יו"ר ש"ס בנס ציונה הרב ערן רפאל מספר על כוונותיו לעתיד והתוכניות לקדנציה הקרובה.

$(function(){setImageBanner('fc7f8d65-a298-470a-a3c5-342bc58e4154','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51148,'Image','');})

לקראת הבחירות הקרובות וברוח הימים הנוראים, התיישבנו לראיון חגיגי עם נציג הציבור הדתי ויו"ר ש"ס בנס ציונה הרב ערן רפאל (37, נשוי + 5) ושמענו ממנו על כוונותיו לעתיד והתוכניות לקדנציה הקרובה.
הידעתם עד כמה רבה המעורבות של פעילי ש"ס בעיר בפעילויות למען הקהילה כולה?
חישבו על "עזר מציון", "זק"א ישראל" "איחוד הצלה", "איילת השחר" ועוד ארגונים שפתחו סניפים בעירנו בשנים האחרונות.

הודעות מטעם הרשימות המתמודדות ובאחריותן

בס"ד

$(function(){})

מיפגש עם יו"ר ש"ס בנס ציונה הרב ערן רפאל המספר על כוונותיו לעתיד והתוכניות לקדנציה הקרובה.

לקראת הבחירות הקרובות וברוח הימים הנוראים התיישבנו לראיון חגיגי עם נציג הציבור הדתי ויו"ר ש"ס בנס ציונה הרב ערן רפאל (37, נשוי + 5) ושמענו ממנו על כוונותיו לעתיד והתוכניות לקדנציה הקרובה.

ש: נשמח לשמוע ממך מעט על פעילותכם בעיר בתקופה האחרונה

ת: ב"ה בשנים האחרונות אנו פעילים מאוד בעיר כמעט בכל תחומי החיים וזכינו לגעת בהרבה מאוד אנשים שעשינו מאמצים רבים לסייע להם במגוון עניינים. החל מאז ייסדנו בעיר את הסניף המקומי של "עזר מציון – מחוברים לחיים", "זק"א ישראל" (יחידה 360), "איחוד הצלה", "איילת השחר" ועוד ארגונים ארציים רבים שרתמנו לטובת תושבי העיר.

ערן ויו"ר המועה"ד בהנחת אבן הפינה למקווה החדש בטירת שלום

בפעילות זו עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקת הרווחה ומדור מתנדבים בעירייה וכן עם גורמים פרטיים.  החל מחלוקת תרופות לחולים מוגבלי תנועה, יוזמה שהחלה בתקופת הקורונה ונמשכת עד היום ומסייעת לחולים רבים בעיר ולמשפחותיהם, שינוע חולים ואזרחים ותיקים לבדיקות רפואיות בעיר ומחוצה לה, השאלת ציוד רפואי, הגשת עזרה ראשונה במקרים רפואיים ע"י מערך מתנדבים ענף, הכוונה, סיוע וטיפול במקרי פטירה ל"ע, שירותי רווחה ועזרה לזולת, חלוקת מצרכי מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח וחגי תשרי (פרויקט שאנו עדיין עמלים עליו בימים אלו), פעילות רווחה ופעילות חברתית בבתי החולים לבריאות הנפש והגריאטריים בעיר, פעילות חברתית סביב מעגל חגי ישראל, שיתופי פעולה הדוקים עם קהילת חב"ד על שלל מוסדותיה בעיר, וגולת  הכותרת מפעל קירוב הלבבות והאחדות במסגרת ארגון "איילת השחר" בו אנו מקיימים מעגלי שיח ומפגשים בלתי אמצעיים בין כל גווני הציבור במטרה לאפשר חיים משותפים במארג החיים המורכב והיפה של עירנו.

ש: נשמע שהייתם עסוקים מאוד במהלך השנים האחרונות, כיצד דברים אלו באו לידי ביטוי במסגרת המערכות העירוניות?

ת: פעלנו רבות במגוון תחומים, בין היתר הקמת לשכה לפניות הציבור, שסייעה כבר למאות תושבים בעיר מול משרדי הממשלה והשלטון המרכזי וכמובן בל נשכח את שיתוף הפעולה עם המערכות העירוניות ומורנו רב העיר הגאון הרב אברהם צוריאל שליט"א, שהוליד את הרכב המועצה הדתית המוצלח ביותר בעיר ואולי אף בין יתר שאר הערים. הצלחנו בסיעתא דשמיא לפעול למינויו של הרב רחמים דוד, אשר אין חולק כי הוא ממלא תפקיד חשוב בציר החיבור של תושבי העיר עם שירותי הדת שפוגשים כל אדם בצמתים החשובים ביותר בחייו, זאת לצד פעילויות תרבות ענפות במגוון תחומים.

זכינו לאחר שנים רבות של ציפייה ואינספור הבטחות שלא מומשו, להוציא לפועל את בניית המקווה בטירת שלום שישרת נשים רבות משכונות דרום העיר, שיפוץ כלל המקוואות בעיר, הקמת עירוב שבת חדש מהיסוד, שיפוץ מבנה המועצה הדתית והפיכתו למבנה מרהיב שיקבל בצורה נעימה את כלל הפונים לקבל את שירותי המועצה ועזרה וסיוע לבתי הכנסת בהתאם לצרכים המותאמים לכל קהילה וקהילה.

רק לאחרונה שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם הגופים העירוניים והמועצה הדתית הוליד מופע קירוב לבבות ואחדות שלא נראה כדוגמתו בנס ציונה עם הזמר שולי רנד שמילא עד אפס מקום את היכל התרבות, וכמובן שהיד עוד נטויה עם תוכניות נוספות לרבות תוכנית חוגים שתתן לראשונה מענה גם לבנות ובני הציבור הדתי-מסורתי בעיר.

 ערן רפאל

 המופע עם הזמר שולי רנד שמילא עד אפס מקום את היכל התרבות,

ש: אכן מרגישים שאתם מביאים בשורה של ממש, מעבר לדברים אלו כיצד אתם רואים את הקשר שלכם לציבור הדתי והמסורתי בעיר?

ת: בשנים האחרונות אנו חתומים על מגוון אירועי תרבות ייחודיים שנגענו כמעט בכל אחד ואחת מהציבור הדתי והמסורתי בעיר, החל מאירועי שמחת בית השואבה בחג הסוכות, מספר מוקדים של הקפות שניות בשכונות העיר, ההילולא המסורתית של מרן הרב עובדיה זצ"ל, מסיבות חנוכה לילדים ומשפחות, סדר ט"ו בשבט קהילתי, מסיבות וסעודות פורים ציבוריים, טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תפילות חג ליום העצמאות, מסיבות ל"ג בעומר ואירועי הקיץ המגוונים בבריכה העירונית.

כמו כן, ישנם אירועים ייחודיים קהילתיים וכלל עירוניים נוספים כגון ערבי סליחות, הרצאות על בסיס שבועי בפעילותו הנמרצת של ידידנו ר' ישראל נבאטי של מיטב המרצים והרבנים כגון: הרב יגאל כהן, הרב שניר גוטאה, הרב זמיר כהן, הרב מאיר אליהו, הרב רפאל אביטן ועוד רבנים חשובים נוספים שתקצר היריעה מלהכיל את כולם.

ש: לאור ניסיונכם הרב בפעילות בעיר, כיצד אתם רואים את הקדנציה הקרובה?

ת: אנו מקווים כי מועצת העיר שתבחר תהייה מגוונת ותייצג נאמנה את כלל הציבורים בעיר ועם זאת תשמר את מארג החיים המשותף והמכבד שבעירנו, שמאז ומתמיד היתה סמל ומופת לחיים משותפים בין מגוון רב של קהלים, ציבורים ודעות. במסגרת זאת, אנו נפעל להמשכת והעצמת הפעילות החברתית והמסורתית בעירנו, לקירוב הלבבות והגברת האחדות שכה חשובים לנו בימים אלו בפרט וכן להרחיב את לשכת פניות הציבור שייסדנו בשנים האחרונות למפגשים סדירים ופרונטליים, כך שנמשיך ביתר שאת את העזרה לתושבים מול המערכות הממשלתיות באמצעות נציגינו בכלל שכונות העיר.

נושא מיוחד שקרוב לליבי מאוד הוא עניין החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, היינו שמחים מאוד למנף הלאה את נושא החינוך בעיר והדאגה לדור העתיד בכלל הציבורים ובקרב הציבור הדתי-מסורתי בעיר בפרט, בקהילת חב"ד בעיר, בית ספר רעות ותנועת הנוער "בני עקיבא".

ש: לקראת סיום, איזה מסר היית מעוניין להעביר לתושבי עירנו לקראת הבחירות הקרבות?

ת: כפי שציינתי, פעלתי יחד עם שותפיי לעשייה בשנים האחרונות למען כלל תושבי העיר ללא הבדל בין השקפות העולם והשתייכות פוליטית. אני תקווה כי כלל הציבור יתחבר להצלחת רשימתנו בבחירות הקרובות, כך שנוכל להעמיד נציגות מכובדת ורחבה ככל שניתן במועצת העיר ולהמשיך הלאה את כל הפעילות הרחבה והמגוונת.

בסיום הדברים אני מבקש לנצל במה מכובדת זו לאחל לכל בנות ובני עירנו, שנה טובה, שנת אחדות, שנת שלום ביננו ובין שכנינו, שנה שבה נמשיך להאיר את עירנו כל אחד באורו הייחודי ורק ביחד נהיה אור גדול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה