בנט ירד מהגדר...? ואידלסון דוחף מאחור...

$(function(){setImageBanner('6ec0674d-b34d-4558-baf4-275355090c26','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

אכן ימות המשיח...
נפתלי בנט נכנס בנתניהו במלוא העוצמה,
בראיון נוקב ב"ישראל היום" ועוד עם ברדוגו...
ואומר " ימני אמיתי לא מאופיין על ידי שנאת השמאל,  אלא על ידי מה הוא מקדם, מה הוא באמת מקדם".

"אני חושב שיש הזדמנות מעבר לפוליטי, הזדמנות לאומית, אחרי תקופה כל כך ארוכה שאו שאתה  במחנה 'רק ביבי', או שאתה במחנה 'רק לא ביבי', לגבש מחנה  חדש שנקרא מחנה 'בעד מדינת ישראל'. הציבור רוצה את זה".

האם גם בבלפור מבינים כנראה שלאידלסון נמאס!
אבל מה יעשה ביסמוט?...

קבלו ציטוטים... (לראיון כולו תצטרכו להיכנס לאתר של "ישראל היום" . לנו אסור להעתיק הכל.)

"אני לא פה בגלל הכוח הכסף או הכבוד, אלא בגלל  כשל מנהיגותי". נפתלי בנט

באווירה של אי-הסכמה כמעט בכל תחום, דומה שבכל זאת מבשיל בישראל קונצנזוס עדין בין ימין ושמאל: נפתלי בנט, יו"ר ימינה, מסתמן כראש ממשלה  אפשרי אחרי נתניהו. "הוא עשוי מחומר של ראש  ממשלה", אומרים על מי שלכנסת הקודמת רץ במקום השני, אחרי איילת שקד, ומצא את עצמו מוביל את מפלגתו לאופוזיציה בכנסת הנוכחית.

עם הילת ניצחון על הגל הראשון של הקורונה כשר ביטחון, ומול האכזבה הציבורית מכישלון הממשלה בניהול הגל  השני, עולות מניותיו של בנט כאופוזיציונר נלהב, ויחד איתן גם המנדטים בסקרים. בפגישה ארוכה איתו הוא מתגלה כפרגמטי, יסודי, בקיא וקר רוח. וכן, גם אכזרי לעיתים, קילר.  "באפריל ‭ ,2019‬ מועד א', הימין החדש לא עוברת את אחוז  החסימה", אני שואל אותו בראיון בתל אביב השבוע, "ספטמבר ‭ - 2020‬ ימינה עם ‭ 20‬ מנדטים בסקרים. אתה יכול להסביר את  תחיית המתים הזאת?"

בנט, "אני חושב  שהציבור כמה להנהגה, שתקום בבוקר, תעבוד במקצועיות,  ברצינות, תתמקד בלטפל קודם כל במיגור הקורונה, בשיקום  הכלכלה, ולכן הם באים. באיזשהו מקום הציבור אומר, שימו בצד לתקופה מסוימת את המריבות הרגילות בין ימין לשמאל,  טפלו כבר בלהוציא אותנו ממצב החירום, תאחו את העם".

אז זה זמני? כי גם בהקמת הימין החדש הייתם סביב  המספרים האלה. יכול להיות שזה גלגל חוזר?

"חובת ההוכחה עלי. אני חושב שיש הזדמנות מעבר לפוליטי, הזדמנות לאומית, אחרי תקופה כל כך ארוכה שאו שאתה  במחנה 'רק ביבי', או שאתה במחנה 'רק לא ביבי', לגבש מחנה  חדש שנקרא מחנה 'בעד מדינת ישראל'. הציבור רוצה את זה".

אתה גם רשום על ההרפתקה של  ,2019‬ שבעצם הוליכה את ישראל לשלוש מערכות בחירות וגמרה את ממשלת הימין הידועה.

"יש רעיונות שזמנם צריך להגיע להבשלה, והזמן של המפלגה החדשה והתנועה החדשה הבשיל. כי מה היא אומרת? היא אומרת שימני אמיתי לא מאופיין על ידי שנאת השמאל,  אלא על ידי מה הוא מקדם, מה הוא באמת מקדם".

רגע, אני שומע מפלגה חדשה? כבשת את המפד"ל עם  הבית היהודי, היית שר חינוך, הקמת את הימין החדש,  ימינה, הפכת לשר ביטחון. אלה היו מפלגות נישה.

"חד-משמעית ימינה נפתחת. היא מפסיקה להיות מפלגת נישה, היא פונה לכלל הציבור הלאומי במדינת ישראל  - חילונים, חרדים, דתיים. יש בה אגף שיעסוק בדתיים, אבל היא חדלה מלהיות מפלגה מגזרית. אתה תראה מנעד  מאוד-מאוד רחב בציבור הישראלי. כן, ימינה משנה פניה".

איזה אופי יהיה לה? זה ליכוד ב'? כחול לבן ג'?

"רק אני חושב שליכוד א' היום זה הרבה שרים שעוסקים  בצעקנות, שלא מביאים הרבה כבוד. לא זה ולא זה. זו מפלגה  לאומית, יהודית, ימנית".

כבר לא הבית של הציונות הדתית.

"היא תהיה גם בית של הציונות הדתית".

השותפה שלך, איילת שקד, תקבל את הבכורה שלך?

"יש לנו הערכה הדדית גבוהה, אנחנו עובדים  יחד ‭ 14‬ שנה. בסוף הדרייב שלנו אידיאולוגי, והאידיאל הוא לתת למדינת ישראל. אני רואה פה רשימה עם אנשים טובים, כמו איילת וכמו  רבים אחרים, שבאים לעבוד".

אבל תחת הנהגתך.

"חד-משמעית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה