ביידן, הנאום שלא ננאם, עדיין !

$(function(){setImageBanner('ca082cd0-d00d-42da-b791-bf784357b11f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

אני משתעשע לרגע במחשבה שאני מצליח להתמנות ליום אחד לכותב הנאומים של ביידן.. וזה הנאום שהייתי מציע לו לשאת מחר:
נאום שבמידה רבה כתבתי עבורנו...

הבית הלבן

אני משתעשע לרגע במחשבה שאני מצליח להתמנות ליום אחד לכותב הנאומים של ביידן.. וזה הנאום שהייתי מציע לו לשאת מחר:

אזרחי ארצות הברית היקרים, אזרחי ישראל . תושבי עזה והגדה המערבית, אזרחי מדינות ערב כולן, אזרחי העולם.

לפני 12 יום נחלק העולם לשניים. פשוט כך:

אלו שחייהם נמשכו כרגיל גם לאחר הזוועות שחולל חמאס, ויש מביניהם אף כאלו שהביעו, למרבה תעובנו וחלחלתנו, שמחה על הזוועות.

ואלו שחשו פגיעה אישית בהם ובסולם הערכים והמוסכמות עליו מבוססים חייהם, חיינו. אלו אשר הבינו שכך לא ניתן להמשיך.

אני אישית חשתי פגיעה איומה. נפגעתי כאדם, כאמריקני וכציוני. וכמובן נפגעתי כנשיא המעצמה הגדולה בעולם, ארצות הברית של אמריקה, מגדלור החרות ומגינת הצדק והדמוקרטיה. ולכן, אני בטוח ידידיי האמריקנים שתבינו, כי אנו נמצאים היום במצב כמו לפני 81 שנה בדצמבר 1942, עת תקפו היפנים את פרל הארבור ואילצונו ליטול את הובלת מחנה האור מול מחנה החושך, עד לניצחון הטוב על הרע. ואנו שבים למצבנו ב2001 9,11 עת הותקפנו על ידי אל קעאידה, או ב 2014, עת הפציע האיום הגלובלי של דעאש, כאשר כנגד אלו גם אלו, יצאנו בראש קואליציות של מדינות רבות למגרם.

יצאנו להדביר את האיום הגלובלי שמוביל האיסלאם הקיצוני, שאין בינו לבין האיסלאם האמיתי שום קשר. פעם הוא נקרא אל קעאידה, פעם חיזבאללה ופעם דאעש ועתה חמאס. אך השמות לא משנים, כי המהות זהה והמטרה אחידה- ג'יהאד עולמי והשלטת האיסלאם.

אלא שהפעם לא ניאלץ להוביל את המערכה. תפקיד זה שמור לבת בריתנו ישראל ולבני עמה הנחושים. הם אלו שידבירו את הדעאש החדש המכונה חמאס. ואנו נעמוד מאחריהם ונסייע להם בכל דרך אפשרית. ולכן בכוונתי לפנות לקונגרס בכדי לאשר תוכנית סיוע אדירה לישראל מחד ולפליטים מעזה מאידך, אלו שיבקשו מקלט במחנות שנקים עבורם בשיתוף ממשלות נוספות על אדמת מצריים. אלו יהיו מחנות זמניים ולא פיתרון של קבע, חלילה והיעד יהיה שובם לעריהם שתיבנינה מחדש, כאשר חמאס יחוסל והתנאים יאפשרו זאת.

אני פונה אליכם תושבי עזה והגדה המערבית גם כן. ומקווה שסוף סוף הפנמתם מי הם מנהיגיכם ומה עוללו לכם. למה הם השתמשו בעשרות מיליארדי הדולרים שנתרמו עבורכם במהלך השנים ומהו המחיר הנורא ששילמתם ועוד תשלמו על כך . אבל, מעתה לא תוכלו להיתמם יותר ולטעון כי החמאס הוא ששלט בכם בכוח הטרור והוא שעולל את כל הרוע הזה. כי ראינו גם מאות אזרחים מביניכם, מהם כאלו שיומיים קודם לכן עבדו והתפרנסו באותם קיבוצים שרופים. ראינום פושטים במסע רצח, הרס וביזה, על בתי אזרחים חפים מפשע. ועתה כבר לא תוכלו להמשיך ולספר לעצמכם ולעולם את סיפורי 48 ולקונן על היותכם פליטים. די לסיסמאות . היו לכם כל ההזדמנויות לשקם את חייכם, כפי שעשו עמים כה רבים שהתמודדו עם פליטות, הגליה וגירוש. אלא שאתם בחרתם במודע לחיות לנצח כפליטים ולנגן על מיתרי האהדה הליברלית הנאיבית של כה רבים מאיתנו.

ולכן, בואו תפנימו את דבריי הבאים.

א, ישראל פה בכדי להישאר ותמיד יהיה לה את הגיבוי שלנו.

ב, מגיעה לכם מדינה משלכם, אך כרגע אינכם בשלים לכך. וחובת ההוכחה מוטלת עליכם. כשתתחילו לחנך במקום לשנאה תהומית, לאהבת הזולת, לשוויון, אחווה ודמוקרטיה, נדבר שוב.
ג, כל גורם חיצוני אשר מאיים על ישראל בחיסולה ומחיקתה מן המפה, חי באשליות. גם מפני כוחה הצבאי  והטכנולוגי האדיר ואל תטעו בהערכת חסר שלו בשל ארועי יום אחד שחור.  והן בשל תמיכתה הבלתי מסוייגת של ארצות הברית כולה, ללא הבדל בין המפלגות שבה ומי עומד בראשה. רק ברגע שתבינו זאת, תוכלו אולי להתפכח מהאמונה חסרת השחר בנקמה ובשחרור כביכול של פלסטין ההיסטורית.
ובינתיים, אני מקווה שתשכילו לצאת מאזור הקרבות כפי שהגדירה ומבקשת ישראל ולשמור את נפשותיכם.

ולכשייתמו הדי התותחים וישראל תנצח ואני בטוח בכך, אני אישית אפעל להקמת כוח רב לאומי שיקבל לידיו את השליטה בעזה רבתי וצוות מומחים בינלאומי שירכז את העבודות ואת מאמצי השיקום, שיבטיחו לכם עתיד חדש כלשהו. עדיין לא עתיד ורוד, אך עתיד אופטימי, לפחות. עתיד שימומן בשלביו הראשונים על ידי ישראל, ארצות הברית, ערב הסעודית והאמירויות ולאחר מכן תצטרכו לשאת בעול לבדכם.  עתיד זה, בחזוני, כולל אי שם לאורך הדרך גם מדינה פלשתינאית עצמאית וריבונית בעזה ובגדה המערבית, בכפוף להסכמי אוסלו. מדינה שתישאר למשך 25 שנה לפחות, מפורזת ועם גישה בטחונית ישראלית לנקודות רבות שתיקבענה במו"מ.

ולסיום אפנה אליכם אזרחי ישראל.

כפי שראיתם עתה הברית בינינו אינה ניתנת לערעור ולא מושפעת מאנשים, טובים כרעים, אלא מהערכים ותחושת הצדק שאנו חולקים.

אולם, למרות זאת, עליכם להבין כי דווקא מהשבר הגדול יכול לצמוח הישג עצום ויכולה להיכתב מחדש ההיסטוריה. אך אסור לכם לחשוב שהיא אמורה לשוב על עצמה ולכלול כיבוש של עם אחר כמטרה וכמצב שאינו מצב זמני בלבד, גם אם המצב הזמני יארך עוד שנים רבות מאוד. עליכם לאמץ הסדר מדיני ופתרון של שתי מדינות, גם אחת מהן מפורזת,  כיעד ארוך טווח ולבחור הנהגה שתשכיל לעשות זאת. כי אם תמשיכו בגישה זו, הנוכחית, של טמינת הראש בחול והתכחשות גם להסכמים חתומים ולהתחייבויות קודמות, הרי שבפעם הבאה בה תותקפו, לא נשלח לכם לסיוע נושאות מטוסים, אלא נחתות וספינות נוסעים לפינוי הנמלטים.

צר לי על מילים כה בוטות, אך לא רק הפלשתינאים צריכים להתפכח מחלומותיהם להשמידכם, אלא גם אתם חייבים לא להמשיך ולטמון את הראש בחול. 

ובינתיים, צאו למשימתכם להדביר את הטרור, עשו זאת בנחישות וללא ויתורים, עד להשלמת המשימה. אך עשו זאת  אך ורק לפי חוקי המלחמה הבינלאומיים ומתוך שאיפה להמעיט במספר ההרוגים מבין האזרחים. הדבר לא קל ומסוכן, אך כך נוהגות דמוקרטיות ואין דרך אחרת.

עלו והצליחו, ליבנו אתכם וכוחנו לצידכם !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה