הסמארטפונים והשעון החדש של גוגל

$(function(){})

גוגל חשפה את שני סמארטפוני הפיקסל 7 החדשים ואת שעון הפיקסל החדש שלה. החברה הציגה לראשונה מוצרים שיכולים לאיים על ההגמוניה של אפל וסמסונג בתחום.

גוגל פיקסל 7 ופיקסל פרו

קבלו מידע על המוצרים החדשים שגוגל מציעה לנו:

סמארטפון הפיקסל 7 :

מציע הרבה מאוד יכולות בתמורה למחיר שיכול להיתפס כסביר ביחס לאייפון. כמו בשנים הקודמות, הדגם הבסיסי יימכר בכ-600 דולר ויציע מצלמה משוכללת - יש שיאמרו אפילו יותר מזו של האייפון - עם יכולות בינה מלאכותית כגון תמיכה בתיקון טשטוש בתמונות דרך אפליקציית התמונות של גוגל.

בהשוואה לאפל, אין הבדל גדול בין הדגם של השנה שעברה והדגם של השנה למעט בגזרת המעבד שקיבל שיפור ביכולות ה-AI ושבב גרפי חדש. אבל בניגוד לאפל, בדגם המתקדם יותר - הפיקסל 7 פרו יש שיפור מסוים גם אם המחיר שלו עדיין נשאר על 900 דולר.

הרכיבים הייחודיים לכל דגם:

הפיקסל הבסיסי  - מקבל מסך בן 6.3 אינץ' עם תמיכה בקצב רענון של עד 90 הרץ. זה קצת מוגבל, אבל יותר טוב מהאייפון 14 הבסיסי עימו הוא מתחרה שעדיין תקוע עם מסך בן 60 הרץ בלבד. הרזולוציה מוגבלת ל-FHD בלבד והבהירות מגיעה ל-1,400 ניט מקסימליים - כלומר בהיר יותר מרוב המכשירים כיום בשוק - גם כאלה שעולים 200 דולר יותר. הסוללה שלו בת 4,355 מילאמפר שעה אמורה להחזיק לפחות יום עבודה שלם ואף יותר והטעינה המהירה (אם אפשר לקרוא לזה מהירה) בת 30 וואט תמלא חצי ממנה בכחצי שעה.

הפיקסל 7 פרו -

זוכה למסך שנראה, על הנייר לפחות, כמשובח ביותר. הפאנל בן 6.71 אינץ' מגיע לרזולוציה של 2K ולבהירות של 1,500 ניט. מדובר בשיפור לעומת שנה שעברה. יש לו גם תמיכה בקצב רענון משתנה בין 10 ל-120 הרץ. הסוללה שלו בת 5,000 מיליאמפר שעה נראית מרשימה על הנייר, אבל היא לא גדלה ביחס לשנה שעברה כך ששיפור אפשרי בזמן המסך שלו יכול להגיע רק מהשיפור בחיסכון מצד המעבד.

המצלמה -

הייתה תמיד נקודת החוזקה של הפיקסלים לסוגם. גם כאן מערך הצילום זוכה לרכיבים איכותיים משודרגים עם יכולות "הצילום החישובי" של גוגל. כלומר, המצלמה נשענת מצורה מסיבית על יכולות ה-AI של המכשיר כדי לספק פיצ'רים שאי אפשר למצוא על מכשירים אחרים.

בשנה שעברה הקילר פיצ'ר היה היכולת למחוק את הרקע או אנשים מתמונה שזה עתה צולמה. השנה זו היכולת לחדד תמונות מטושטשות. מדובר במשאלת לב של לא מעט הורים, ספורטאים או סתם כאלה שאוהבים לצלם בתנועה. כל אלה יודעים היטב עד כמה מושאי הצילום שלהם הם בעלי פוטנציאל טשטוש כמו למשל ילדים שרצים בחצר, רוכבי אופניים שחולפים על פניכם או חובבי חיות ביערות ובהרים. הפיצ'ר אמנם מוטמע באפליקציית תמונות של גוגל - אבל מוגבל רק למכשירי הפיקסל 7 ו-7 פרו. עם זאת כמו פיצ'רים אחרים בעבר, יכול מאוד להיות שגם זה יגיע בסופו של דבר לסמארטפוני צד שלישי.

גוגל חתמה עם סנאפ, טיקטוק ועוד חברות כדי שאלה יתמכו ביכולות צילום הווידיאו המתקדמות של המכשיר, כולל ביכולת שיפור הקלטת האודיו.

הפיקסל פרו מקבל גם חיישן זום עם הגדלה של עד פי 5 (לעומת פי 4 ב-6 פרו) ורזולוציה של 48 מגה-פיקסל. זו מאפשרת להגדיל את התמונה תוך שמירה על איכות הצילום. לשם השוואה באייפון תמצאו מצלמת זום בת 12 מגה-פיקסל ועם הגדלה של פי 3 בלבד. לסיום פרק הצילום, מצלמת הסלפי הבסיסית של הפיקסל 6 חוזרת גם השנה. היא ברזולוציה של 10.8 מגה-פיקסל ועם זווית רחבה במיוחד כדי לאפשר צילומים קבוצתיים. כרגיל עם גוגל, הפיקסלים לא יימכרו בכל העולם אלא רק בשווקים מסוימים באירופה, ארה"ב ואסיה. עם זאת אפשר כבר כיום למצוא אותם ביבוא מקביל גם בישראל.

השעונים –

הפיקסל ווטש החדש כולל את כל היכולות של שעוניה של פיטביט. הוא מגיע עם תמיכה באינטרנט אלחוטי בלבד או עם סים אלקטרוני (eSim) מובנה. גודלו כ-41 מ''מ והוא כולל שתי רצועות באריזה - אחת צרה ואחת רחבה. המסך קטן יחסית - 1.2 אינץ' - ובעל בהירות של 1,000 ניט. הגוף בנוי מפלדת אל חלד - מה שאמור לספק לו עמידות גבוהה אבל ככל הנראה גם משקל לא קטן. יש לו חיישן אק''ג והתמיכה שלו כוללת גם המלצות על מתי לקחת הפסקה מהאימון ולנוח קצת.

השעון מצויד בשבב של סמסונג - אקסינוס 9110 - שמצייד את כל שעוני סמסונג לדורותיהם מאז 2018. הוא עמיד למים עד ל-50 מטר (שזה אומר שניתן מקסימום לשחות עימו בבריכה או בים ותו לא - זה לא שעון צלילה). מערכת ההפעלה שלו היא גרסה 3.5 של WearOS. הוא מגיע עם חצי שנה של מנוי פיטביט פרימיום ו-3 חודשים חינם של יוטיוב פרימיום. גרסת הבסיס עם אינטנרט אלחוטי בלבד תעלה כ-350 דולר או כ-380 יורו; גרסת הדור 4 תעלה כ-400 דולר או כ-430 יורו.

טאבלט –

גוגל חשפה טפח מהטאבלט פיקסל הבא שצפוי לצאת בעוד כמה חודשים לשוק ולהתחרות גם בטאבלטים של אמזון, גם באייפד וגם במסכים החכמים כגון האמזון Show. לשם כך החברה הודיעה על השקת עמדת עגינה שתתחבר אליו. המחיר עדיין לא ידוע - אך אם היא תמשיך את קו התמחור של הסמארטפונים הוא לא צפוי להיות מאוד יקר לרכישה.

בסך הכל אין בשורה מרעישה אבל החברה כן משדרת בגרות מסוימת בקו המוצרים שלה ומיצוב שעשוי לאפשר לה להפוך למתחרה אמיתית בתחום הסמארטפונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה