במה חופשית עם חבר מועצת העיר לירן יגודה: מחיר הפיוס

$(function(){})

מחיר הפיוס – להוריד קצת מהאגו ולחזור לשורשים של המושבה שלנו, לדעתי שווה לכולנו וגם איך כל זה קשור לפרשת השבוע "וירא"

לירן יגודה צילום פייסבוק

תושבי ותושבות נס ציונה שבת שלום,

כבר תקופה ממושכת כאשר מדברים על דעות ועמדות פוליטיות אני חש שלא בנוח, ההבדל בין התקופה הזאת לבין זמנים אחרים בעבר נעוץ בעובדה שגם כאשר אני יושב בשולחן שישי עם חברים הכי קרובים שלי או עם בני משפחתי או גם כאשר אני סתם עובר בפלאפל מזרחי או קופץ בחמישי לפרלמנט הקבוע בשיפודי מושון בעיר (שאין סגר כמובן) אני שומע שפה שונה מזאת שהכרתי בעבר אפילו בין חברים הכי טובים, שכנים ומשפחה.


מעולם השיח לא היה כה קיצוני לשני הכיוונים, כל צד על מנת להוכיח את טענותיו הפוליטיות מקצין עוד יותר את דעותיו וברגע שהצד השני עושה את אותה פעולה גם הוא נראה שהתוצאה הבלתי נמנעת היא קרע בינינו לבין עצמנו.
אני רואה את ההפגנות במוצ"ש בעיר, את השיח בקבוצות הפייסבוק ובווטאפ ואומר לכם תושבים יקרים זו לא דרכה של נס ציונה.

מאז שאני מכיר את עצמי, עוד בהיותי ילד או נער בנוער עבודה, יש סניף של הליכוד וסניף של מפלגת העבודה ותמיד הסניפים ידעו לכבד אחד את השני שלא נדבר על זה שחברי המפלגות ללא קשר לדעה הפוליטית היו חברים טובים, יש לי אלפי דוגמאות, הדור הוותיק ידע איך לנהוג ולדדי השאיר לנו לדור הצעיר יותר (במידה ואתם מרשים לי לחשוב שאני עדיין צעיר ) מורשת שאסור לנו לזנוח!

קחו לדוגמא את שמעון שיקלי מוותיקי מפלגת העבודה בעיר, תמיד היה חבר של שולי מזרחי, שאול רומנו ועוד, תמיד ללא קשר להשתייכות מפלגתית ידענו לכבד ולהיות חברים לפני הכל. 


הטענות שלי מקבלות משנה תוקף גם לאור העובדה שתמיד אחרי הבחירות המוניציפאליות בעיר כל המפלגות התאחדו. לא אשכח את היום שיוסי שבו ז"ל נבחר תחת הליכוד ויום לאחר הבחירות מני ויצמן שהתמודד מולו ממפלגת העבודה ולאחר בחירות קשות מאוד, היה סגן שלו.

זאת נס ציונה שלנו, זה מה שמייחד אותנו ואני קורא לכולם, לאלו שמפגינים במוצ"ש בקניון, לאלו ששולחים הודעות ווטסאפ בקבוצות ולאלו שמפרסמים סטאטוסים בפייסבוק ומגיבים, בבקשה ממכם, בואו כאן בבית שלנו נתנהג אחרת, תספרו עד 3 לפני שאתם רושמים או מדברים עם חבריכם הנס ציונים.

השבוע ציינו 25 שנים לרצח רבין, בואו במקום הקטן שלנו, בעיר עם הלב של המושבה שלנו ננהג אחרת ונגיד כן לשלום בינינו ולא להקצנה ולאלימות.

בשבועות האחרונים עלה נושא הנצחתו של ראש העיר הקודם יוסי שבו ז"ל ואי אפשר בלי כמה מילים על הנושא.
אני חושב שאין חולק כי השיח כפועל יוצא מהנושא לא מכבד לא את יוסי שבו ז"ל ולא את ראש העיר שמואל בוקסר ובטח לא את המשפחה.

אני חושב שהניהול של כל הנושא הזה בוצע על ידי העירייה בדרך לא נכונה מהסיבה ששבו ז"ל היה אהוד על כלל תושבי העיר ולו ראש העיר בוקסר היה פועל להנצחתו בצורה מכובדת יותר, הוא עצמו היה זוכה לאהדה ציבורית בנושא ועצוב לי שלא כך נעשה למרות שתמיד אפשר לשנות את הדברים ואני מצפה לחישוב מסלול מחדש בנושא, זו גדולה לעצור לרגע ולנסות לעשות דברים בצורה שונה ומכבדת.

לעצמי אני אומר כמי שבלב הנושא, אנסה לעשות הכל תוך מתן כבוד לשבו ז"ל וגם לראש העיר ולחברי מועצת העיר, ואני מקווה שאצליח לשכנע אותם בסוף לבצע הנצחה מכובדת ופשוט שהנושא הזה ישאר מאחורנו.

תראו איזה יופי, בשבת הקרובה נקרא את פרשת "וירא" המדברת על רגישות לחבר, הפרשה מספרת לנו על אשת לוט שלא התאפקה והסתובבה לאחור על מנת לראות את סדום ועמורה נהפכות וכולנו יודעים מה קרה לה היא הפכה לפסל עשוי מלח. היא רק רצתה לראות כיצד אחרים נענשים, אבל אלוהים אומר לנו שהעונש נבע מהעובדה שאנחנו לא תמיד יותר טובים מהאחר ואין לנו סיבה לצפות באדם שנענש כך גם בינינו תושבי נס ציונה עדיף שנהיה יותר רגישים וחברים טובים ולא נביט בתושב הזה או האחר ונלבין פניו.

בואו נהיה טובים יותר. שלכם לירן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה