עידן יגודה: "תושבי נס ציונה ראויים לראש עיר שרואה אותם 24/7 – ולא רק ערב הבחירות"

$(function(){setImageBanner('16a52c92-1e65-488b-8c74-4bdb306057b3','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})

ראיון מיוחד עם עידן יגודה, המועמד לראשות העיר שעומד בראש רשימת 'ביחד-נס' ואומר: "שקיפות ונגישות הן תנאים הכרחיים לאמון הציבור בראש הרשות המקומית – מה שלא קיים כיום משום שהעירייה רואה בתושב נטל ולא נכס. אין שיתוף, אין שקיפות ואין פיקוח. הגיע הזמן למהפך"

ארכיון

#ערןיגודה

המועמד לראשות העיר שעומד בראש רשימת 'ביחד-נס': "שקיפות ונגישות הן תנאים הכרחיים לאמון הציבור בראש הרשות המקומית – מה שלא קיים כיום משום שהעירייה רואה בתושב נטל ולא נכס. אין שיתוף, אין שקיפות ואין פיקוח. הגיע הזמן למהפך"

 

$(function(){})

במערכות הבחירות עוסקים בעיקר בעשייה: אחד בנה, השני יקים, השלישי חנך והרביעי ינקה. אין ספק שתכניות בתחומי החינוך, הדיור, התעסוקה ונראות העיר חשובות וחיוניות – אבל השאלה החשובה באמת היא – איך ייראה היום שאחרי.

איך תנוהל העיר? האם יהיה פיקוח על מנגנון חלוקת התקציב? מה יעלה בגורל תושב שיזדקק לאוזן קשבת במצוקתו? האם נזכה לקבל תשובות בזמן אמת?

לדברי המועמד לראשות העיר עידן יגודה, שקיפות ונגישות הן תנאים הכרחיים לאמון הציבור במערכות השלטון ובוודאי בשלטון המקומי. "לתפיסתי, מדגיש יגודה, "תושבי העיר הם השותפים האמיתיים לעשייה ואני מאמין בקשר בלתי אמצעי בין ראש העיר והעובדים המקצועיים בעירייה לבין התושבים. לצערי, שקיפות ונגישות הן נורמות שחסרות מאוד בניהול העיר כיום, די דומה למצב בממשלה".

איך זה בא לידי ביטוי?

"נסו לקבל דוחות, מאזנים, תקציבים והסברים אודות פעילות יחידות העירייה והחברות הבנות שתחת כנפיה כיום ותבינו בעצמכם שכך זה לא מתנהל כיום. שקיפות היא מילת מפתח בניהול עיר. העירייה היא מוסד ממלכתי מוניציפלי ללא מטרות רווח וכל שקל שנגבה מתושבי העיר בגביית המיסים, חייב לחזור אל התושבים".

 

מה אפשר לעשות אחרת?

"בכוונתי להוביל ולקדם באופן ממשי את השקיפות בעירית נס ציונה, מיד עם כניסתי לתפקיד פורום וישיבות מועצת העיר והנהלתה יצולמו ויונגשו לתושבים. בנוסף, חייבים לאפשר שיח בכל הרבדים והגוונים על אודות פעילות העירייה והעומד בראשה ולדווח באופן אישי ל-50 אלף תושבות ותושבי העיר על תכנון מול ביצוע, מאזנים, תקציבים והפעילות הענפה. ככל שנדאג לייצר ולשמר שקיפות בקבלת ההחלטות בעירית נס ציונה, יגבר שיתוף הפעולה עם התושבים. אצלי לא יאיימו, יתבעו או יתכתשו עם תושבים, גם אם יש להם ביקורת".

 

יגודה מוסיף כי לצד השקיפות חייבת להיות עליית מדרגה רצינית ברמת השירות לתושב: "אחזק ואשדרג את המוקד העירוני 106 ואהפוך אותו למרכז פעיל ונגיש המעניק שירות אמיתי ויעיל לתושב, 24/7, בכל תחום ועניין. כל עובדי המוקד יוכשרו ויעברו הדרכות שמטרתן הענקת שירות מעולה לתושב. כראש עיר אני מתחייב, פעם בשבוע, להצטרף לפעילות המוקד העירוני והסיירים בשטח".

וממה מתחילים את השינוי?

"קודם כל דוגמה אישית", קובע יגודה, "כראש עיר, אני מתחייב להיות נגיש מאוד, בכל האמצעים וגם פנים מול פנים, עבור כל תושבת ותושב. הטלפון האישי שלי שמספרו 0506-910-910 יימצא ב"אנשי הקשר" בכל מכשיר נייד של תושבי ותושבות העיר ואהיה זמין וקשוב לכלל תושבי העיר בכל נושא".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה