בין תמר לטהרן פרק 6 צפייה ישירה

$(function(){})

טהרן לצפייה ישירה הדגישה את דמותה של תמר רביניאן מעלה אצלי געגועים לתמר אחרת , זו מחסמבה דור ראשון. תמר היפה בעלת הצמות שהדבקות במשימה והמוסריות אפיינו את דמותה מעל הכל אפילו מעל אהבתה הסודית לירון זהבי

עטיפת הספר "חסמבה או חבורת סוד מוחלט בהחלט", צילום מסך ויקיפידה

בימים המוני בית ישראל בבתים מרותקים לסדרה טהרן לצפייה ישירה בתאגיד השידור. הסדרה מתכבת עם המציאות הנוכחית. סדרת פיצוצים בבירת טהרן ובמתקנים צבאיים סודיים ( עד לפיצוץ ) המדווחים בתקשורת ומיוחסים בין היתר למוסד גרמו לסדרה לשבור שיאי צפייה. 

גיבורת הסדרה טהרן ערוץ 11 היא דמותה של תמר רביניאן אותה מגלמת בכשרון רב השחקנית ניב סולטן. מדובר בלוחמת "המוסד" , נועזת , לוחמת ואשת סייבר . בשהשוואה אליה - האנאליזיר של שנות התשעים הוא האקר צעצוע .

היא עלתה לישראל בגיל 6 , שולטת בשפה הפרסית אך בפועל התנתקה מהתרבות והפכה לאחת משלנו. הייתי רוצה להגיד , נניח אחת משלנו , אבל במציאות עולה על כל דמיון ומדובר בסדרה ישראלית מומלצת אז למה לקלקל.  

מתמר עד תמר לא הייתה כמו חסמבה

באופן מקרי או לא שם גיבורת הסדרה היא תמר. אני לא יודע להסביר למה אבל היא הזכירה לי תמר אחרת , את תמר היפה של חסמבה של ירון זהבי ושל חבורת סוד מוחלט בהחלט. 

בגיל 17 , יצא לי לפגוש את יגאל מוסינזון , מחבר סדרת חסמבה , לשיחה ארוכה בביתו. נפגשנו כי הוא העלה אז רעיון פורץ דרך שנראה קצת אנרכיסטי , משהו על לגליזציה של עשבים ירוקים ורייחניים. הקדים את זמנו. אני עבדתי במגזין נוער והנה סיבה למסיבה.

הפגישה אתו השאירה בי רושם עז. אם הייתי כותב ספר בסגנון פגישות עם אנשים מיוחדים הוא ללא ספק נושא אחד הפרקים המרכזיים.  

שאלתי את מוסינזון כיצד הוא בנה ועיצב את דמויות חברי חסמבה. הוא משך את ראשו לאחור , חייך ואחרי כמה שניות אמר - הם פשוט היו הילדים של אז . הם הילדים שאני הכרתי. 

חבורה שכזו מול המרגלים הדיגיטליים בלב טהרן 

תמר שלי , תמר של חסמבה היא הדמות הכי רחוקה מזו של תמר מהסדרה טהרן לצפייה ישירה. תמר עם הצמות לא הולכת למסיבות רייב במדינה הכי מטורללת במזרח התיכון , היא לא מתאהבת באוייב , מקסימום באחד מנערי ההפקר של אלימלך זורקין וגם אז היא מסמיקה. 

תמר של טהרן היא כזו שנטשה משימה באמצע ונצלה את הזמן התפקיד והמקום למסע אישי עם חברות אנרכיסטים , פורקי עול ואם אפשר להכניס את הכל למסיבת רייב וקצת אינטימיות אז למה לא אפילו עם אלה. ממש שיר כאב. לך תבנה מדינה. 

הפער בין הדמויות מייצג , בעיני , את הפער בין הדורות ואת התהום שנפערה בין הבנות עם עם הקוקו והסרפן שהחזיקו שבריה וטמנו בחזה פארבלום בלי טובות מבגץ ובין תמר וכל השאר . חמוץ לי חמוץ לי.

תמונת עטיפת חסמבה : שימוש הוגן: עטיפת ספר, https://he.wikipedia.org/w/index.php?curid=870634 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה