אריה קוקס עם: לקסיקון משפחת נתניהו (חלק שלישי)

$(function(){})

בטיימינג נפלא לקראת כתיבת טור זה, הותיר נתניהו את תומכיו המשולהבים שוכבים על הגדר למענו, תוך שהוא עצמו מבצע קפיצת פליק פלאק מרהיבה לאחור, אץ רץ לעבר היועמ"ש באמצעות שליחיו ומבקש להגיע להסדר, אשר הופך את הביטוי "אין כלום" לחוכא ואיטלולא.

פרטי

"אין כלום, לא היה כלום ולא יהיה כלום"   - אולי מטבע הלשון המזוהה ביותר עם משפחת נתניהו בשנים האחרונות. הוא נהג להשמיע מנטרה זו באזני עדת חסידיו האומללים במחזוריות כפייתית, כדי לתחזק את אמונתם היוקדת בצדקת דרכו ובחפותו המוחלטת. אוהדיו שתו את דבריו בשקיקה מזינים עצמם בשנאה יוקדת כלפי כל מערכות אכיפת החוק בישראל. שהרי המאור הגדול הבטיח להם אין ספור פעמים, כי אין כלום - הכיצד מהינה המערכת המשפטית לחלוק על קביעתו זו?

בטיימינג נפלא לקראת כתיבת טור זה, הותיר נתניהו את תומכיו המשולהבים שוכבים על הגדר למענו, תוך שהוא עצמו מבצע קפיצת פליק פלאק מרהיבה לאחור, אץ רץ לעבר היועמ"ש באמצעות שליחיו ומבקש להגיע להסדר, אשר הופך את הביטוי "אין כלום" לחוכא ואיטלולא.

נתניהו כמו נתניהו חושב כמובן רק על עצמו. וכי הוא אשם שתומכיו היו מספיק פתאים להאמין לדברי ההבל שהמטיר עליהם? מבחינתו הסדר הטיעון צופן בחובו בהווה ענישה קלילה המתגמדת נוכח העונש שהיה צפוי לו, ככל שהיה מורשע בדין ולגבי העתיד, מי יודע – גם אם יקבע שמעשיו נושאים עמם קלון, הוא יוכל להפציע בחיינו בעוד שבע שנים ולטעון – אם ביידן יכול היה להיבחר כנשיא ארה"ב בגיל 78, אז מדוע לא אני?!

פנייתו של נתניהו לבחון הסדר טיעון, נעשית בברכת יועציו המשפטיים, אשר מכירים היטב את מצב הראיות עד כה במהלך דיוני ההוכחות במשפט. בישיבות הקרובות אמור היה מקורבו ואיש סודו של נתניהו, שלמה פילבר, לתת הצצה בזמן אמת לקודש הקודשים של לשכת נתניהו, אל תוך "האקווריום" המיתולוגי, כדי שנלמד עד כמה אובססיבי היה ראש הממשלה לשעבר בנושא שימור השליטה על אמצעי התקשורת, כדי להבטיח עבורו ועבור בני משפחתו את המשך שליטתו בסדר היום של החיים הפוליטיים בישראל ואגב כך לאפשר לו להיחלץ מן הסבך המשפטי הפלילי שהתרגש עליו. עדותו של פילבר אמורה הייתה לספק את אותה כוונה וידיעה פלילית כדי לחברה למעשים הפליליים אליהם נחשפנו בעדויות חפץ וישועה. גם עדותה הצפויה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ביחס לתיק 1000, לא אמורה הייתה להיטיב את מצב רוחו של הנאשם מס' 1. היא הייתה אמורה לצייר ללא כחל ושרק, כיצד נאלצה להזרים, בתוך שקיות שחורות אספקה שוטפת של בקבוקי משקה, סיגרים ומתנות נוספות על פי דרישתה של הגברת הראשונה. ודוק היטב – לא מתנות בעלמא בין חברים ואף לא בקשות לקבלת מתנות – דרישה!

כאשר נתניהו בלחץ, אנו עדים לתופעות שלא שיערנו כי נראה ממנו. כזו היא פנייתו לסיוע אל אבי אבות האקטיביזם השיפוטי, פרופ' אהרון ברק. מסתבר כי כאשר חבל התלייה מונח על הצוואר ומתחיל להתהדק אין מדקדקים בזהותו של המושיע.

האוהדים הנבוכים מפלבלים בעיניהם מביטים שמאלה וימינה ולא מבינים מהיכן זה נפל עליהם. הרי ממש עד הרגע האחרון הם המשיכו להדהד מתוך בורות מוחלטת את המסרים שיוצאים "מסביבתו" של נתניהו, כי התיק מצוי על סף קריסה וביבי בדרך לזיכוי בטוח. בעיניים כלות הם מביטים במושא הערצתם מבצע תפנית מפוארת משדה המערכה או כפי שלמדנו בצה"ל – "משפר עמדות לאחור".

עוה"ד יעקב ויינרוט המנוח, אחד הפרקליטים הפליליים המנוסים והחכמים ביותר, נחשף לחומר הראיות בתיקי נתניהו והוא יעץ לו לפני פטירתו לפרוש בכבוד בלא שיתנהל נגדו הליך פלילי, לחתוך הפסדים ולמנוע מעצמו ביזיון וקצף. נתניהו (או שמא בני משפחתו) לא שעה לעצה החכמה שניתנה לו.

כיום , מבינים גם פרקליטי נתניהו, כי הגיע הזמן לצאת מן המשחק. סגול השיער וגם פרקליטיו יודעים היטב, מהרגע הראשון – שאין כלום זה עורבא פרח, כיוון שיש הרבה! תיק 1000 הוא בגדר תיק שהעובדות בו פשוטות וקלות להוכחה, בתיק 2000 עומדת לימין התביעה הכללית קלטת שנערכה ביוזמת נתניהו עצמו והמשמעות שלה על מצב התקשורת בישראל מפליגות בחומרתן ובתיק 4000 נחשפנו לתיאורים פנטסטיים על המאמצים שהושקעו על ידי משפחת אלוביץ לרצות את ראש הממשלה לשעבר על ידי הכפפת אתר "וואלה" לאינטרסים של משפחת נתניהו, הכול כנגד הטבות רגולטוריות, אשר היו שוות הון עתק למשפ' אלוביץ. כך בדיוק נראית פעילות שוחד וזו המשמעות הפשוטה של יחסי "תן וקח".

בסופו של דבר הטענה  לפיה "לא היה כלום" הופך לנגד עינינו למצב של "היה גם היה" ונתניהו עושה עתה מאמצים כבירים למזער הפסדים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה