ברגל ימין / בג"ץ מחלק מתנות לימין !

$(function(){})

דן נחמן ומושיק קוברסקי מסבירים בטורם "ברגל ימין" : בג"ץ עשוי להביא במו ידיו לחיסול הרוטציה המגונה ולבחירות מוקדמות, כאשר ראש ממשלת המעבר בזמן מערכת הבחירות הוא בנימין נתניהו.

פרטי

דן נחמן / מושיק קוברסקי

לכאורה, היינו צריכים לשמוח השבוע, בחוגי הימין, על המתנה שהעניק לנו בג"ץ. בעצם נכונותו להתערב ולדון בחוק יסוד ראש הממשלה החליפי, בג"ץ עשוי להביא במו ידיו לחיסול הרוטציה המגונה ולבחירות מוקדמות, כאשר ראש ממשלת המעבר בזמן מערכת הבחירות הוא בנימין נתניהו. בחירות אלו, שמן הסתם יתקיימו בתחילת הקיץ, ימצאו את ישראל מתחסנת מפני הקורונה, עם הסכמי שלום חדשים ומעודדים מול מדינות מוסלמיות נוספות ועם התאוששות כלכלית חזקה. יש רגליים להנחה, המגובה בסקרים האחרונים, שבבחירות אלו הימין יוכל סוף סוף לגבש רוב לאומי מוצק של 65-70 מנדטים ללא ליברמן ו"המרכז".

כאשר זה יתממש יוכל הימין בשעה טובה לממש את תוכניותיו לערוך רפורמה מקיפה במערכת השלטונית על כל שלוש רשויותיה ובמארג היחסים ביניהם. כתבנו כבר בעבר רבות על הבעיות במערכת המשפט, בייעוץ המשפטי ובכפיפות הנדרשת של הפקידות לדרג הנבחר.

ולמרות כל זאת איננו מרוצים. ונסביר.

אנחנו רואים בחוק יסוד שהכנסת מחוקקת את המילה האחרונה. למדינת ישראל אין חוקה (למעט בדמיונותיהם של שופטים מסוימים בעבר ובהווה, מבית מדרשו של אהרן ברק). חוקי היסוד הם הדבר הקרוב ביותר לחוקה. אישורם מחייב לפחות 61 חברי כנסת כי הם עולים בכוחם על כל חוק רגיל. בג"ץ הרשה לעצמו בעבר לפסול חוקים כי לטענתו הם סותרים חוקי יסוד. אבל אין לבג"ץ שום סמכות חוקית לדון, ועל אחת כמה וכמה לשלול, את חוקי היסוד עצמם!

יש להזכיר שגם חוק הלאום, שנחקק כחוק יסוד לאחר דיונים מעמיקים וארוכים בכנסת ישראל, נמצא כעת על הכוונת של בג"ץ שידון בו בעוד כחודש בהרכב של 11 שופטים. אנו רואים בכל דיון של בג"ץ בחוק יסוד חריגה מסמכות והפרת האיזון בין הרשויות. הסיבה היא פשוטה: מהם העקרונות על פיהם יכול בג"ץ להחליט בסוגיה כזו? הרי ברור שהחוק, שהוא הכלי היחידי של הרשות השופטת, לא עומד לצידו כאן, ומה שנשאר אלו עקרונות מופשטים שבהם לשופט אין שום יתרון על אזרח מן השורה. כמובן שחוק יסוד שבא מאוחר יותר גובר גם על חוקי יסוד מוקדמים ממנו.

קו אדום נוסף שנחצה השבוע בצורה גסה היה הנאום המשתלח של המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר, נאום שחייב את פיטוריה המיידיים ללא שיקול דעת של היועמ"ש. נתעלם לרגע מהניסוחים הפוגעניים והשימוש בשפת רחוב ("פייק מנהיג") ע"י פקידה ממשלתית בכירה. ברמת העיקרון, דינה זילבר טועה ומטעה. ניסיונה לטעון שהיא וחבריה לא נושאים כלל באחריות למשבר המשילות הוא הזוי וגובל בעזות מצח. די לנו להיזכר בסיכול המתמשך של החוקים להרחקת המסתננים ומהגרי העבודה, סיכול שבוצע ע"י היועצים המשפטיים ובית המשפט העליון על חשבון התושבים האומללים של דרום תל אביב. גופים אלו הם הראשונים שמונעים מהממשלה להגשים מדיניות הרתעה נגד הטרור בעזרת הריסת בתי מחבלים ומונעים משר הפנים להשתמש בסמכותו, בהתאם לחוק, לשלול את תושבותם של מחבלים.

לסיכום, לאחר שנתפנה מהקורונה בקרוב (וברכות לראש הממשלה על השגת החיסונים ומנהיגות מצוינת) ונמשיך ליצור מהפכות גאו-פוליטיות חיוביות לישראל במזרח התיכון, יגיע הזמן לטפל בצורה חוקית בעשבי הפרא המשפטיים שצמחו בערוגותינו. אנו מצפים מכל מרכיבי הימין הלאומי להתגייס למשימה שתכליתה לאזן בין הרשויות ולהגביר את המשילות של הממשלה והכנסת.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה