פיצ'ר חדש בוואטסאפ מאפשר לפתוח ערוץ עדכונים

$(function(){setImageBanner('9e244c5a-e2bc-4f58-b3c6-b82fb312bb1a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,47851,'Image','');})

אתמול (חמישי) הכריזו בוואצאפ על פיצ'ר חדש שיאפשר לארגונים ולאנשים בעלי פרופיל גבוה לפתוח ערוץ עדכונים משל עצמם.

וואצפ

הפיתוח החדש של החברה, מאפשר למשתמשים לשלוח מסרים לעוקביהם בתפוצת ענק.

הפיצ'ר יופיע תחת לשונית חדשה שתקרא "עדכונים" — בנפרד מעמוד הצ'אטים של המשתמש. הפיצ'ר יושק תחילה בקולומביה ובסינגפור, ועדיין לא ידוע מתי יגיע לישראל.

לאחרונה השיקה וואצאפ את האפשרות לערוך הודעות ונראה שהיא מעלה הילוך בתחרות שלה מול אפליקציות המסרים המיידיים האחרות. כמו "ערוצים" של טלגרם.

מי שבכל זאת רוצה לבדוק את הלך הרוח בקרב העוקבים יכול בין היתר לבצע סקרים. ושוב בדומה לטלגרם, בוואטסאפ מוסיפים אפשרות לחפש אחרי ערוצים כך שהגולשים יוכלו לחפש נושאים המעניינים אותם.

במשך שנים האפשרות לפתוח ערוץ העניקה לטלגרם יתרון גדול על אפליקציית המסרים של מטא. כיום, מי שרוצים להגיע לכמה שיותר אנשים בוחרים לעבוד בטלגרם, משום שהיא מאפשרת להם תפוצת גדולה ככל הניתן.

כלי תקשורת, עסקים ואפילו משתמשים פרטיים שיש להם קהל גדול של עוקבים מתחזקים ערוץ טלגרם, והוא מסייע להם להגיע למאות אלפי אנשים בבת אחת.

ולמי שחשב להסתמך על צילומי מסך — מנהלי הקבוצה יכולים לחסום את האפשרות הזו, כמו גם למנוע העברת הודעות מהערוץ החוצה. בעלי הערוץ יוכלו גם ליצור תוכן "מתפוגג", שייעלם תוך זמן קצר.

בהודעת וואטסאפ נמסר כי החברה שמה דגש על פרטיות מפעילי הערוצים ולא תאפשר גישה למידע של המשתמשים — משני הכיוונים. במילים אחרות, פרטיו האישיים של מנהל הערוץ — כמו תמונה או מספר הטלפון שלו — לא יהיו גלויים למשתמשים, וגם הוא מצידו לא יקבל את המידע של העוקבים.

אמנם טלגרם הקדימה את וואטסאפ מאוד בהוספת הפיצ'ר הזה, אך לוואטסאפ יש מראש יתרון עליה: מדובר באפליקציה הפופולרית ביותר בישראל. על פי נתונים של איגוד האינטרנט, מעל ל-90% מהישראלים משתמשים בוואטסאפ. על פי סקר שערך האיגוד, מדובר באפליקציה שנהנית מהשימוש הכי גבוה בציבור הישראלי.

עוד על פי הסקר, נמצא כי הישראלי הממוצע נכנס לוואטסאפ כ-23 פעמים ביום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה