אמסלם ממשיך לטנף על האשכנזים... ראו מה ענה לו בשעתו איש ההייטק והיזם דב מורן.

$(function(){})

מכתב פומבי מאת דב מורן (מראשוני ההייטק בארץ ויזם חלוץ בנשמתו) לחה"כ דוד אמסלם, לאחר שבשעתו נשא אמסלם (עוד בהיותו שר) נאום בכנסת ובו אמר עליו את הדברים הבאים:
דב מורן – "בן אדם יושב על מיליארדים, שכל היום יושב במרפסת, אוכל קוויאר, מסתכל על הרולקס, ואחד ביטון מנקה לו את האוטו, ואפללו מנקה לו את החצר והגברת אוחנה שוטפת לו את הבית והוא אומר אין להם ערכים..."
לא צריך להיות אשכנזי בכדי להסכים לכל מילה ! ואמנם הטור נכתב לפני יותר משנה, אך למרבה הצער, הוא אקטואלי עדיין, כי אצל אמסלם ודומיו כלום לא השתנה !

פייסבוק/ מסך
אני רוצה לתקן אותך, מר אמסלם.
את כספי עשיתי בעבודה קשה. התחלתי מכלום. בית עני ברמת גן. אבא שהגיע לכאן ללא אגורה ולא לקח פיצויים מהגרמנים כי הוא היה אוהד שרוף של בגין, שהיה כזכור נגד הסכם השילומים עם גרמניה. אני הקמתי חברה מאפס והבאתי אותה להצלחה עולמית. מיליארד דולר מכירות. ההמצאה של הדיסק-און-קי. נשמע קל? זה היה קשה. היו תקופות שרעבתי והיו לילות רבים נטולי שינה. מי עשה זאת? אני וחבריי.
שותפי באמ-סיסטמס היה אריה מרגי. אף פעם לא הפליתי בין אשכנזים ומזרחים. לא ידעתי מה זו ההבחנה הזאת עד שאתה ושכמוך באתם עם ההפרדה הזאת, שהיא היא הגזענית האמיתית.
לאבי החרותניק היו בחייו 2 שותפים. למשך תקופה אחת זה היה ערבי מפרדייס. למשך תקופה ארוכה אחרת זה איש מקסים יליד מרוקו. אהבתי מאוד אותו ואת המשפחה שלו. איזה איש עדין ותרבותי. כל כך שונה ממך. לפני שנים רבות חשבנו שכל ההפרדה הזאת בין אשכנזים ומזרחים נעלמת או נעלמה לה עד שבאו אנשים כמוך לרכב על גבי רגשות הקיפוח והשנאה.
אחרי מכירת אמ-סיסטמס הלכתי להיות היו"ר של טאואר. ללא שכר. ללא אופציות. למה? כי אמרו לי שללא עזרה המפעל עתיד להסגר על 1200 עובדיו וכל מגדל העמק תהיה חור תעסוקתי. כן, היה איכפת לי ממגדל העמק. 3 שנים קשות והצלחות אלטרנטיביות אחרות נתתי מחיי כדי שהמפעל הזה יפרח. זו אחת מגאוותי הגדולות, העובדה הזאת שסיפקתי פה מקומות עבודה לאלפי אנשים.
הקמתי מאז בכספי האישי עוד חברות. בקומיגו מיניתי את מוטי כמנכ"ל. אימו ז"ל עלתה מסוריה. בגלוקומי מיניתי את יפתח כמנכ"ל. הוריו באו מתימן. הם אנשים ראויים והפכתי אותם לשותפי אמת. מוצאם? ממש לא רלוונטי לשיטתי. בקרן ההון-סיכון, אותה אני מנהל, אני עובד בממוצע כ-14 שעות ביממה (ואין לי רולקס ואני לא יושב במרפסת אלא בשבת). השקענו עד היום ב-21 חברות. חלק מהם מנוהל על ידי מזרחים, חלק על ידי אשכנזים. אף פעם לא שאלנו. אנחנו משקיעים על פי קריטריונים אובייקטיבים ולהערכתי כחצי הם ממוצא זה וחצי ממוצא זה.
נדמה לי ש-2 מתוך שותפי בקרן הם ממוצא מזרחי. מעולם זה לא היה הקריטריון בעיני בבחירת אנשים. רק גזענים בוחנים אנשים על פי מוצאם.
אין לי פמליה שמלווה אותי, כמו שלך יש כבוד השר. אני לוקח את האוטו שלי לשטיפה בערך פעם ב-3 חודשים (אין לי זמן!) ומי ששוטף לי את האוטו זה דווקא אחד בוריס. אני לא יודע מה המוצא של הגנן שלי אבל כשדברתי איתו, מאוד שמחתי לגלות שהוא בחר להיות גנן כי הוא אוהב טבע וצמחים. למנקה הקודמת שלנו קראו אוקסנה. המנקה הקיימת שלנו היא אכן ממוצא מזרחי והיא אישה נהדרת ואתה יודע מה, כבוד השר? היא ש-ו-נ-א-ת אתכם.
פניתי בנאום שלי שאותו הבאת במקוטע בטוויטר שלך לאנשי המחאה ואמרתי שם שמי שנמצא דרך קבע באיום קיומי, כלכלי או בריאותי – אין לו ראש לשיחות על ערכים. שצריך לדבר על הנזקים שביבי מביא להם ולא על ערכים ודמוקרטיה וליברליזם. דברתי על האדון בעפולה והגברת בדימונה כי הם האחים שלי. כי אנחנו צריכים להבין את המצוקות שלהם.
כשהבן שלי הלך ללמוד בישיבה במסגרת ההסדר, הוא הלך ללמוד בישיבת נתיבות. הבת שלי עושה סטאג' ברפואה בבית החולים באשקלון.
אני אוהב את עם ישראל. מקצה לקצה. כן, גם את האתיופים וגם את החרדים.
אתה וחבריך למפלגה מביאים לעם הזה הסתה, גזענות, שנאה, סחי, פייק ניוז, הטעיה, שיטות של רמיה, אי כיבוד הסכמים, חוסר יושר כשיטה, ערעור יסודות הצדק והמשפט. איך אמר חברך לסיעה? "כוח, כבוד, כסף". מילא זה, אבל הנורא מכל זה ניהול המגיפה הזאת של הקורונה. ניהול מחפיר שגרם פה למוות מיותר של אלפי אנשים. ולמה זה? כי מי שניהל את המגיפה, זה שלשיטתך היה צריך להיות מוגדר כאשכנזי אליטיסט ועשיר (ואגב, מאיפה הוא עשה את כספו? מה הוא המציא?), הוא פשוט... מנהל גרוע. מנהל ששם את כבודו, מעמדו והצרכים האישיים שלו לפני טובת העם.
זה הסיפור.
שום דבר שקשור לימין/שמאל.
שום דבר שקשור לאשכנזים/ספרדים.
שום דבר שקשור לקיפוח. כל הדיון הזה בכנסת היה מתוך רצון שלך לאפשר מינויים של המקורבים לך ולמפלגתך לתפקידי דירקטורים מקצועיים בחברות הממשלתיים. זו גם הסיבה שנפלתי לך לפה (ואין לי כל רצון להפוך לדירקטור אבל אני אשכנזי, משכיל ו"עשיר"). זו גם הסיבה שהמאמץ הזה שלך כשל.
המנקה שלנו היא אישה חכמה. היא מבינה את זה ולכן היא סולדת מהמפלגה שלך. ואני מקווה שכך גם רבים אחרים. כח, כבוד, כסף. תתבייש.
דב מורן
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה