את טפשה וגם בורה... משיב השר לשעבר כץ עוז למירי רגב !

$(function(){setImageBanner('c51a4df3-d535-49dd-8965-e1ac2ecb61da','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

סערת מירי רגב והצהרתה על הד.נ.א. הלבן השליט , לא ממהרת לגווע. להלן טור תגובה שפירסם חה"כ והשר לשעבר כצ'לה (אברהם כץ עוז) בו הוא מלמד אותה שיעור בהיסטוריה של עם ישראל ושואל: מה את בדיוק רוצה מאיתנו בטיפשותך, חוץ מצילום בעיתון , אפילו לא למדת את קורות העליות והקהילות שבגלויות השונות ואת רוצה להיות ראש ממשלה ?
קובע: אני מבין שאת רוצה עכשיו להשאר בפוליטיקה בליכוד, ואם יזרקו אותך, תקימי ליכוד חדש – מרוקני.
ובינתיים תעסקי במאבק בין עדות ודתות , על הבכי של המרוקאים הדפוקים .על קיפוח עדתי.ותחרחרי ריב ומדון.
כי הרי אין לך כבר ביבי ושרה ,הרי אין לך שום מסר לאומי, אין לך הבנה מדינית או מנהיגות חברתית .

צילום מסך



רגב – אשה טיפשה

סבא רבא שלי, מצד אמא שלי ,היה בכור ישעיה ,בעיר העתיקה בירושלים , שעלה ארצה מתורכיה , הסבא שמואל חזקיה טאג'יר
הגיע מבולגריה .אבא שלי הגיע ממצרים לשם הגיע אחרי הפרעות באוקראינה .משפחת כץ עברה כולה למצרים ב1903.
ולא בדיוק איכפת לי איך מגדירים אותי - אני ישראלי .
עכשיו מותר לי לאמר לך, כיוצאת מרוקו שזו לא בושה,הבושה היא שהיית שרת התרבות, - . מזרחית או מערבית , אבל טיפשה גדולה..
להלן עובדות היסטוריות שתמצאי בויקיפדיה וגם אצלך במחשב. פשוט כדאי תסתמי את הפה ותלמדי.
1. אין כלל קשר בין ספרדיות למזרחיות , כל דוברי הלדינו נקראו ספרדים , והם מקהילות- ספרד, פורטוגל, הולנד, יוגוסלביה,
קרואטיה , סרביה, בולגריה , תורכיה , רודוס , יוון. סלוניקי, כל אלה נקראו ספרדים. –לבטח אינם מזרחיים כי הולנד , ספרד , יוון ,
יוגוסלביה ותורכיה הן לא בדיוק המזרח .
2. עד העליה השניה שעיקרה היה מאירופה ,רוב תושבי פלשתינה היהודים , היו ספרדים דוברי לדינו. יוצאי מרוקו וצפון אפריקה נקראו יחד המערביים = המוגרבים (ולא המזרחיים)
3. על אף שמצרים היא בצפון אפריקה,הקהילה במצרים הספרדית והאשכנזית דוברי האידיש ודוברי הלדינו ,לא הסכימה מעולם להיכלל כיוצאי צפון אפריקה.הם דיברו גם צורפתית. הקהילה הגרוזינית נקראו הגורג'ים. ודיברו גרוזינית .
4. יהודי קהילות דרום אמריקה ברזיל וארגנטינה וכל שאר הארצות שם, דוברים אומנם ספרדית אך לא נכללו בין 'הספרדים' אלא בין האשכנזים. (על אף שהיתה בעבר נדידה גדולה של יהודים ממרוקו לארגנטינה )
5. קהילות הולנד , צרפת וחצי קהילת בריטניה ,היו ספרדיות. הקהילה בצרפת גדלה מאד אחרי המעבר של רבים מיוצאי מרוקו לצרפת בשנות החמישים ,רובם מדברים צרפתית ונאמנים לתרבות הפרנקופונית.(כיום יש עליה מכובדת וחשובה של יהודי צרפת לישראל) לא שמעתי שיוצאי צרפת רוצים שיקראו להם מזרחיים, וגם צרפת זה לא בדיוק במזרח.
6.קהילות איטליה רומא וטריפולי =לוב, מדברות איטלקית, וראו את עצמם קשורים לתרבות האיטלקית , יותר מאשר לתרבות מרוקו.
7. יהדות עירק היא העתיקה שבגלויות , לא מדברים לדינו אלא ערבית, ואין שום קשר תרבותי או מנהגי בין יהדות בבל ליהדות מרוקו.
יהדות בבל השתלבה והתערתה בחיי החברה והכלכלה ,התרבות והספורט .בדומה לבבלים כך גם הקהילות איראן ותימן, הם לא רואים עצמם לא מזרחיים ולא ספרדיים ובצדק.
8. מכל זה מסתבר שרגב 'במזרחיות' מתכוונת בעיקר ליהדות צפון אפריקה -מרוקו, אלג'יר וטוניס. בטפשותה חשבה רגב ,כשרת תרבות, שיש מין דבר שנקרא 'תרבות ים תיכונית ' מין הכלאה בין תרבות ספרד לצרפת לאיטליה לתורכיה לישראל למצרים ללוב לטוניס ולמרוקו.. טיפשה . פשוט אין ולא יכול להיות דבר כזה. כי לכל אחד יש תרבות נהדרת משלו,שלא יותר עליה .אבל רגב רצתה לתמוך ביוצרים ישראלים יוצאי מרוקו, והמציאה שטות בין לאומית.
9.אשר ליהדות צפון אפריקה ,ידוע ברבים שאין אהבה והערכה גדולה בין יוצאי טוניס ואלג'יר ליוצאי מרוקו. לכן בעצם רגב מדברת רק על יוצאי מרוקו והם המוגרבים המערביים ולא המזרחיים. .
10. והנה פלא פלאים הרב עובדיה יוסף הקים מפלגה שמתימרת ליצג את המזרחיים ,אך בעצם המפלגה היא כיום של מנהיגים יוצאי מרוקו ותימן. אבל במקום להדגיש את תרבות תוכן וידע מרוקני , כל מנהיגי ש'ס , ואריה דרעי בראשם , דואגים שילדיהם ונכדיהם עד עולם ילמדו אך ורק בישיבת פוניבז' האידישיסטית שבבני ברק. לא שמעתי שפוניבז' או שנחמן מאומן הם מזרחיים? באומן מדברים בכלל אוקראינית , וההתנהגות של העולים לרגל לאומן אינם מציגים תוכן תרבותי כל שהוא ,הרבה יותר פראות ופשע.
11. נכון שקהילת יהדות מרוקו נחלקה בשנות החמישים לחלק של הקהילה ממעמד הביניים שלא הגיע לישראל , אלא לצרפת, ואילו רוב הקהילה שחיה בעבר בגטו המרוקאי- "המלח " עלתה לארץ ,

מה את בדיוק רוצה מאיתנו בטיפשותך, חוץ מצילום בעיתון ,אפילו לא למדת את קורות העליות והקהילות שבגלויות השונות ואת רוצה להיות ראש ממשלה ?אני מבין שאת רוצה עכשיו להשאר בפוליטיקה בליכוד, ואם יזרקו אותך, תקימי ליכוד חדש – מרוקני.
ובינתיים תעסקי במאבק בין עדות ודתות , על הבכי של המרוקאים הדפוקים .על קיפוח עדתי.ותחרחרי ריב ומדון.
כי הרי אין לך כבר ביבי ושרה ,הרי אין לך שום מסר לאומי, אין לך הבנה מדינית או מנהיגות חברתית . אני מניח שתמשיכי לצרוח מהכסא באופוזיציה עד שיזרקו אותך גם משם .אני מקווה שאף אחד לא יתמוך בך.

בברכה
אברהם כץ עוז
מפאניק ותיק שמכיר את הטוב והיפה בכל עדות ישראל בארצנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה