ריח בחירות: שחר רובין וטלי חייט מייחסים לראש העיר "תוספת תפקידים מיותרים וניפוח כח אדם שיטתי"

$(function(){setImageBanner('365580f7-8d1c-4b8d-bd0c-dbb6acce5e6e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})


טוענים: בעיריה מסתירים לכאורה עלויות שכר ע"י העברתם למיקור חוץ מיותר, רק כדי לאפשר תוספת משרות ותקנים שלא היו בעבר, בלי להגדיל בצורה בולטת את סעיף השכר במאזן. 
דורשים מראש העיר להסביר הכיצד ייתכן שלמנהל אגף שירות, תפקיד חדש שנוסף לאחרונה לעירייה (וטרם אוייש) -לא יהיו כפופים עובדי המוקד העירוני, שיישאר בחכ"ל.  ואף תובעים לקצץ באחוזי המשרה של ראשת המטה שלטענתם מילאה עד כה את המטלות המיועדות למנהל האגף החדש.
העירייה: עובדי המוקד מועסקים דרך החכ"ל מ2001... לא ברורה לנו הטענה לפיה יש להעסיק את המוקדנים דרך העירייה דווקא.

פרטי

 

מסתבר שבאופוזיציה בעירנו התעוררו משנת החורף הארוכה... והחלו לייצר כותרות, במגמה לעורר עניין במערכת הפוליטית הרדומה.

$(function(){})

וכך הודיעו השבוע לתקשורת:

סיעת לב יוצאת למאבק בניהול כח אדם בזבזני ומיותר ע"י ראש העיר שמואל בוקסר.

א' מצ"ב שאילתה של חברת מ. העיר מסיעתנו, הגב' טלי חייט אשר נשלחה לראש העיר ונקווה כי תעלה לדיון בישיבה הקרובה ב31.3 (ראו בהמשך)

ב' תוכן השאילתה ברור, אך נוסיף כי על פניו נראה לנו שמדובר בשיטה בה מסתירים לכאורה עלויות שכר ע"י העברתם למיקור חוץ מיותר, רק כדי לאפשר תוספת משרות ותקנים שלא היו בעבר, בלי להגדיל בצורה בולטת את סעיף השכר במאזן.  כמו שהועבר פתאום תפקיד מנהל מח' הספורט לקרית התרבות, אבל כל העובדים במחלקה נשארו עובדי עירייה. (ורק נזכיר שבחרו לתפקיד עובדת שהתפטרה אחרי שבוע..)

לכן יש בכוונתנו לפנות בנושא גם למבקר משרד הפנים.

ג' אנו איננו מתנגדים להקמת אגף שירות לאזרח ובלבד שיפעל כמו בערים אחרות, עם אחריות מלאה על כל מכלול הטיפול בתושב ובפניות הציבור, כולל המוקד העירוני, בלי למנות גם מנהל מוקד.

ד'  אנחנו דורשים שעובדי המוקד ישובו להיות עובדי עירייה מן המניין, קודם זמניים ואחרי זה גם קבועים. רק כך אפשר להבטיח מחויבות  אמיתית שלהם לתפקיד וגם לשמור על זכויותיהם.

ד' ובגלל שהאחריות לפניות הציבור תעבור לאגף השרות לתושב, אנחנו חושבים שיש לקצץ באחוזי המשרה של ראשת המטה שטיפלה בכל אלו עד כה ונזכיר כי גם תפקיד זה לא היה קיים בימי יוסי שבו ז"ל.

(יצויין כי חבר המועצה הנוסף מטעמם, רביב ורניק, עדיין לא נכנס לתפקיד כמחליפו של לירן יגודה ולכן שמו לא מופיע במכתב האמור)

להלן תגובת העירייה:

העירייה הנה גוף שתכליתו הוא מתן שירות ולכן ראש העיר שם כמטרה לשפר ולקדם את השירות שמעניקה העירייה לתושבים. לשם כך נעשו ב 3 השנים האחרונות מהלכים רבים - כולל שיפור והרחבה של השירותים הדיגטליים, הקמת מדורי שירות בחינוך, הכנסת מערכות אוטומטיות לרישום, שדרוג אתר העירייה, הקמת וואטצאפ יעודי לעדכון תושבים ועוד. על מנת להמשיך ולשפר את השירות ולקדמו לשנת 2022 כפי שראוי ומגיע לתושבי העיר, הוחלט על הקמת אגף שירות, כפי שמקובל בערים רבות. נושא זה תוקצב ושוקף במסגרת תקציב העירייה לשנת 2022.

באשר לעובדי המוקד, מאז שנת 2001, עובדי המוקד הינם עובדי החברה הכלכלית, ועוד לפני כן, קבלן חיצוני ניהל את המוקד. החברה הכלכלית עברה השנה אסדרה ועל כן  לא ברורה לנו הטענה לפיה יש להעסיק את המוקדנים דרך העירייה דווקא.

באשר למהלך של העברת ניהול שירותי הספורט העירוני לחברה לתרבות ופנאי, מטרת המהלך היא מתן שרותי ספורט מיטביים ומותאמים לכלל האוכלוסיה ולא רק למוסדות החינוך, מהלך כולל אשר גם ישפר את מעני הספורט העירוני וגם יביא לחסכון כספי ציבור של  עשרות אלפי שקלים בשנה.

 

עד כאן תגובת העירייה, בה לא היתה התייחסות לנושא כפל התפקידים כביכול, הנטען ע"י האופוזיציה באשר לראשת המטה/ מנהל אגף שרות לתושב

נוסח השאילתה ששלחה טלי חייט לראש העיר:

הנדון: שאילתא בנוגע למינוי מנהל/ת אגף שירות לתושב

לפני שבועות מספר יצא מכרז לתפקיד מנהל/ת אגף שירות לתושב לטובת הקמת אגף שירות עירוני

ברצוני להבין את הצורך והסיבות לשינוי ארגוני זה, האם יש צורך בתוספת תפקיד זה למערך התפקידים הניהוליים הקיימים ולאלו שכבר נוספו מתחילת הקדנציה.

האם אין כפל תפקידים ?

בשעתו כשהצגת את הצורך  בתפקיד ראש מטה, כתפקיד חדש שלא היה קיים טרם כניסתך לתפקיד פירטת כי חלק מאחריות ראש המטה הינה טיפול בפניות ציבור. כיצד תפקיד זה ואגף זה ישפיעו על תהליכי הטיפול בפניות הציבור וכיצד המהלך יתכתב עם מוקד הפניות הקיים של העיר, מהן הגדרות התפקיד הקיימות של כל התפקידים הניהוליים המתממשקים לאגף זה.

בנוסף בדקתי ברשויות שונות  אודות התפקיד המוצע ומצאתי כי אחד מעיקרי תפקיד ראש אגף שירות זה הינו ניהול ופיקוח על המוקד העירוני. אלא שבנס ציונה כיום מועסקים עובדי המוקד 23 במספר,ע"י החברה הכלכלית (כך למדתי להפתעתי מפרוטוקול ישיבת הנהלה שלה) וזאת למרות שבעבר הועסקו ע"י העירייה.

לכן אבקש לדעת:

  1. ממתי ומדוע עובדי המוקד מועסקים ע"י החברה הכלכלית ? ומהו מעמדם. האם נחשבים ל"עובדי קבלן"?
  2. 2. האם הדבר הובא לאישור או לפחות לידיעת מועצת העיר?
  3. האם עלות העסקתם מופיעה בתקציב כ"שכר" או כ"פעולות"?
  4. נשאלת שאלה ניהולית תפקודית- כיצד אמור מנהל אגף השירות לשלוט בעובדים שאינם כפופים ישירות לו או לעירייה בכלל..
  5. האם העסקת עובדים הנותנים שרות לעירייה בלבד ע"י החברה הכלכלית, מעוגנת בהגדרות תפקידיה ומטרותיה ומקובלות על משרד הפנים?
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה