בלעדי ! מסתמן כמעט בודאות: הירוקים עם תדהר, הצעירים עם בוקסר.

$(function(){})

נאור ירושלמי ועמרי רווח עומדים להודיע במי יתמכו, לאחר מרתון פגישות עם בוקסר ותדהר. שניהם דורשים ויקבלו סגן בשכר לקדנציה מלאה וסמכויות בתחומים מוגדרים.
מסתמן כמעט בודאות: הירוקים עם תדהר והצעירים עם בוקסר.
האם המפתח לניצחון ב10.3 בידם?
אבי בן דוד מפרשן, כמיטב נסיונו והמידע שברשותו ועדיין מומלץ לתבל במעט ספקנות...

המשאים ומתנים של הירוקים והצעירים מול בוקסר ותדהר:

מסתמן: הירוקים עם תדהר, הצעירים עם בוקסר.

ארכיון

$(function(){})

נס ציונה עומדת לפני הבחירות החוזרות ביום ראשון הקרוב בין רה"ע המכהן שמואל בוקסר לבין הטוען לכתר, תומר תדהר.

ומטבע הדברים, שניהם מנסים לחזק את בסיס הכוח שלהם ולשם כך להסתייע בבוחרים שבסיבוב הראשון תמכו באחד מארבעת האחרים ובראש ובראשונה בשלושת המנדטים של תומכי נאור ירושלמי.

אלא שנכון לרגע זה ובזהירות המתבקשת, מסתמן מהלך בו בוקסר מעדיף את שיתוף הפעולה עם הצעירים, למרות שבמועצה יש להם 2 מנדטים לעומת 3 לנאור, אך במספר הבוחרים ההבדל קטן. עם כ3,000 לירוקים וכ2,860 לצעירים.  להבנתי שניהם דורשים סגן אחד מתוך שניים בשכר וגם בוקסר וגם תדהר לא יוכלו לתת יותר מסגן אחד בשל התחייבויות אחרות. (בוקסר לסמדר אהרוני ויהודה חימוביץ, תדהר לאיתי שבו)

אלא שמצד אחד יש את תומכי ירושלמי שהינם מחתך אוכלוסיה יותר מבוגר, יותר דעתן ונוטה לשמאל הפוליטי / מחאת נס ציונה בדרך כלל. כך שבוקסר להבנתי מטיל ספק ביכולתו של נאור, אם ירצה, לרתום אותם כמעט כגוש אחד לתמיכה בו. כאשר הוא תוייג כאיש ליכוד ותמונתו עם נתניהו נשלפה מהארכיון..

מעבר לכך, נאור, לפי התרשמותי בלבד, לא מאמין לבוקסר שאכן ייתן לו תחומי אחריות וסמכויות מוגדרים ומבלי להתערב או לעוקפו. כאשר אין דרך משפטית לאכוף זאת, מבלי לעבור על החוק.

ומצד שני יש קבוצה צעירה מגובשת מאוד, ממושמעת מבחירה ונלהבת ממוקדת מטרה למעורבות ישירה בשילטון, אשר רבים מתומכיה הצביעו לתומר בסיבוב הקודם וזאת בשל טינה אישית של קבוצת בוחרים מסויימת ולא ארחיב, אשר בינתיים ולאחר הסיבוב הראשון, התפייסה עם בוקסר.  כך שתמיכתם בבוקסר פירושה העברת קולות רבים מהמאגר הקיים של תדהר לעבר בוקסר.

 שחקנים נוספים בזירה בעלי מנדט אחד כל אחד הם ש"ס , גלית אבינועם ועמוס לוגסי.

להערכתי לוגסי עם 1,280 קולות יציג דרישות שאף אחד מהשניים לא יוכל להתחייב להן ולכן אין לי מושג מי מהשניים יצליח להביאו להמלצה עבורו. אך גם אם יכעס ולא ימליץ על מי מהם, אלא ימתין לתוצאות - הרי שלבסוף תימצא הדרך לרצותו ולשלבו בקואליציה.

ואילו ש"ס  עם כ 1,500 בוחרים, כבר נפגשו עם 2 הצדדים ולמרות שבמהלך הבחירות תמכו חד משמעית בבוקסר, לא אתפלא וזו הערכה שלי בלבד, אם יעבירו נאמנות לתדהר, אך רק באם יתחייב לבטל את פרוייקט "נעים בסופ"ש" שכידוע היה לצנינים בעיני הציבור הדתי - חרדי ולהעביר את הצעדה לימי שישי (דרישה טקטית ממנה ייסוגו..) כי מלבד זאת, הרי את כל מה שקבלו מבוקסר בשליטה ותקצוב למועצה הדתית, לא תהיה גם לתדהר בעיה להבטיח... 

ואילו גלית אבינועם עם 1200 קולות, תמליץ  להבנתי  על תדהר. אם כי לא ידוע לי אם הוא התחייב כלפיה לתפקיד כלשהו, או שהיא תעשה זאת בכל מקרה, גם בשל הטענות הקשות מאוד שהעלתה בשעתו נגד בוקסר, שלכאורה יקשו עליה לזגזג. 

נותרנו עם בוחרי שלושת  הסיעות שכלל לא נכנסו למועצת העיר.

640 הבוחרים של אלי לוי- עוצמה יהודית. רובם הצביעו בהנחייתו ומתוך מחאה על רקע דתי לתדהר. השאלה כמה מהם ישובו ויצביעו בכלל. אך אם יצביעו, רובם לא ישנו כיוון.

620 בוחרים של עידן יגודה. זהו מאגר משמעותי שפתוח לכאורה לשני הצדדים ושניהם מן הסתם מחזרים בלהט אחריו. להערכתי הוא אישית מעדיף את בוקסר מסיבות רבות, אך ידרוש ממנו תפקיד בעל משמעות ולא "קישוט". ואם לא יקבל, לא ימליץ כלל. 

520 הבוחרים של "הליכוד". הם לא מתכוונים להמליץ וחלוקת הקולות שלהם, אלו שבכלל יצביעו קשה לחיזוי, אך אני מניח שיהיה לבוקסר רוב ביניהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה