איש התקשורת גילי כהן מפתיע: פשוט, אין כזה דבר יהודי חילוני או דתי!!!

$(function(){setImageBanner('634c8f7c-ecfd-455f-be69-7322e1a65faa','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

וטוען: כולנו יהודים, כולנו ישראלים בלי אם אנחנו מאמינים, שומרי מצוות או כופרים.

יש יהודי שמקיים פחות, או יותר מצוות. זהו!!!  בתורה בשום מקום לא מוזכר יהודי דתי או חילוני.  בתורה יש ישראל ויש גוי.

פייסבוק

הפעם בפינתנו- "פשוט":

השימוש בביטוי "חילוני" (חופשי) התפתח באירופה בתקופה בה פעלה תנועת ההשכלה והחל תהליך של נטישת האמונה הנוצרית. התהליך שהשפיע גם על היהדות שגם בה החלו לנשב רוחות ההשכלה.

הגלות וההשפעה של הנצרות פעלה על היהדות שראתה בהתפרקות מהאמונה איום משותף. ההשפעה הזו קיבעה טעות יסודית שצמצמה את הגדרת היהדות לדת.

בעוד שהנצרות הינה דת, בה האדם בוחר האם להיות חלק ממנה או לא. הרי, שהיהדות היא אינה דת אלא לאום (תסתכלו מה הלאום שלכם בתעודת הזהות) והיא למעשה מושתתת על שתי מדרגות הניצבות זו על גבי זו:

מדרגה ראשונה-

זהות גנטית שנקבעה כתוצאה מברית בן הבתרים עם אברהם אבינו שנקראת גם "הברית הסגולית" (ניתן "להתגייר" ולהצטרף לקולקטיב היהודי ולהפוך למעין בנים מאומצים של אברהם אבינו ולכן בד"כ גרים נושאים את שם המשפחה בן אברהם) ומכאן שהיהדות גם אינה גזענית כפי שיש כאלה הטוענים נגדה, מכיוון שהיא פתוחה לכל מי שרוצה להצטרף אליה ובלבד שהוא עושה זאת בכוונה אמיתית להיות חלק מעם ישראל.

מדרגה השנייה-

"המדרגה הבחירית" והיא תוצאה של הברית עם משה בהר סיני וקבלת התורה והיא מאפשרת עליה בסולם הרוחניות והתקדמות מעבר למדרגה הראשונית מבחינת הקרבה אל ה' והעצמת הרוחניות.

"המדרגה הסגולית" אינה תלויה "במדרגה הבחירית" והאדם אינו יכול להתנער ממנה או לברוח ממנה ולא משנה כמה חזק הוא יצעק שהוא אפיקורוס*, או *אתיאיסט, זוהי שורש נשמתו.

הביטוי בעברית "חילוני" מושאל מחז"ל שמשתמשים בו ליצוג ישראל שאינו כהן.

ביהדות אם נולדת יהודי (בן לאם יהודיה) אז אתה יהודי ואין לך שום דרך לצאת מזה ( לאלה ששכחו את זה היטלר ימ"ש הזכיר להם גם 7 דורות לאחור). גם אם תתנצר, תתאסלם ותהפוך לבודהיסטי, לעובד אלילים, לאתיאיסט לאפיקורס או למתפלל לאשרות ולבעלים ביחד, ברגע שתגיד שמע ישראל- אתה יהודי.

יש מנעד מצוות שיהודי מצווה, ובתוך המנעד הזה יש יהודי אדוק יותר ויש פחות, יש שמקיים יותר מצוות ויש פחות.

זהו, פשוט!

כולנו יהודים, כולנו ישראלים בלי אם אנחנו מאמינים, שומרי מצוות או כופרים.

גם מי שחושב שאינו מקיים שום מצווה, אז הוא טועה. עצם קיום החיים בארץ ישראל היא אחת המצוות החשובות ביותר בתורה וכן בטוחני כי יש כמה דקות בשבת בהן גם אדם שאינו מקפיד על שמירת שבת, ישן או קורא ספר וכך הוא זוכה לדקות של שמירת שבת ( כל רגע בשבת הוא מצווה בפני עצמה).

יש הרבה אנשים שטוענים שהם אפיקורוסים, אבל זה בגלל שהם לא יודעים מה זה אפיקורוס וכמה זה קשה להיות כזה. אפיקורוס הוא אדם שיודע את כל התורה ובוחר לכפור בה. מי שאינו מכיר את כל התורה וכופר בה הוא אינו אפיקורוס אלא יותר בבחינת "תינוק שנשבה".

גם אלה שטוענים שהם אתיאסטים לרוב הם אינם כאלה, אלא הם פשוט כופרים באלוהים של "הדתיים" שנתפס אצלם כאל נקמן, קטנוני ורודף כבוד וכמו שאמר הרב קוק: באלוהים כזה גם אני הייתי כופר.

פ ש ו ט ...

 

גם אלה שטוענים שהם אתיאסטים לרוב הם אינם כאלה, אלא הם פשוט כופרים באלוהים של "הדתיים" שנתפס אצלם כאל נקמן, קטנוני ורודף כבוד וכמו שאמר הרב קוק: באלוהים כזה גם אני הייתי כופר.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה