אחיי גיבורי המחאה, הגיעה העת לשינוי כיוון ומיקוד מטרות. אל תגרמו לי ולשכמותי לחדול להפגין.

$(function(){})

אני מצטער, מאוד, לקבוע כי על תנועת המחאה השתלטה מגמה שתשים לאל את כל הישגיה. מגמה שלכאורה מוכיחה שמטרתה הינה אך ורק חילופי שילטון ו"רק לא ביבי"
ואם לא תתעשתו ותתחילו לכנס ולתעל את כל האנרגיות המטורפות שהשתחררו בקרב האזרחים לכוח פוליטי, כזה שימנע בעתיד מאף מפלגת מרכז שמאל לסחור בערכים תמורת שילטון, ולא תתמקדו בהסברה ושכנוע סבלניים על חיוניות הדמוקרטיה ומשמעותה, לא תשיגו כלום. חוץ משביעות רצון וטפיחה עצמית על שכם בסגנון "היינו גדולים" .

אחיי גיבורי המחאה, הגיעה העת לשינוי כיוון ומיקוד מטרות. אל תגרמו לי ולשכמותי לחדול להפגין

עולה לי בבריאות לומר זאת, אבל אין ברירה.

תנועת המחאה לא הוציאה לרחוב מאות אלפים כדי להילחם ב"קרן הארנונה", לכפות לימודי ליבה על החרדים וגם לא כדי להילחם בהדרת נשים (וצריך להילחם) ואפילו לא בתוכניות לתוספת התנחלויות.

המחאה קמה כדי להילחם בתוכניות להפיכה משטרית שתהפוך את ישראל לדיקטטורה בה לא נוכל למחות על כלום, נקודה. רק מטרה זו יכלה לאחד חובשי כיפות מגוש עציון עם אתאיסטים שמאלנים (שמאלנים על אמת) ולהוציא מאזורי הנוחות שלהם מאות אלפים שהסתפקו עד כה בקיטורים על כוסית ופיצוחים..

ועד כמה שברור לרובנו שסילוקו של נתניהו מהבמה הפוליטית ישנה את המגמה האיומה של הממשלה הזו, עדיין זו ממשלה נבחרת ויש לה, כפי שהוכיחו הסקרים שוב ושוב,  מאות אלפי תומכים שלא רוצים בהפיכה המשטרית, ואולי אף יצביעו בחלקם לגנץ אם תימשך המגמה המטורללת בהובלת סמוטריץ' ובן גביר את גולדנקופף, אבל בעיקר רוצים בהמשך שלטון הליכוד ובלבד שיתעשת.

ולכן, צביעת המחאה בצבעי "רק לא ביבי" והשתלטות לכאורה של ה"בלפוריסטים" עליה, רק תניס את עזי הנפש הללו שיצאו נגד השיוך המחנאי שלהם, חזרה למחוזות השתיקה.

אעז ואומר שרוב תומכי המחאה יהיו מוכנים, אם כי בתחושת חמיצות מובנת, להמשך הפשרות ההיסטוריות סביב אי שרותם של חרדים בצבא, אך כן יעלו על בריקדות אם אכן יחוקק החוק הנבזי שיהפוך את הפטור משרות לערך מוצדק. ובכך יצטרפו אליהם גם מאות אלפי ימניים מוצהרים.

אגב, ככל שנושא שרות החרדים הופך למרכזי, מצטרפים לפתע רבבות מתומכי נתניהו האדוקים לתומכי הפטור הגורף ומתחילים לדקלם דפי מסרים על חיוניות לימוד התורה ואי חשיבותם של לימודי הליבה... וזו עוד דוגמה מדןע חייבים לצמצם את המטרות, לא למחות גם אם הדיונים בבית הנשיא יימשכו עד אין קץ, ובעקבות כך ימשיך נתניהו החששן והמתמרן למסמס את ה"רפורמה" .

כן, לא יהיה כאן "נוק אאוט" . הניצחון האמיתי יושג רק בקלפי ושם הוא לא יושג, באם כל אחד ואחת מהמפגינים לא ינסה לשכנע ולו אדם אחד ממכריו, בניחותא ובסבלנות, במשמעותה וחיוניותה של הדמוקרטיה. לא בשום דבר אחר. לא לצפות מהם להפנים לפתע שנתניהו "עבד עליהם" עשרות שנים.. כי בבחירות הבאות הנושא יהיה סוף סוף במוקד הבחירות וינצחו בהן מי שישכנעו יותר אנשים שהצד השני מסוכן לדמוקרטיה ולכן גם להם. 

ורק לדוגמה עד כמה הגול העצמי שאנו גורמים לעצמנו הגיע למחוזות האבסורד, ראו איך סוציאל דמוקרטים יוצאי מפלגת העבודה מטיפים בלהט כנגד עצם הקמתה של "קרן הארנונה" שמטרתה המקורית אכן עסקה בחלוקה שוויונית, במקום להצביע ולהסביר כיצד מטרתה סולפה ומנוצלת לחלוקה למקורבים... כך שהיא הכל מלבד צדק חברתי.

לסיכום:

אם לא תתעשתו ותתחילו לכנס ולתעל את כל האנרגיות המטורפות שהשתחררו בקרב האזרחים לכוח פוליטי, כזה שימנע בעתיד מאף מפלגת מרכז שמאל לסחור בערכים תמורת שילטון, ולא תתמקדו בהסברה ושכנוע סבלניים על חיוניות הדמוקרטיה ומשמעותה, לא תשיגו כלום, חוץ משביעות רצון וטפיחה עצמית על שכם בסגנון "היינו גדולים" .

בתמונה:  רשימת הנושאים להפגנת המחאה  מחר מוצ"ש. רשימה המוכיחה את טיעוניי...

תנועת המחאה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה