ברגל ימין / מדורם של דן נחמן ומושיק קוברסקי. והפעם:  כשהפרשאאאאן המשפאאטי מאבד עשתונות...

$(function(){})


השבוע יכולנו לראות בצורה ברורה את תמצית ההתנשאות והיהירות של "תרבות הביטול" שמפעילה התקשורת השמאלנית על עמדות הימין. הרקע הוא משפט ראש הממשלה, ודיון שנערך באולפן ערוץ 13 בין ד"ר אבישי בן חיים וה"פרשן המשפטי" המלא מעצמו ברוך קרא.
זאת ועוד...

פרטי

תמללנו עבורכם את השיחה, מילה במילה, בדיוק כפי שהתנהלה:



ד"ר אבישי בן חיים:
אלו תמונות משפילות, איומות. באמת, הצלחה אדירה של האליטה להביא לכאן את ראש ממשלת ישראל, מי שהוא סמל לאומי, היהודי הכי מזוהה עם מדינת ישראל בעולם במאה ה-21, וראש ממשלה ש-25 שנה הפכו אותו ליעד מספר 1 של משטרת ישראל...

ברוך קרא:

אמרת.. אני רוצה להגיד משהו שלא נעים לי להגיד, כקולגה, אני מנסה להיות עדין.
הדברים שאתה אומר עכשיו זה לא דעה. זה שקר. וחשוב לומר את הדברים. כשאתה בא ואומר שהאליטה מספר 1 קבעה וסימנה אותו כיעד מספר 1... רגע, רגע, סליחה! זה שקרים. זו לא דעה של פרשן טלוויזיה שיושב בפאנל. חשוב לי לומר כי אני יושב לידך, רגע! חשוב לומר את האמת על זה, אבישי, אלו שקרים... לא, לא... אני לא על תקן לספר מה כל אזרח ישראלי יודע, אני פרשן משפטי! (צעקות) סליחה! רגע! תודה! אני, עם כל הכבוד לך, פרשן משפטי של חדשות 13, ואני רוצה להגיד שמה שאתה עושה עכשיו, באולפן של החדשות שאתה עובד בו, אתה מפיץ שקרים לציבור! והשקר הוא שאתה קובע שמדינת ישראל הפכה את נתניהו כיעד מספר 1. ולמה זה שקר? כי אני, כפרשן משפטי, סיקרתי פה הרבה אירועים, למשל חקירות שרון, למשל משפט אולמרט, עכשיו אתה אבישי בן חיים אומר: אולמרט זה לא כמו נתניהו, אני כפרשן משפטי של חדשות 13 בא ואומר לך: אולמרט זה בדיוק כמו נתניהו במובן זה שהוא אזרח והוא אזרח ולכן חובתי העיתונאית עם כל האי נעימות שבעניין, לבוא ולומר לציבור הצופים שלנו שאתה מפיץ להם שקרים.

נתעלם לרגע מהסגנון המעליב, המשפיל והלא קולגיאלי בו התייחס קרא לעמיתו לפנל. כנראה שהעובדה שהמשפט לא מתנהל כרצונו גרמה לו לאבד את עשתונותיו. אבל לגופו של עניין, יש כאן משהו עמוק הרבה יותר. יש כאן ניסיון לנכס את האמת בכפייה לצד אחד בלבד: הצד שלנו. אבישי בן חיים הביע דעה. דעה שמקובלת על לפחות על מחצית מהעם. מחצית זו משוכנעת שהפרקליטות ומשטרת ישראל השקיעו משאבי עתק (כרבע מיליארד שקל) ברדיפת ראש הממשלה על זוטי דברים והאשמות שווא (וכבר כתבנו על כך רבות, כולל נימוקים רבים שמוכיחים זאת). לברוך קרא יש דעה אחרת. הוא חושב שמה שקורה כאן קרה גם בעבר – לאולמרט ולשרון. ניתן בקלות להראות את ההבדלים ואת החורים בתזה של קרא (למשל, איתרוגו של שרון בזמן הגירוש מגוש קטיף) ולהגדירם גם כשקרים, אבל זוהי דעתו ומותר לה גם כן להישמע. ניסיונות השמאל, שלקוחים מהאירועים האחרונים בארה"ב, להפוך כל דעה שאינה דעתם לשקר ולאמירה שאיננה לגיטימית, מקומם לא יאה בחברה דמוקרטית.

ואם חשבתם שמדובר במעידה חד פעמית, הגדיל עשות הבוס של קרא, רביב דרוקר שאמר בפירוש לאמנון לוי לאחר מכן: "לא כל דעה ראויה להישמע", כאילו כל הדעות של דרוקר עצמו, וכל ההבלים שהפריח באולפנים במשך שנים, הן האמת הצרופה והמחייבת את כולם...

תרבות ההשתקה הזו מופעלת בכוחניות ובבוטות גם מול דוברים מוכשרים אחרים של הימין.

בועז ביסמוט מתפקד בגבורה כימני בודד מול הלול השמאלני באולפן ערוץ 12 למרות שהם קוראים לו "אורח" (גיא פלג). גם את עמית סגל הם מנסים להשתיק אבל מכיון שהם נחותים ממנו בלפחות עשר דרגות הם לא מצליחים.

מיודענו דרוקר התבטא גם לאחרונה שאין צורך לסגור את גל"צ אלא מספיק לסלק משם את יעקב ברדוגו, גם הוא פרשן מבריק ומנוסה שהם לא מגיעים לקרסוליו. הסיבה לתרבות ההשתקה היא ברורה: אידאולוגיית השמאל המדינית-ביטחונית קרסה בהסכמי אוסלו, והכלכלה הסוציאליסטית כשלה בכל מקום שנוסתה. רובו המכריע של העם מבין זאת ומצביע לימין. מה שנשאר לשמאל הם מעוזים בודדים כמו מערכת המשפט, התקשורת והאקדמיה, הבנויות על נפוטיזם (חבר מביא חבר). החשש לאיבוד השליטה גם במעוזים אלו גורם לאיבוד עשתונות והתנהגות מוטרפת כפי שהראה לנו השבוע במיפגן מרהיב של חוסר מודעות עצמית ברוך קרא.

  

 

 



 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה