז בעצם אתה אומר שמועמדים חסרי ניסיון לא צריכים לרוץ בבחירות?

"לכולם יש את הזכות לרוץ בבחירות ואין תנאי סף כדי להתמודד. זו הרי מהות הדמוקרטיה. אבל לבוא לתפקיד מורכב כל כך בלי עשייה או ניסיון ניהולי, ביצועי, כלכלי, אפילו ביטחוני - זה פשוט לא מתאים - אין לזה הגדרה אחרת. מתמודד מולי כעת אדם ללא כישורים מתאימים וללא יכולות מתאימות. זה נשמע לך סביר לעיר כמו נס ציונה? אנחנו בתכנית ריאליטי?!"

ואם נשים בצד את המלחמה בדרום ופתיחת החזית הצפויה בצפון, ששתיהן יהוו אתגר אדיר לנס ציונה כמו שראינו, אתה חושב שעם קצת רצון טוב אפשר לנהל עיר בכל זאת?

"שתבין, לעיריית נס ציונה יש כ-1200 עובדים, עם תקציב שוטף שעומד על כ-450 מיליון ש״ח. תוסיף על זה תקציבי פיתוח של עוד 550 מיליון ש״ח, ובסך הכל הגענו לניהול של מיליארד שקלים ששייכים כולם לתושבים עבור פיתוח ותוכניות עבודה".

"מספר הפרויקטים שאישרנו בהתחדשות העירונית, המהירות שבה הם אושרו והתנאים שקיבלנו מהיזמים, כמו לדוגמא התחייבות ל-20% דיור לצעירים, אין להם אח ורע במדינת ישראל. לדעתי, תומר תדהר לא מתאים להתמודד עם האתגר הזה, אתה צריך להיות אדם מאוד מאוד חזק ובטוח בעצמך כדי לעמוד בזה. חיוכים ומילים יפות לא רלוונטיות מול הגופים הכבדים האלה".

תגיד, מה הביא אותך במהלך השבוע לכתוב את הפוסט עם תובנות ומסקנות על עצמך?

"תראה, עשיתי דרך ארוכה בחמש השנים האחרונות. דהרתי קדימה כמו בולדוזר וייתכן ולפעמים שגיתי בקשב שלי לתושבים. לזכותי ייאמר שתמיד ידעתי ללמוד מטעויות ומביקורת בונה שסייעו לי להשתפר ולדייק את עצמי עוד יותר. מי שלא עושה - לא טועה. אנחנו בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות שידעה המדינה. אין זמן למשחקים ואין דקה אחת לניסויים. אני והצוות שלי מיומנים, מוכנים וערוכים להמשיך לקום כל בוקר, לשמור על העיר ולעבוד עבור התושבים ולמענם בלבד. וכן, גם להשתפר היכן שצריך".

מה לגבי מימון הקמפיינים לראשות העירייה?

"את הקמפיין שלי אני מממן כולו מכספי הפרטי שהרווחתי בעבודה קשה. כולם יודעים שהגעתי לשרות העיר לפני חמש שנים לא בשביל הכסף או השררה. עשיתי די והותר כסף בחיי. בניגוד      ל- 95% מראשי הערים בישראל, אני מממן את כל ערוצי הדיגיטל שלי מכיסי הפרטי ולא מכספי דוברות העירייה. לכן אני גם היחיד שלא מהסס לשאול את תומר מהיכן מקורות המימון האדירים שלו לקמפיין. קדימה בוא, תן תשובות לציבור"

תגיד, יש רגעים קטנים של אושר בתפקיד העמוס הזה?

"כל פעם שאני מגיע לאירועי פתיחה או משהו חדש שהבאנו לראשונה לקהילה, ואני רואה את השמחה וההערכה של התושבים, אני יודע שאנחנו עושים טוב לעיר וזה מחזק אותי ונותן לי המון קורת רוח להמשך. דווקא העשייה עבור הקצוות של החברה מביאה לי את הסיפוק הגדול ביותר. אני ראש העיר שמחוייב לכולם, לאלו שתומכים בי וגם למי שלא, ואני אמשיך לפעול בדרך הזאת גם בחמש שנים הבאות".

לסיום, מה ההישג הכי חשוב שתרצה להשיג בקדנציה הקרובה?

"בעוד חמש שנים אני אשב בבית קפה במדרחוב ויצמן המחודש, ואפגוש שם תושבים צעירים שיגידו לי שבזכות המהלכים שעשינו כאן הם יכולים להמשיך לגור בעיר, שהעבודה שלהם היא במרחק של 5 דקות רכיבה על קורקינט או אופניים, ובערב הם הולכים לשמוע את הלהקה שהם אוהבים בפאב המקומי או בנחלת ראובן".

"נס ציונה היא עיר מהממת מכל הבחינות. לא מהמרים על עיר כזו. אני קורא מכאן לכולם לצאת ולהצביע בהמוניהם ביום ראשון. והטוב ינצח".

פרטי

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה