אריה קוקס בטורו: על פאשיזם בלב המראה !

$(function(){setImageBanner('d1224d27-1313-4d9d-914e-6150e1641796','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

סמוטריץ' ודומיו (בן גביר) מתנהלים בביטחון ובנינוחות והם יודעים כי מול הרפיסות של השמאל והמרכז בישראל, זה רק שאלה של זמן ושל שעת כושר פוליטית, עד שהנחישות וההתמדה שלהם ישתלטו על מדינתנו.

פרטי

                   

באחד מימי השבוע, האזנתי באקראי לראיון שנערך עם אחד ממנהיגי ארגון הגג של הקהילות היהודיות בבריטניה. הריאיון שנערך בעברית, נסב על קריאת ראשי הקהילה היהודית בבריטניה לחה"כ בצלאל סמוטריץ' להסתלק מביקורו בבריטניה, נוכח העמדות הגזעניות הקיצוניות המופגנות שהוא מבטא כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל ובשטחים הכבושים. סמוטריץ' הינו "פרסונה נון גרטה" – אישיות בלתי רצויה, מבחינת היהודים בבריטניה. המרואיין הביע את דעתו בנחרצות, בלא כחל וסרק ובמילים ברורות שאין לטעות במשמעותן.

שמה של המראיינת אינו זכור לי, ואת אוזני צדה דווקא נימתו של הריאיון, כפי שבאה לידי ביטוי הן בשאלות שהופנו למרואיין והן בתגובות לתשובותיו. המראיינת הייתה מן "הזן" המיינסטרימי, אשר מאייש את משבצות השידור הציבורי, מראיינת אשר ככל הנראה לעולם לא תיתפס באמירה החורגת מתחום הנוחות הקונפירמיסטי.  התמקדתי דווקא באינטונציה של המראיינת, כיוון שהיא משקפת וקולעת לדעת הציבור "המרכזי" בישראל. זה היה מייאש, כיוון שמבחינתה היא שיקפה את הקול "השפוי" בקרב האוכלוסייה היהודית בישראל שאינו מבין מה פסול יש למצוא בפרסונה כמו סמוטריץ' או דומיו. ניכר היה מתוך הריאיון שהמראיינת אינה מבינה מה הקהילה היהודית הבריטית רוצה מבצלאל סמוטריץ', והרי מדובר באותו חבר כנסת, קצת ג'ינג'י, כיפה "חיננית" שמוטה לצידי פדחתו, אורח מכובד בכל פאנל ציבורי, השוטח את משנתו בסבר פנים חייכני. אז יתכן ואם קצת נעמיק בדעותיו הן תשמענה קיצוניות, אבל מכאן ועד להרחקת לכת עד כדי הטלת חרם על הביקור המרחק גדול ובלתי מתקבל על דעתה של המראיינת.

ממש מביש להיווכח, כי כדי להציג בפנינו מראה של מציאות כה ברורה, יש צורך במבקר מן החוץ. לא סתם מבקר הנימנה על שורות "בוגדי" ה – BDS אלא יהודים, חלקם דתיים, עצם מבשרנו, אשר אינם מוכנים לבלוע כל דבר תועבה המתבשל במטבח הפוליטי הישראל. סמוטריץ' אוחז בדעות פוליטיות ימניות- דתיות, אולטרה קיצוניות. מבחינתו, כל שטחה של ארץ ישראל הוא בגדר נחלת אבות, אשר נמסר לעם ישראל מכוח הבטחה אלוקית. זה בסדר וזה אפילו לגיטימי לאחוז בדעות אלו. אבל כאן נקלע סמוטריץ' לבעיה "קטנטנה" – מה עושים עם כ 7 מיליון ערבים "שמסתובבים" לנו בין הרגליים ומהווים אבן נגף בדרך להגשמת ההבטחה האלוקית?

נניח בצד את הסתירה התיאולוגית המובנית, לפיה אם אכן האל הבטיח "לסדר" לעם ישראל ממלכה על ארץ ישראל "השלמה", הכיצד זה תוכניתו כה משובשת בנתונים דמוגרפיים שאינם מאפשרים לממשה? לא ממש תוכנית להתפאר בה על ידי מי שמוגדר בקרב מאמיניו "ככל יכול"! אבל כאן בה לעזרנו האדון סמוטריץ' והוא כבר "יתקן" את רשלנותו של האל. סמוטריץ' שוטח  הצעות "לפתרון הבעיה", הצעות שלא היה בהן כדי לבייש את חקיקת נירנברג (בשינויים מחויבים כמובן) משנת 1935. סמוטריץ' מנסה לרבע את המעגל בדרך למימוש "תוכניתו" הגדולה בהצעות שמשמעותן  הפיכת מיליוני בני אדם – לאבק אדם. על פי "משנתו", לאוכלוסייה הערבית בארץ לא יהיה שוויון זכויות אזרחי, אלא מעין אוטונומיה מוגבלת בקרב ריכוזי האוכלוסייה הערבית (כמו שכם, רמאללה, חברון וכיו"ב) וגם זאת רק כפתרון ביניים עד אשר המציאות או ההזדמנות תאפשר להעבירה אל מחוץ לממלכה היהודית. אוטונומיה שכזו תתאפשר כמובן רק בחסדי השליטים היהודיים ועל פי תנאיהם בלבד.

כל חיי שיתוף בין ערבים ישראלים ליהודים בתחומי מדינת ישראל וכל פתרון של הקמת מדינה לאוכלוסייה הפלשתינית בשטחים הכבושים לצד מדינת ישראל, הם בגדר רעיונות עוועים בעיני סמוטריץ', אשר הן בחייו האישיים (כך למשל התנגדותו לעובדה שאשתו נאלצה לחלוק חדר עם יולדת ערביה בבית חולים) והן במרחב הציבורי, לא באים לו טוב בעיניים. אין הוא רואה בערבי באשר הוא ערבי אדם שווה ערך ליהודי. בעבר עמד בית המשפט העליון בפרץ נוכח דעות רוויות משטמת גזע שכאלה, והוא פסל את רשימתו של כהנא מהתמודדות לכנסת בשנת 1988.

אם נחזור לראיון שנערך עם נציג הקהילה היהודית בבריטניה, נמצא תופעה מייאשת המגולמת ביחסה של המראיינת למרואיין, ולפיה עמדות פשיסטיות חשוכות, מתחילות לתפוס אחיזה בציבוריות הישראלית. אולי הן קצת נראות קיצוניות, אבל הן הפכו לשיח לגיטימי בישראל, כל זאת לעומת חוסר הנכונות לקבל שבר ערכי זה בקרב היהודים בעולם (לא רק בבריטניה – גם בארה"ב). זהו מצב מדאיג ביותר ומצביע על השפל המוסרי אליו נקלעה מדינתנו.

סמוטריץ' ודומיו (בן גביר) מתנהלים בביטחון ובנינוחות והם יודעים כי מול הרפיסות של השמאל והמרכז בישראל, זה רק שאלה של זמן ושל שעת כושר פוליטית, עד שהנחישות וההתמדה שלהם ישתלטו על מדינתנו. אם נוסיף לכל האמור לעיל גם לבנה נוספת במשנתו של סמוטריץ' – קרי, החלפת המשפט הנוהג בישראל במשטר ההלכה היהודית, ניתן להביט בדאגה רבה לאיזה כיוון מתדרדרת מדינה שהוקמה לפני  כ- 75 שנים, כדי לשמש מופת לאנושות. זו המורשת וזה העתיד אותו אנו מותירים לנכדינו. ממש מייאש!!!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה