אריה קוקס בטורו השבועי על: פיל לבן ושמו "כנף ציון"

$(function(){setImageBanner('2d82d898-8b48-4f3f-be92-b887efcc60c8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

מאות מיליוני השקלים, אשר ככל הנראה הלכו לטמיון בפרויקט הרפאים "כנף ציון", היה בהם כדי לסייע במשך תקופה ממושכת לאוכלוסיות נזקקות בעיירות הפתוח והפריפריה בנושאי חינוך, בריאות ורווחה ואולם סביר להניח שדווקא במחוזות אלו נמצא בקרב תומכיו הנרצעים של נתניהו הצדקה לבזבוז כספים משווע זה.
איך נשמעות התגובות של הנאמנים? – "הוא מלך- מגיע לו"....   

פרטי

        

בממלכת תאילנד נחשב פיל שצבע עורו בהיר כחיה קדושה. למרות שפיל כזה לא הביא לבעליו תועלת כלשהי החזיק בית המלוכה התאילנדי במספר פילים לבנים שעלות ההחזקה שלהם הייתה גבוהה. כיום המונח "פיל לבן" נועד לתאר פרויקט שעלותו גבוהה במיוחד ולעומת זאת התועלת הצומחת ממנו מועטה.

 כזהו פרויקט מטוס "כנף ציון" המיועד לשרת את ראש הממשלה ונשיא המדינה,  לצורך נסיעותיהם מחוץ לגבולות המדינה. לדעתי התוספת של נשיא המדינה נועדה לשמש כסות מלאכותית לעובדה שמדובר במטוס "פרטי" לבני הזוג נתניהו, שהרי הנשיא ריבלין הודיע בעבר מראש שאין בדעתו לעשות שימוש במטוס זה בנסיעותיו.

מדובר בפרויקט גרנדיוזי ומגלומני, אשר עלותו האמירה למאות מיליוני ₪ (למעלה מפי ארבע מן התחזיות הראשוניות) ואשר כולל מעבר למטוס עצמו גם הקמת "טייסת" צבאית מיוחדת בבסיס נבטים לאחסון המטוס והטיפול בו, הכשרת טייסים במיוחד למטוס זה, כיוון שמדובר במטוס מיושן שיצא משרות פעיל בעולם והוא דורש הכשרה ספציפית ובנוסף על פי דרישת נתניהו "התקינו" גם משרה מיוחדת - "מנהל מטוס" לטפל בתכשיט – בעלות שנתית של מאות אלפי ₪.

למרות שבמשך עשרות שנים של טיסות עבר נמצאו חלופות ראויות אשר ענו על כל הדרישות והצרכים הביטחוניים ובכלל זה בנושאי אבטחה פיזית ואבטחת קשר מוצפן בין כל הגורמים הרלוונטיים בעת הטיסה, לא היה כל קושי לקבל את המלצת ראשי המל"ל לצורך ברכישתו של מטוס מיוחד. כידוע לכול, מרגע שניתן אישור ביטחוני, כסף כבר אינו בעיה והשמיים הם הגבול.

בדיקת הנושאים הקשורים ברכישתו של המטוס והכשרתו, נראה כפרויקט קלאסי לטיפולו של מבקר המדינה. בימים אלו אכן הוציא המבקר, מתניהו אנגלמן, דו"ח ביקורתי מאוד על כל ההליכים הקשורים לקבלת ההחלטות והביצוע של רכישת המטוס והתאמתו למטרתו, ואולם הדו"ח הוצא באיחור ניכר (עובדה המשרתת היטב את בנימין נתניהו, אשר המטוס מזוהה עמו) וחמור מכך, אין "אבא ואמא" הנושאים באחריות לכשלים המפורטים בדו"ח.

למרות שטביעת האצבעות של נתניהו ורעייתו מפוזרים לאורך כל הליכי קבלת ההחלטות ביחס למטוס ותפעולו, שמם כלל אינו צף מן הדו"ח, ואת העבודה השחורה עושים עבורם ראשי המל"ל, אשר מחויבותם ונאמנותם למשפחת נתניהו הינם בגדר סוד גלוי.

כך למשל אושרו פעם אחר פעם חריגות תקציב דמיוניות, אשר כולן פרי בקשות ואישורים של "גורמי ביטחון" או אישור לתפוסה חריגה של כמות הנוסעים במטוס, אשר נועדה "לצ'פר" בעתיד מקורבים למשפחה "המלכותית" (ממש כמו בנושא האבטחה המפלצתית האישית על נתניהו ובני משפחתו – תמיד יישמע ראש הממשלה לשעבר מיתמם כאילו אין זה עניינו "ואין לו ברירה", אלא לקבל את דרישות גורמי הבטחון).

דומה ששיא החוצפה הקשורה לעבודות שבוצעו במטוס, באה לידי ביטוי בעבודות שהפכו את המטוס מכלי תעבורה שנועד לשנע בנוחות מרבית את ראש הממשלה ופמלייתו מנקודה א' לנקודה ב', למטוס הכולל מאפיינים של בית מגורים. מדובר בהשקעה כספית המתקרבת ל - 50 מיליון ₪ (!), אשר במסגרתה נערכו שינויים מבניים ועיצוביים "במתחם האחמ"ים" במטוס, כלומר באזור האמור לשרת בעת הטיסה את ראש הממשלה ורעייתו. מדובר בשדרוגים  הכוללים "פינוקים" ייחודיים כמו: חדר שינה, מקלחות, הגבהות תקרה מיוחדות ומכל אלה לא נפקד מקומם גם של דרישות ייחודיות  בבחירת צבעים וגמורים עיצוביים מיוחדים.

ייאמר מיד, כי אפילו דו"ח המבקר מצין כי לכל התוספות הללו לא נמצא צידוק  ביטחוני ואולם אין כל זכר בדו"ח ליד הנעלמה שבחשה בנושא זה. מאחר וכל השינויים הללו נועדו בעיקרם לשרת שני אנשים בלבד, הדעת נותנת, כי הטאץ' הסופי של עיצוב אזור המגורים של בני הזוג במטוס, בעלות כספית כל כך גבוהה, יכולה לבוא רק מן הסביבה הקרובה ביותר לבנימין נתניהו.

רק אישה אחת במדינת ישראל הייתה מסוגלת באותה תקופה להניע את כל גורמי השלטון לבצע עבודות כל כך מיותרות על פי גחמותיה בעלות של עשרות מיליוני ₪ וזאת מבלי שאיש יעז לעמוד בדרכה או להקשות עליה בשאלות. מוראה של אישה זו הינו כה כבד, עד שאין להתפלא על כך שהיא הצליחה לגרום גם למבקר לבלוע את לשונו.  

לטובת בריאותה "הנפשית" של מדינתנו נקווה שנפטרנו ממצב כה הזוי בו אשת ראש ממשלה ספחה לעצמה כוח והשפעה כה רבים, מבלי שניתן היה להחיל עליה את המגבלות הציבוריות המתבקשות, בהיותה אישיות פרטית.

מאות מיליוני השקלים, אשר ככל הנראה הלכו לטמיון בפרויקט הרפאים "כנף ציון", היה בהם כדי לסייע במשך תקופה ממושכת לאוכלוסיות נזקקות בעיירות הפתוח והפריפריה בנושאי חינוך, בריאות ורווחה ואולם סביר להניח שדווקא במחוזות אלו נמצא בקרב תומכיו הנרצעים של נתניהו הצדקה לבזבוז כספים משווע זה. איך נשמעות התגובות של הנאמנים? – "הוא מלך- מגיע לו"....   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה