איך שכחה נס ציונה את ציון יום מותו של מיכאל הלפרין האיש שנתן לה את שמה.

$(function(){})

ביום שני 05/12/2022 חל יום ציון מותו של מיכאל הלפרין שרכש קרקעות בוואדי חנין ונתן לו את השם - נס ציונה. מכירים את הפסל עם הסוס שעליו רוכבת דמות עם דגל ישראל ברחוב עמק השושנים?. זה הוא.

יחצ

איך שכחה נס ציונה את ציון יום מותו של מיכאל הלפרין האיש שנתן לה את שמה.

מאיפה הגיע השם לעיר נס ציונה?. השם אומנם לקוח מספר ירמיהו ( פרק ד', פסוק ו' ) - „שְׂאוּ נֵס צִיּוֹנָה הָעִיזוּ אַל תַּעֲמֹדוּ כִּי רָעָה אָנֹכִי מֵבִיא מִצָּפוֹן וְשֶׁבֶר גָּדוֹל.”

ההיסטוריה מייחסת את הענקת השם למושבה שבדרך לאיש שרכב על סוס, מניף דגל כחול לבן, רקום פסים כחולים, ועליו מתנוסס השם - נס ציונה. הוא היה מראשוני המתיישבים בוואדי חנין ואף רכש אדמות במקום.

שמו היה מיכאל הלפרין. חלוץ, ממעצבי כוחות ההגנה והשמירה היהודים בתקופת הקמת המושבות ויש רב זכויות. 

לימים הדגל יהפוך לדגל הרשמי של מדינת ישראל. זו ששכחה את את הלפרין. יאללה מוטי לך הביתה. 

מתי באמת נפטר מיכאל הלפרין? 

ישנן מספר גרסאות לתאריך מותו של החלוץ האגדי ( הוא לא היה שחקן כדורגל ).

חלק מהמקורות מציינים את תאריך 03/12/1919 וחלקם את תאריך 09/19/1919. אבל זה לא באמת משנה. כי נס ציונה לא טרחה להזכיר את יום מותו, לא במסגרת החינוך הפורמלי, הבלתי פורמלי ולא באיזו הנחת זר בכיכר הקרויה ומנציחה את שמו. 

טוב, מה לעשות, כולם עכשיו עסוקים בזכויות של אחרים. היסטוריה מקומית?. אזכור של 5 דקות במערכת החינוך?. הנחת זר?. את מי זה מעניין. כולם עכשיו עסוקים בזכויות והפצצת כותרות. 

אמא, מי זה האיש על הסוס? 

מאות ילדים עוברים מדי יום על פסלו של הלפרין בנס ציונה. מעניין אם חלק מהם יודעים מי האיש שרוכב על הסוס ומה היה כתוב על הדגל ומה היה תפקידו ההיסטורי בעיצוב פני העיר בה הם מתגוררים. סתם פסל נחמד באמצע הכיכר.  בעוד כמה שנים יבוא משהו ויחליט להציב שם פסל מובי דיק או ג'ון סנואו. למי זה כבר ישנה?. 

נכון יש בנס ציונה בעיות נוספות בתחום הנצחת ההיסטוריה המקומית, בעיקר סביב חלקה של העלייה בשנות החמישים והאם היא, בפרספקטיבה של זמן, ראויה להיכנס בשערי בית ראשונים נס ציונה, אבל זה לא המקום והזמן. 

אם יש לכם כמה דקות פנויות אני ממליץ לכם לקרוא על האיש ופועלו. 

 מיכאל הלפרין באתר ויקיפדיה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה