ברגל ימין: המסר של דן נחמן ומושיק קוברסקי לאנשי השמאל!

$(function(){})

עד שתעשו את כל אלו ועוד, תשכחו מלהגיע שוב לשלטון!...

הנה חלק מהעצות שלנו לכל אנשי "רק לא ביבי" בקהל הקוראים. השבוע מיעטנו במילים אבל קראו זאת בעיון, והפנימו. אמנם זה יעצבן אתכם, אבל אם תבינו ותיישמו, אולי תצליחו בעתיד הרחוק להגיע לשלטון...

פרטי

👈הביאו עובדות. הביאו ניתוחים. הביאו מידע. ולא, השטויות שמצייץ יאיר לפיד בצאתו מהמקלחת, לא נכללות בקטגוריה הזו.

👈אל תביעו רגשות, אל תביעו זעם בלתי נשלט. אל תביאו את הרקורד שלכם, שגם אם הוא מרשים, לא ממש רלבנטי לסיטואציה. אל תתהדרו ב"נסיכים" שבעבר הרחוק הצביעו ליכוד והפכו לחמוצים. הם ממש לא עוזרים לכם לשכנע. לפעמים הם אפילו גורמים לנו לגחך.

👈אל תזרקו סתם סיסמאות באוויר, אפילו שאתם באופוזיציה. חסכו מאיתנו את כינויי הגנאי, אל תכללו מילים כמו "הנאשם", "הקיסר", "בלפור" וסיומות "יָהו·".

👈הביטו במצב הגאופוליטי המדהים של ישראל היום, והסבירו בצורה מנומקת למה טעיתם, למה כל התחזיות שלכם, על צונאמי מדיני נגד ישראל ועל זה שהזמן פועל לרעתנו, קרסו. ספקו תחזית מעודכנת, אם יש לכם, שלשם שינוי מתכתבת עם המציאות.

👈גלו בקיאות בנתונים של תל"ג לנפש, חוב לאומי, ריבית על אג"ח מדינה ל-10 ו-30 שנה, שיעור ההשתתפות בכח העבודה, רווחים אפקטיביים ממאגרי הגז. הקשיבו פחות לקרן מרציאנו ומתן חודורוב. קנאה וצרות עין זו לא מדיניות כלכלית.

👈אל תספרו לנו סיפורי זוועה על השכן שלכם שנאלץ לסגור את העסק ועל הטייקונים המוצצים את דמנו. בעגה המקצועית זה נקרא "הוכחה אנקדוטית" וזה מציף מיצי קיבה אבל מנוון את המוח.

👈גלו בקיאות באזרחות בריאה: למה יש שלוש רשויות שוות, למה חשובים האיזונים והבלמים, למה בחירת העם היא מעל הכל, למה בממשל תקין פקידים הם המשרתים של הנבחרים ולא השומרים שלהם.

👈תפסיקו להפוך לקדושים מעונים פקידים אפורים ויועצים משפטיים שרק לפני רגע לא ידעתם אפילו איך קוראים להם (ראו שאול מרידור). הסף היחידי שהם שומרים עליו זה סף הדלת של המשרד שלהם והכח שלהם להפריע לנבחרי הציבור לקיים את הדמוקרטיה. וכן, לנבחר ציבור יכול להיות שם כמו אמסלם או אוחנה. הם לא פחות משכילים וחכמים מהורוביץ או שטרן.

👈 אל תזרקו סיסמאות חסרות כיסוי על הרס שלטון החוק, על השמדה שיטתית של "כל המוסדות" ועל השתקת התקשורת. זה לא מחזיק מים.

 

👈אל תמציאו את הדמוקרטיה מחדש. לשלטון מגיעים בבחירות, לא על כידוני החונטה המשפטית והפגנות חסרות ערך, למרות הגיבוי והדירבון התקשורתי חסר הפרופורציות.

👈אל תביאו את הגנרל הפורש התורן להציל את המולדת. לידיעתכם – חוסר ניסיון בפוליטיקה זה לא יתרון. זה מתכון לכישלון. חשבנו שכבר למדתם את זה אחרי רשימת האכזבות הארוכה, החל משנות ה-90.

👈 הראו לנו שגם למנהיגים שלכם יש שאר רוח היסטורי והם לא רואים בקופרניקוס פילוסוף יווני... כי מי שלא לומד מההיסטוריה, ההיסטוריה מלמדת אותו. זה הרבה יותר חשוב מסיפורי רכילות ממעון ראש הממשלה.

אז זהו. עד שתעשו את כל אלו ועוד, תשכחו מלהגיע שוב לשלטון! נשמח לעזור בהבנת הנקרא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה