20 שנה במועצת העיר, מה עשיתי ומה למדתי. סמדר אהרוני מדברת.

$(function(){setImageBanner('f75478b1-4b47-46e5-a889-4dcc380b6c09','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,51148,'Image','');})

חודש לפני הבחירות החלטנו לקיים ראיון אישי אחד על אחד עם סמדר אהרוני האישה הכי ותיקה במועצת העיר, ויש אומרים הכי חזקה.
אומרת: חברי מועצה משולים לחותרים בסירה. הם מסמנים את הכיוון והמגמה, אבל שיתוף הפעולה חייב להיות יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים הן הפוליטיים והן המקצועיים.
וגם: לקט תמונות מן הארכיון - של סמדר בפעילות ציבורית

סמדר אהרוני

ארכיון

חודש לפני הבחירות החלטנו לקיים ראיון אישי אחד עד אחד עם סמדר אהרוני האישה הכי ותיקה במועצת העיר, ויש אומרים הכי חזקה.

$(function(){})

בשנת 2003 נבחרה אהרוני למועצת העיר בפעם הראשונה ומאז היא שם פועלת בנחישות למען העיר ותושביה. החיידק הפוליטי דבק בה עת פעלה לצידו של האיש שהיא מכנה אותו "מורי ורבי יוסי שריד" גם כשכיהן כחבר כנסת וגם כשר החינוך.

סמדר תני לנו סקירה קצרה, אבל באמת קצרה מה עשית 20 שנה במועצה?

ראשית חשוב לי לומר שחבר/ת מועצת עיר היא שליחות, העבודה אינה בשכר והגמול היחיד שלה הוא הכרת התודה של התושבים.15 שנים מתוך חיי הפוליטיים בעיר היו בהתנדבות מלאה, אנשים לא האמינו לי שאמרתי שזה ללא שכר וגם ללא הטבה כזו או אחרת

מאחר והגעתי עם ניסיון של השלטון המרכזי כיועצת שר החינוך וראש לשכת שר התעשיה והמסחר, השר לשעבר רן כהן שיזם את חוק הדיור הציבורי, דיירי עמידר היו הראשונים לפנות אלי לעזרה. נאבקתי עבור תושבים רבים על זכותם לדירה בשכירות מוגנת ולימים הקמתי את פורום נפגעי עמידר יחד עם חברים נוספים. מצאנו דירות מוזנחות עם נזילות בחורף וחרקים בקיץ, מראות קשים לאנשים קשיי יום. נלחמתי עבור כל תושב, התוצאות לא אחרו להגיע, הפכתי לכתובת בעיר ואף מחוצה לה.

נושא נוסף היה הקמת חוג לנכים על כיסאות גלגלים, נחשפתי לנושא על ידי חברי עדי אתירם ויחד פעלנו להוציא את המיזם מהכח אל הפועל. חוג שהחל עם שלושה אנשים בלבד הפך לחוג הכי גדול בארץ עם להקה ייצוגית המופיעה ברחבי המדינה. אגב לא רבים יודעים, זכיתי באות מופת מאיגוד התקשורת הבינלאומית על מיזם זה. ומכאן החלו להגיע פניות מקהילת נס הורים, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, קהילה שקיבלה בקדנציה הזו תפנית עצומה בשירות ובייחס. כל זה תודות לשיתוף פעולה שלי עם ראש עיר שהבין את הצורך וראה עין בעין את הבעיה ומצא פתרונות יצירתיים למצוקת התושבים.

אז רגע אני רוצה להבין, הכול רווחה?

לא הכול, אני רואה חשיבות רבה באינטראקציה עם ציבור, גם כשהקמתי בעיר את פרלמנט הילדים בבתי הספר היסודיים, ראיתי בזאת שליחות של העברת המסרים הדמוקרטיים לילדים, הנחלת תרבות של שיח היא שליחות חשובה מאד. פעילות שמפחיתה אלימות ומלמדת ילדים כבר בגיל צעיר לקבל את דעת הרוב, להציג את עמדתם בצורה ברורה ונחרצת. ההבנה של תהליך קבלת החלטות ויישומן חשוב שתוטמע כבר בגיל צעיר.

נושא נוסף שהיה קרוב לליבי הוא נושא ההנצחה של חללי צה"ל. לכן פעלתי לשיקום החלקה הצבאית יחד עם משרד הביטחון טיפלנו בנושא ההנגשה שלא הייתה מוסדרת, טיפוח המקום, רחבת הטקס שתהיה מכובדת וראויה, שתכבד גם את החללים וגם את המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל. לימים שופץ בית יד לבנים ובימים הקרובים נתחיל את השיפוץ בגן הגיבורים. בנוסף נסללה דרך הגישה לבית העלמין, שהייתה דרך צרה, משובשת, לא מוארת ומוזנחת.

אכן מרשים מאד, לאור הדעה הרווחת היא שחברי מועצה לא ממש עושים למען הציבור.

חברי מועצה משולים לחותרים בסירה הם מסמנים את הכיוון והמגמה, אבל שיתוף הפעולה חייב להיות יחד עם כלל הגורמים הרלוונטיים הן הפוליטיים והן המקצועיים. הצלחה של חברי המועצה תלויה בהם ככל שירצו לבצע איש לא יכול למנוע זאת מהם. אני שומעת לעיתים את הקולות לא נתנו לי, אכלו לי, שתנו לי. כאן תרשה לי לצטט את ראש העיר שמואל בוקסר, תפקיד נותנים, סמכויות לוקחים. לקחת על עצמך פרויקט, תבצעי אותו טוב, אז, יהיה קל לתת עוד ועוד פרויקטים.

עוד בקטנה אומר לך שאני מלבד תיק הרווחה אותו אני מחזיקה כבר 20 שנה, אני חברה בכל ועדות העירייה כמעט, מכרזים, חינוך, כספים, תכנון ובנייה, בטיחות, ביטחון ועוד. חוץ מקבלת קהל שאני מקיימת כבר עשרים שנה כל יום רביעי. מעבר לשיחות לנייד וואטצאפ ועוד.

עם ה"בייבי" שלה...

רגע לפני סיום איפה המשפחה בכל הסיפור?

המשפחה תומכת ומפרגנת מאד. אני נשואה, אם לשניים וסבתא לשישה. נולדתי בנס ציונה גם ילדי וגם נכדי נהנים מהעיר המדהימה שלנו. גדלתי בשכונה שהיו בה חיי קהילה נפלאים וככה אני רוצה שתראה נס ציונה. המוטו שמוביל אותי כל חיי הוא "ואהבת לרעך כמוך" וברוח הימים הללו אוסיף - גם אם אינו בדיוק כמוך.

לסיכום, עבדת עם שני ראשי ערים עם חברי כנסת ושרים, מהו איש ציבור אידיאלי עבורך?

לא רוצה לחטוא לאף אחד, חלקם אינם בחיים כבר, חלקם אינם מכהנים, הנבחר האידיאלי הוא ללא ספק ישר, לא מושחת, המקיים את מה שהבטיח.

ארכיון

ארכיון

מוגש מטעם הסיעות המתמודדות ובאחריותן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה