$(function(){setImageBanner('7410e64a-8bea-4186-9f81-d99e3a0df4d2','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,51148,'Image','');})

"העיר בתקופת ראש העיר שמואל בוקסר הלכה כמה צעדים משמעותיים אחורה ואנחנו נמצאים בנקודת הכרעה. זה הזמן לעשות חישוב מסלול מחדש ולהזניק את נס ציונה אל עבר העשורים הבאים, כעיר מתקדמת ומובילה"

פנינה זיו ועידן יגודה

ראיון מיוחד משותף עם עידן יגודה ופנינה זיו

בימים האחרונים התבשרנו על חיבור פוליטי מעניין ומסקרן בנס ציונה, לקראת הבחירות המוניציפליות, כזה שיש לו את הפוטנציאל לשנות את תוצאות הבחירות ולהציב את עידן יגודה כמועמד המוביל לראשות העיר ואת רשימתו, "ביחד נס", כרשימה מרכזית למועצת העיר.

אל יגודה חברה בימים האחרונים חברת המועצה המכהנת פנינה זיו, מי שכיהנה כמספר 3 ברשימת "נס ציונה ירוקה".

$(function(){})

שוחחנו עם השניים על ההחלטה לשלב כוחות בבחירות הקרובות, על האתגרים המלווים את נס ציונה ועל התוכניות שלהם להצעיד את העיר קדימה בעשור הקרוב.

עידן, השאלה המתבקשת קודם כל היא למה החלטת לרוץ לראשות העיר?

אני רץ כי אני אוהב את נס ציונה ודואג לעיר. כמי שחי כאן במשך שנים ומשפחתו הייתה מהמשפחות הראשונות בעיר, אני רואה את ההידרדרות של נס ציונה בתקופת ראש העיר בוקסר.

אני מדבר עם תושבים רבים והם מספרים בכאב כמה העיר מוזנחת ומלוכלכת, איך החינוך הלך כמה צעדים משמעותיים אחורה, עד כמה מרכז העיר מוזנח, מתלוננים שאין שקיפות ואין נגישות לתושב.

אני משמש כחבר דירקטוריון החברה למוסדות חינוך ותרבות בנס ציונה מאז 2018 ושימשתי יו"ר עמותת הידידים של כפר הילדים והנוער נווה יהודה ואני מכיר את העיר הזאת ואת אתגריה היטב

אני אומר בפה מלא: אנחנו נמצאים בנקודת הכרעה. את ההידרדרות צריך לעצור עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי ולעשות חישוב מסלול מחדש. בכמה צעדי חירום ניתן להשיב את נס ציונה לדרך המלך ולהזניק אותה אל עבר העשורים הבאים, כעיר מתקדמת ומובילה.

 בימים האחרונים הכרזת על חיבור פוליטי חשוב עם פנינה זיו

פנינה היא חברתי ושותפתי היקרה ואני מעריך ומוקיר את פעילותה הציבורית רבת השנים בעיר, פעילות חשובה ומשמעותית מאין כמוה, לקידום נשים ולקידום השמירה על איכות הסביבה.

החיבור הפוליטי בינינו לא נולד יש מאין. שנינו אנשים אידיאולוגיים, אנשי מעשה, שאוהבים את נס ציונה ובאים מעשייה ציבורית ענפה לאורך השנים. אני שמח וגאה על החיבור הזה, שמבחינתי הוא מכפיל כוח ומי שייהנו ממנו הם קודם כל תושבות ותושבי נס ציונה.

פנינה, ספרי מעט על עצמך

אני תושבת העיר מזה 29 שנים. הגעתי לעיר יחד עם בעלי מיכאל ז"ל, ממרכז ת"א. עמרי בננו היה בעריסה ובננו הנוסף, ירדן, נולד ממש בהגיענו לשכונת סביוני הפארק.

נועה, בתנו, אחת התינוקות הראשונות בשכונת גבעת האירוסים, נולדה לפני 20 שנים.

אני בוגרת תואר ראשון בלימודי א"י, מורת דרך וייעוץ ארגוני מבר אילן ואני בעלת תואר שני בניהול מהאוניברסיטה העברית.

כעת אני לומדת בלימודי רגולציה וסביבה לתואר שני נוסף ב"בר אילן".

אני בעלת משרד נסיעות וכנסים ותיק, מכהנת כיו"ר ועדת תיירות פנים בהתאחדות סוכני הנסיעות ופעילה חברתית בקהילהאני מוותיקי "שומרי הגבעות" עוד מימי פרופ' ניר אוריון ואחרים.

עידן, הקריירה שלך שזורה בעולמות העשייה ציבורית ואתה מכיר היטב את המערכת הפוליטית הארצית. ספר קצת על כך

זה נכון. לאורך כל חיי המקצועיים עסקתי בעשייה ציבורית ואני גאה בכך שעמדתי לצידו של מי שהוא היום נשיא מדינת ישראל, יצחק (בוז'י) הרצוג, בכל תחנות חייו. עשיתי לצידו דרך ארוכה ומסע מלמד ומאתגר בעומק החברה הישראלית ועבורי הוא מצפן ערכי ופוליטי. מילאתי לצידו במשך שנים שורה של תפקידי ניהול וביצוע משמעותיים, במסלול חייו הפוליטיים והציבוריים ואני מלא הערכה על ההזדמנות שניתנה לי לשרת לצידו.

לאורך כל הקריירה המקצועית שלי פעלתי כתף אל כתף יחד עם אישי ציבור נוספים, למען חוסנה של מדינת ישראל. הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל השפיע עלי מאוד והחלטתי להעמיק את פעילותי הציבורית וההתנדבותית בחברה הישראלית, למען הטוב המשותף המאחד את החברה על כל גווניה ומגזריה.

היום הגיע השלב הבא, להיאבק על הבית, על נס ציונה. אני מתמודד כדי להביא עידן חדש לנס ציונה, עידן חדש לתושבות ולתושבים, עידן חדש לילדים שלי ולכל ילדי העיר.

פנינה, יש לך ותק משמעותי כחברת מועצה. במה עסקת בחמש השנים האחרונות במועצת העיר?

בקדנציה האחרונה שימשתי מחזיקת תיק הנשים. עברנו מהפכה כאשר נשים כיום נמצאות בסדר היום העירוני כל הזמן, כל השנה.

אני פעילה בוועדה למניעת אלימות, ומובילה במרץ את חודש אירועי יום האישה.

הקמנו את "נשים מובילות", לנשים שמאחוריהן ארגון התנדבותי כגון: "נשות גמאני רצה", "מאמאנט", "יד ליולדת", נציגת המועצה הדתית, מובילות הדור השני לניצולי שואה, "כריך למי שצריך", ועוד.

אני מחזיקה בתיק למניעת סמים ואלכוהול, שמתייחס לכל ההיבטים של מניעת התמכרויות, לטיפול וסיוע להורים לנוער ומתבגרים בסמים, אני חברת וועדת ביקורת, חברת דירקטוריון וחברה בוועדת מכרזים ובחברה הכלכלית נס ציונה. 

יזמתי וליוויתי להצלחה את פרויקט "סיפורי בתים" בנס ציונה - בתים מארחים שנותנים פרנסה למארחת ושם את נס ציונה על מפת האוכל והתיירות בארץ.

בנוסף, יזמתי והקמתי בשיתוף הנהלת ויצ"ו הארצית, את פרויקט "לבד וביחד". מחזור רביעי יוצא לדרך ומחזק נשים אלמנות ביום שאחרי.

עם פרוץ הקורונה והחלת הסגרים על משפחות עם ילדים, הגיעו אלי סיפורים על מצוקה וקשיים, במיוחד במשפחות של חד הוריות ובקרב קשישים.

הקמתי את "מועדון נשים" נס ציונה, שכולל קבוצה של 168 מלאכיות שעומדות בהיכון לכל בקשה או מצוקה  ברחבי העיר. הן ממלאות את המקרר החברתי בכל טוב, תורמות ומתנדבות בלי תמורה ובלי פרסום והופכות את הקהילה שלנו למקום טוב יותר.

עידן, ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך...

אני איש מאוד משפחתי. אני אוהב מאוד לרכב על אופניים, ואני מת על טיולים בעולם, אני אוהב לשחות בים ובעיקר לבשל – והסביבה גם אומרת שאני עושה את זה לגמרי לא רע.  

פנינה, מה החזון שלך לנשים בעיר?

אני שואפת להקל על נשים את העומס באמצע החיים עם גידול ילדים, בניית קריירה ושמירה על הבית.

אני אפעל להקל את התשלומים על חוגים, שיעורי עזר, ואפעל ליצירת מרחבים בטוחים לבנות ולבנים שלנו, כדי שלהורים יהיה קצת אוויר והם יוכלו להיות יותר מאושרים ולתרום לקהילה טובה יותר.

עידן, כמי שמתמודד על ראשות העיר, מה הנושאים החשובים ביותר בעיניך לקדם בעיר בקדנציה הקרובה?

לנס ציונה עבר מפואר והווה מלא אתגרים, בהם עלינו לטפל בתשומת לב מיוחדת. אדאג לטפח בעיר מערכת חינוך חזקה ויעילה, והתשלומים שהתושבים משלמים יחזרו אליהם בצורת השקעה בחינוך. אני מתחייב לפעול לבניית דיור בר השגה בשכירות ארוכת טווח עבור הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים, אדאג לצחצח ולנקות את העיר, תוך פיתוח סביבתי משמעותי של מרכז העיר, אדאג לשיפור וייעול התחבורה ודרכי הגישה לנס ציונה, אעצים את העסקים הקטנים, ואדאג להעמקת הקשר הבלתי אמצעי עם התושבים ולשיפור המענה האישי הניתן לכל אחת ואחד מכם.

 פרויקט מיוחד שאני מבטיח לקדם בכל הכוח הוא הקמת תחנת משטרה בנס ציונה, כפי שראוי שיהיה בעיר מרכזית כמו שלנו ובכדי לתת מענה ראוי לתושבות ולתושבים. בלתי נתפס שתושבי העיר פונים למשטרה ומקבלים מענה לאחר זמן ארוך מתחנות באזור שעסוקות בטיפול בתושבי ערים אחרות. הדבר הזה הוא איתות לפושעים ועלול, חלילה, לעלות בחיי אדם.  

 

 הכתבה מוגשת מטעם הסיעה ובאחריותה

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה