נאור ירושלמי: ״אפשר להציל את הגבעות - אבל צריך לפעול. עכשיו.״

$(function(){setImageBanner('205631a2-3317-4b91-96f2-a289c929adbc','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51148,'Image','');})

המועד האחרון להגשת ״קול קורא״ בנושא לקרן לשטחים פתוחים הוא בעוד שבועיים, ומועמד ״נס ציונה ירוקה״ לראשות העיר קורא לעיריה לנצל את עזרת המדינה ולשמור על גבעות הכורכר בנס ציונה.

פייסבוק נאור ירושלמי

 

פייסבוק נאור ירושלמי

$(function(){})

פייסבוק נאור ירושלמי

נאור ירושלמי: ״אפשר להציל את הגבעות - אבל צריך לפעול. עכשיו.״

גבעות הכורכר יקרות מאד לליבותיהם של תושבי נס ציונה, אבל הקרקע גם יקרה מאד לבעליה, ומן הסתם הם לא מזדרזים לוותר עליה כדי שתהפוך לגן לאומי. לדברי נאור ירושלמי, המתמודד לראשות העיר בראש רשימת "נס ציונה ירוקה", יש פתרון שדואג לכולם. "בפעם הראשונה, קרן השטחים הפתוחים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נכנסה לאירוע, וקבעה מדיניות חדשה שבמרכזה תמיכה ברכישה של קרקעות פרטיות בשטחים המיועדים לשמורות טבע וגנים לאומיים״.

כחלק מפעילותו רבת-השנים להגנה על הגן הלאומי גבעות הכורכר נס ציונה, ירושלמי השתתף בכנס שקיימה הקרן בחודש שעבר, ובו הוצג המנגנון המוצע למימון מהלכי רכישת קרקעות. בכנס השתתפו ראשי הקרן, משרדי ממשלה, ארגונים ירוקים ונציגים מרשויות מקומיות.

״יש לנו הזדמנות פז להתחיל בתהליך של פדיון הגבעות. כמובן שמדובר בתהליך ארוך וסבוך, עתיר באינטרסים כלכליים מנוגדים, אבל חייבים להיכנס אליו כדי לשמור על גבעות הכורכר לדורות הבאים", אומר ירושלמי.

בקדנציה הבאה אקבע כיעד אסטרטגי את קידום ההכרזה הרשמית של הגן הלאומי, תוך דאגה לפתרון כלכלי הוגן לבעלי הקרקעות. ביחד, מתוך תאום והסכמות, נשמור על גבעות הכורכר״

מסתבר שהמודל של רכישת קרקע פרטית לטובת שמורת טבע חדשה כבר נוסה בהצלחה בגבעת האירוסים של ראשון לציון. כעת, לראשונה בתולדותיה, המדינה מקצה כסף לפדיון שטחים פרטיים לטובת שמירת טבע

 המודל המוצע, אם יקודם על ידי העירייה כפי שירושלמי דורש, יבטיח את עתיד הגבעות ושמירת הטבע, תוך פיצוי הוגן – מתקציב המדינה – לבעלי הקרקע.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ההודעות במדור זה הינן מטעם הסיעות המתמודדות בבחירות המקומיות בנס ציונה ובאחריותן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה