אייל בן שמחון בטור נוקב על ההשתלחות ברמטכ"ל ובמפקדי "גבעתי" מצד בן גביר ושות'

$(function(){setImageBanner('8ab59ff5-35bc-4f29-8a9d-83ccdb18a016','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

קובע: רק מי שלא שירת בצבא, לא מבין את המשמעות של לערער לחיילים את הביטחון במפקדים . שהשם יעזור לנו מאלו שלא מבינים לאן הם מובילים אותנו.... מאלו שאומרים לחיילים שהמפקדים שלהם נמושות, מאלו שמערערים את את אמון החיילים במפקדיהם..

רשת
רק מי שלא שירת בצבא, לא מבין את המשמעות של לערער לחיילים את הביטחון במפקדים, את החשיבות העצומה של החיילים בצבא מהטובים בעולם, להתעלות מעל כל רגש אנושי. לבטוח במפקד שלך על אוטומט, באופן עיוור, בלי להסס ולו לעשירית שנייה, משמעותו ניצחון בקרב והצלת החיים של כל החברים שלך.
למשל כשיורים לעבר החיילים והמפקד צועק – "קדימה הסתער!!" באותה עשירית השנייה – כולם ביחד , כמו גוף אחד, צריכים לצאת כמו מלוע תותח ולהסתער מול הכדורים שנורים לעברם. ואוי לנו אם חייל אחד מהסס...
רק בזכות העובדה שכולם מסתערים כיחידה אחת תוך כדי ירי מדויק – האויבים לא יכולים להרים את הראש כדי להשיב אש.
אם מישהו מהחיילים, לעשירית של שניה, לא יבטח בפקודה של המפקד, יש מצב שכמה מהחיילים יפגעו ואולי יהרגו באותה הסתערות כשגופם חשוף לכדורים שנורים לעברם.
חיילים לומדים כבר בטירונות שהמפקד הוא הכול, הם סוגדים לו, הוא הדוגמה האישית למופת שלהם, הוא רואה את התמונה המלאה והתפקיד של החיילים זה לציית, לא לחשוב, אין שיקול דעת, יש רק ביצוע מושלם של הפקודה.
אז בן גביר (בקרוב כבוד השר), מאחר ולא שרתת בצבא, טוב שתדע כמה דברים בסיסים לפני שאתה מבקש לערער את הביטחון של החיילים במפקדים שלהם ובהחלטות שלהם:

חשיבות יכולת האיפוק של החיילים, להתגבר מעל הרגשות האנושים, להתעלות מעל האינסטינקטים הטבעיים והאנושיים, גם היא קריטי לצבא מהטובים בעולם.
כך לדוגמה - כשיוצאים למשימה בלילה, בשקט, בחשאי כדי להגיע ליעד ולהפתיע את האויב, צריכים להיות בשליטה עצמית מוחלטת. אם חלילה, תוך כדי השתטחות על הרצפה, זכוכית תחדור ליד של אחד החילים והוא באופן טבעי יצעק "אי!" כל החיילים שאיתו יתגלו ויכולים ברגע אחד לאבד את חייהם.
לכן אנחנו מאמנים את החיילים שאפילו הבעת כאב הכי טבעית (ולא חשוב מה עוצמתה) היא אסורה.
אנו מאמנים את הלוחמים לשלוט בעצמם באופן מוחלט....
אז בטח הם צריכים לשלוט ברגשותיהם כשאיזה אזרח מעצבן מנסה להקניט אותם.
אנחנו מצפים מהלוחמים להיות מעל הרגשות, כי כך יוצרים את החיילים הטובים בעולם!
לוחם שמאבד את זה מול איזה אזרח מעצבן ומושתן בפעילות הכי שגרתית בחברון, – בטח יאבד את זה בקרב מפוצץ רגשות, כשהחברים שלו יכולים להיפצע או להיהרג לנגד עיניו והוא חייב להמשיך להילחם כמו מכונה כי אם לא..... אז שלא נדע.... ולכן לוחם שמאבד שליטה עצמית מושעה מהתפקיד, כי בעצם מדובר בחיים של החיילים.
והנה גם יאיר נתניהו , הבן של ראש הממשלה מערער שוב על המפקדים בצורה הכי מגעילה שאפשר - וכך הוא כותב – "זה האסון שלנו: שעל החיילים הגברים שלנו מפקדים נמושות. כוכבי, דחוף את ערך הממלכתיות המונפץ שלך עמוק ל*"..... "
עכשיו אני מבין עד כמה משהו מאוד לא טוב קורה במדינה שלנו...והוא מחלחל לקודש הקודשים שלנו...
שהשם יעזור לנו מאלו שלא מבינים לאן הם מובילים אותנו.... מאלו שאומרים לחיילים שהמפקדים שלהם נמושות, מאלו שמערערים את את אמון החיילים במפקדיהם... והרי המפקדים הם החיילים שהיו הכי טובים....
מטורף שאני בכלל צריך להסביר
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה