כמה עולה קו טלפון ביתי ? משרד התקשורת מוזיל את המחירים לצרכן ( למי שעוד מחזיק ....)

$(function(){})

יש לכם קו טלפון ביתי ? תעריפי בזק יוזלו בקרוב. עכשיו זה רשמי: הפחתה של כ-40 אחוז במחירי הטלפון הביתי כבר באפריל הקרוב; שר התקשורת יועז הנדל חתם על הוזלה בתעריפי הטלפון הביתי, לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן נתן את הסכמתו לתיקון התקנות

כמה עולה קו טלפון ביתי https://pixabay.com

כמה עולה קו טלפון ביתי ? משרד התקשורת מוזיל את המחירים לצרכן ( למי שעוד מחזיק ....)

שר התקשורת יועז הנדל חתם על שינוי בתקנות התקשורת המביא לידי מימוש את החלטתו בדבר הפחתת תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק, זאת לאחר שימוע שנערך בנושא, ולאחר הסכמתו של שר האוצר. המהלך שייכנס בחודש אפריל הקרוב בשני שלבים צפוי כאמור להוזיל את התעריפים לצרכן בכ-40%, לחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה ולהוריד את התשלום החודשי של מנויי הטלפון מ-50-60 ₪ בממוצע ל-30-40 ₪. 

על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי. עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' (פרופסור) ראובן גרונאו וד"ר (דוקטור) עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה), אשר מצביעה על רווחיות עודפת לחברת בזק שאינה מגולגלת לצרכן.


תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. כיום, תעריפי בזק הם תעריפים קבועים העומדים על 49.5 ₪ דמי שימוש, שיחה לנייח על 6 אגורות לדקה ולנייד 11 אגורות לדקה (ללא מע"מ). תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים:

  • בשלב הראשון התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 ₪ כולל מע"מ (29.91 ₪ ללא מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו.
  • בשלב השני התשלום הקבוע יופחת עוד ויעמוד על  24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות יופחתו גם כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ).
  • תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן. כלומר – בזק תהיה רשאית לשווק את השירותים בתעריפים נמוכים יותר, אך היא לא תוכל לגבות תעריפים גבוהים ממחירי המקסימום. השלב הראשון יחל ביום 1 באפריל 2022, והשלב השני יחל ביום 1 ביולי 2023.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה