הסיבוב השני בין בוקסר לתדהר - מי ואיך ינצח? פרשנות.

$(function(){setImageBanner('a181b537-a107-46bb-8ec3-f0adb96ba6cb','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})

סיבוב בחירות שני בנס ציונה - השאלות המסקרנות:
מה יהיה אחוז ההצבעה. במי יבחרו תומכי ארבעת המועמדים שנותרו מאחור ואיך ינהגו בוחרי הרשימות "לב" וש"ס שלא התמודדו לראשות. ותומכי הליכוד, אלי לוי ועידן יגודה - שנותרו בחוץ .
מדוע כרגע קשה להעריך מה יקרה, למרות נתוני הפתיחה הטובים יותר בהרבה של בוקסר ומה/מי יכולים לשנות זאת.
וגם - מדוע נאור ירושלמי הינו בכל מקרה המנצח הנוסף של הבחירות.

הסיבוב השני בין בוקסר לתדהר - מי ואיך ינצח? פרשנות. בחירות חוזרות בנס ציונה 

הסיבוב השני בין בוקסר לתדהר - מי ואיך ינצח? פרשנות. בחירות חוזרות בנס ציונה     נפתח בשאלת המפתח של אחוז ההצבעה. זה יירד ללא ספק, כי אין זה יום שבתון ומשך ההצבעה קצר הרבה יותר (החל מ13.00) וכן מפני שחלק מהבוחרים איבדו בינתיים עניין, לאחר שמועמדיהם הפסידו.

ולכן לשאלת היכולת הארגונית תהיה השפעה רבה. כי כל צד יצטרך למצות לחלוטין את מאגר תומכיו המזוהים ככאלו ו"להביאם באוזניים" לקלפי.. כאן תהיה לבוקסר עדיפות מסויימת בהמרצה, מכיוון שמאגר תומכיו מתבסס על אוכלוסיה מבוגרת יותר ולכן גם זמינה יותר. ובוקסר ואנשיו  נמצאים עתה ב"דרייב" מנטלי מטורף לאחר המכה שספגו.

$(function(){})

 חשוב לזכור כי פער הפתיחה בין שניהם עומד מעל 1,800 קולות לטובת בוקסר. מעבר לכך, שני המועמדים קבלו לראשות העיר הרבה יותר קולות מאשר לרשימותיהם. כשהפער הינו מעל 2,000 קולות. אלא שהפער אצל תדהר גדול יותר בכ200 קולות מזה שאצל בוקסר. הנחת היסוד הינה שלבוחרים שבחרו גם ברשימות של שניהם, אין סיבה הגיונית שלא לחזור ולבחור בהם. אולם באשר לבוחריהם שתמכו ברשימות אחרות לרשות, כאן הסיפור יותר מורכב וכאמור, אצל תומר מספרם הנומינלי ובוודאי היחסי גדול יותר.

 מי הם מעל 2,000 בוחרים אלו ואיך נאפיינם? לקראת הסיבוב השני בנס ציונה 

הם נמנים בעיקר על בוחרי "לב", ש"ס, הליכוד ועוצמה יהודית (למועצת העיר נס ציונה)  ועתה עליהם להחליט האם לשוב על אותה הצבעה או לשנות כיוון. זאת בהנחה שאכן בכלל ישתתפו בהצבעה.

אני מניח בזהירות כי בוחרי ש"ס ועוצמה יהודית מביניהם הצביעו לתדהר כהצבעת מחאה נגד בוקסר . בשל מה שבוחרי ש"ס ראו כהתנהלות אנטי דתית שלו ("נעים בסופ"ש" זוכרים?) למרות שבהגדרה ראשי ש"ס כן תמכו בבוקסר ומן הסתם מרביתם אכן הצביעו עבורו.

לעומתם, בוחריו של אלי לוי ברובם הונחו לתמוך בתדהר דווקא כי רצו להענישו על שדחק החוצה את לוי. ולכן, אם אותם בוחרים תומכי תדהר משתי הרשימות הללו בכלל יצביעו, סביר מאוד כי הם יתמכו שוב בתומר תדהר.

ונעבור לבוחרי "הליכוד" שמספרם הינו הקטן ביותר. גם כאן להערכתי היו לבוקסר אחוזי תמיכה משמעותיים בהרבה משל תדהר ומכל מקום בהצבעה של כל תומכי הרשימה קשה לצפות לשינויים. 

לעומתם, בין בוחרי "לב" הצעירים המצב שונה וניתן להמר על כך שחלק משמעותי מביניהם יצביעו בעד בוקסר דווקא. למעשה, יש שם התנגשות אינטרסים בין הרצון ההגיוני שלא לחזק את תדהר כמי שאם ייבחר, יישאר גם בעתיד ראש עיר וימנע את שובו של שחר רובין (ה"מנטור" שלהם..) לעומת בוקסר שזו לו קדנציה אחרונה. לבין טינות אישיות של חלק מהפעילים נגד בוקסר.

שחר רובין ועמרי רווח. על מי ימליצו ומי עדיף להם?..

שחר רובין ועמרי רווח. על מי ימליצו ומי עדיף להם?..

באשר לבוחריו של עידן יגודה, אני מניח כי קשה לאפיינם והם הצביעו לעידן, אך לאו דווקא כמחאה נגד בוקסר. ואם יצביעו יתפצלו, אך עם הטיה לטובת בוקסר. בהינתן שלדעתי בסיס הכוח שלו מבוגר יותר ובנוי מאוכלוסיה ותיקה יותר.

ואילו בוחריה של גלית אבינועם מיליטנטיים יותר ומן הסתם רבים משמעותית  מהם יתמכו עם או בלי המלצתה בתדהר, או שלא יצביעו כלל. גם בשל הסיכוי הגדול יותר של אבינועם להגיע לעמדת השפעה בעירייה בראשותו של תדהר, לאור המתקפות הבוטות שלה על בוקסר.

עוד באתר סיבוב שני בבחירות המקומיות 2024: רשימת הערים בהן התושבים ייצאו לבחור בשנית בתאריך 10/03/2024

עמוס לוגסי: רגש או הגיון?

עמוס לוגסי: רגש או הגיון?

נעבור לבוחריו של עמוס לוגסי. הם היחידים שניתן להתייחס אליהם כקבוצה הטרוגנית שלהחלטה של לוגסי במי לתמוך, תהיה השפעה רבה עליהם. אולם ללוגסי יש מן הסתם אותה העדפה רציונלית בעד בוקסר (קדנציה אחת וכו') אל מול טינות אישיות שצבר נגדו.

איך ינהג? אין לי מושג..

היחידי שניצח בכל מקרה...

היחידי שניצח בכל מקרה...

לסיום, הקבוצה המעניינת ביותר. אלו שנתנו את קולם לנאור ירושלמי שמסתמן כמנצח הגדול של הבחירות בכל מקרה. הוא אמנם לא יהיה ראש עיר, אך הוא היחיד שיקבל ללא ספק סגנות מלאה ולא חשוב מי יהיה הנבחר, בוקסר או תדהר. כי שניהם לא יוכלו להקים קואליציה בלי שלושת המנדטים של "נס ציונה ירוקה".

איך ינהג ירושלמי והאם תומכיו אכן ינהו אחרי קריאה שלו (אם בכלל יודיע פומבית במי לתמוך) – די קשה לחזות. אולם, אם הוא יתמוך פומבית בבוקסר ואפילו רק מחצית תומכיו ישתכנעו, הרי שהמאבק כמעט והוכרע, לטובת בוקסר. בעוד שלתמיכה פומבית שלו בתדהר, לא תהיה השפעה כה דרמטית, לאור הפער בנתוני הפתיחה.

 להבנתי כבר פנו אליו משני הצדדים ושוב, בדיוק כמו לעמיתו לוגסי, עם בוקסר יש לנאור בעיה אישית הנובעת ממשקעי עבר ביניהם ואילו תומר לא כדאי לו כיריב עתידי בעוד 5 שנים, בעוד בוקסר יפנה את הזירה.

עד כאן הנקודות שלדעתי תשפענה על התוצאה. כאשר כדי שתדהר ינצח, הוא צריך גם יעילות ארגונית ואחוז הצבעה גבוה יחסית וגם סחף לטובתו של אדישים עד כה, פלוס חוסר מעורבות של ירושלמי ולוגסי נגדו ובוודאי אם יתמכו בו.

ועדיין לא נגעתי באופי וסוג הקמפיין שינוהל. לתדהר אין מה לחדש בו ואילו בוקסר עשוי "להוריד כפפות" ולתקוף את תדהר, בכל הארסנל שיש לו (אם יש) - מה שלא היה לו כדאי לעשות טקטית כשתדהר היה מועמד יריב אחד מני חמישה.

עם זאת, לטובת תדהר תשחק הצלחתו הראשונית מה שימריץ את מתנגדי בוקסר שלא תמכו בו, כי חשבו שאין לו סיכוי.

בקיצור, יהיה מעניין !

 בחירות לרשויות המקומיות סיבוב שני תאריך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה